۱۰ خودروی شخصی محبوب جرمی کلارکسون را بشناسید

10 خودروی شخصی محبوب جرمی کلارکسون
وقتی که به شوی تلویزیونی خودرویی فکر می کنیم، پیش از هر چیز، برنامه های «تاپ گیر» و «گرند تور» به ذهن انسان می آیند. نسخه مدرن تاپ گیر از سال ۲۰۰۲ روی آنتن رفت. این برنامه زاییده افکار «جرمی کلارکسون» بود که با برنامه سازی «اندی ویلمن» تدوین شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این برنامه در نهایت، شهرت جهانی برای کلارکسون رقم زد و دو مجری دیگر به نام های «جیمز می» و «ریچارد هموند» را نیز در محافل خودرویی مطرح ساخت.
کلارکسون، کارشناس شوخ طبعی است که تجربه راندن با بهترین خودروهای جهان را داشته است. اما شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد بدانند که خودروهای شخصی جرمی از چه برندهایی بوده اند؟ او به ندرت درباره گاراژ شخصی خود صحبت می کند، اما ما فهرستی از ۱۰ خودروی شخصی کلارکسون که بیش تر از دیگر خودروهای او، مورد علاقه اش بوده اند را تهیه کرده ایم. ما نمی دانیم در آینده قرار است چه خودروهایی به پارکینگ شخصی کلارکسون اضافه شوند اما بدون شک خودروهای موجود در این فهرست، از جایگاه و محبوبیت بالایی نزد او، برخوردارند.

آلفارومئو GTV6
آلفارومئو GTV6
آلفارومئوی قرمز رنگی که تصویر آن را در بالای صفحه مشاهده می کنید، دومین آلفارومئو GTV6 گاراژ کلارکسون است. این خودرو همان اتومبیلی است که در جریان فیلم برداری فصل سوم گرند تور در اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته بود. کلارکسون یک بار در آن فصل، درباره این آلفا گفته بود: «ما خودروها را در این برنامه مورد بررسی قرار می دهیم و آن ها تمام می شوند. اما این GTV6 برای من تمام نشدنی است!» این خودرو شاید نسبت به خودروهای امروزی، زیبا به نظر نیاید، اما برای بسیاری از افراد ماشین باز همچون جرمی، اسطوره ای فراموش نشدنی محسوب می شود.

آستون مارتین Virage
آستون مارتین Virage
بزرگ تر از ونتیج و DB9 است. Virage می تواند یک آستون مارتین ایده آل برای افراد سخت گیری همچون کلارکسون باشد. بنابراین جای تعجب ندارد که جرمی، با اصالت انگلیسی، یک دستگاه Virage را در پارکینگ شخصی خود نگه داری می کند. به خصوص این که علاقه جرمی به برند آستون مارتین و پیشرانه های بزرگ ۱۲ سیلندر، زبانزد عام و خاص است.

ب ام و M3 CSL
ب ام و M3 CSL
«اوج معنای یک ب ام و!» این تعبیری است که کلارکسون در وصف M3 CSL به کار می برد. البته محل نخستین تست این خودرو توسط جرمی هم در جلب توجه او به این خودرو، بی تأثیر نبوده است. او M3 CSL را نخستین بار در برنامه تاپ گیر در پیست
Isle of Man راند، جایی که هیچ محدودیت سرعتی تعریف نشده است. همین تجربه برای کلارکسون کافی بود تا یک نمونه از این خودرو را به گاراژ شخصی خود اضافه کند.

فراری F355
فراری F355
کدام کلکسیونر خودرو را پیدا می کنید که در مجموعه او، اثری از فراری نباشد؟! جرمی کلارکسون پس از تست F355 در تاپ گیر بود که عاشق این فراری شد. البته او بعدها از خرید خود، ابراز پشیمانی کرد! چرا که گویا چندان با مکانسیم سقف های اسپایدر بازشو کنار نمی آید. البته جرمی چند بار هم هنگام رانندگی با F355 توسط پلیس، متوقف شد. شاید این مورد هم در کاهش علاقه او به این خودرو، مؤثر واقع شده است.

فورد اسکورت RS Cosworth
فورد اسکورت RS Cosworth
رویای ممنوعه هزاران کودک و نوجوان ماشین باز در دهه ۱۹۹۰٫ فورد اسکورت RS Cosworth، قدرتمند و پرخاشگر بود. یک هاچ بک مخصوص رالی با سیستم چهار چرخ محرک که در نگاه اول، شرارت را به رخ می کشد. خودرویی که مورد پسند جرمی هم قرار گرفته است.

فورد GT
فورد GT
یک خودروی بی نقص! جرمی خیلی زود در تاپ گیر متوجه شد این کوپه قهرمانانه، می تواند انتخابی ایده آل برای او باشد. او نسل اول فورد GT را خیلی زود خریداری کرد، اما خیلی سریع هم فهمید که این خودرو برای جاده های بریتانیا، بیش از اندازه پهن پیکر است! همچنین اشتهای زیادی برای بنزین دارد. در نهایت مشکلات برقی گوناگون سبب شد جرمی خیلی زودتر از آن چه فکرش را می کرد، GT را برای فروش بگذارد. هر چند او هیچ گاه با خاطره بد از این خودرو یاد نمی کند.

مک لارن ۶۷۵LT
مک لارن 675LT
به فاصله کوتاهی از خشک شدن جوهر قلم ها در تحریر بررسی ۶۷۵LT در گرند تور، جرمی یک دستگاه از این محصول جدید مک لارن را از کمپانی تحویل گرفت. خوش بختانه هنوز این محصول از گاراژ شخصی کلارکسون بیرون نیامده است. جیمز می و ریچارد هموند در اپیزود سوم از فصل اول گرند تور، به بررسی این خودرو پرداخته اند.

مرسدس بنز CLK 63 AMG Black Series
مرسدس بنز CLK 63 AMG Black Series
شاید بتوان خودروی شخصی اصلی کلارکسون را همین CLK 63 AMG Black Series دانست. او همواره دیوانه وار از این خودرو دفاع می کند. این کوپه اسپرت، لاستیک هایش را در کسری از زمان دود می کند. از سویی نمی توان از مشکلات برقی و باتری آن به سادگی گذشت. جرمی در یک توییت درباره داستان فروختن این خودرو می گوید: «روز غمگینی بود. من تنها AMG Black خودم را فروختم.» این خودرو همواره جزو محبوب ترین خودروهای تحت مالکیت جرمی شناخته می شود.

فولکس واگن گلف GTI
فولکس واگن گلف GTI
جرمی یک بار از داشتن یک دستگاه گلف GTI، ابراز خشنودی کرده بود. او رضایت خود از خرید گلف GTI را در قالب یک توییت در شبکه اجتماعی توییتر بیان کرده بود. جالب این جا است که در جریان رسوایی دیزل گیت برای محصولات فولکس واگن بود که جرمی اقدام به خرید گلف GTI کرد و از انتخاب خود این چنین دفاع کرد: «من با خودروی جدیدم احساس راحتی می کنم.»

ولوو XC90
ولوو XC90
گفته می شود جرمی کلارکسون، ولوو XC90های گوناگونی در طول سال سوار می شود. او پس از تست و بررسی نسل دوم این کراس اوور، در نهایت پذیرفت که باید طرف دار این برند سوئدی باشد. این موضوع در نسل جدید XC90 که با بهبودهای فنی و ظاهری زیادی همراه شده، شدت یافته است. البته با توجه به ارتقای روز افزون محصولات ولوو، بعید نیست که با عرضه نسل بعدی XC90، باز هم کلارکسون برای خرید آن وسوسه شود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.