ورود کامارو الکتریکی به جمع ۹ ثانیه ای ها! / eCopo رکورد شکست + ویدیو

ورود کامارو الکتریکی به جمع 9 ثانیه ای ها! / eCopo رکورد شکست + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نخستین بار در نمایشگاه سما ۲۰۱۸ بود که شورولت از درگستر الکتریکی خود با نام eCopo رونمایی کرد. این خودرو در اصل نسخه الکتریکی از کامارو Copo با موتور قدرتمند ۸ سیلندر است. شاید در نگاه نخست بسیاری از علاقه مندان به خودروهای عضلانی آمریکایی، نتوانند با یک ماسل کار بی سر و صدا ارتباط برقرار کنند، اما اکنون کامارو eCopo ثابت کرده که توانایی هایش می تواند برای علاقه مندان شورولت، دلربا باشد.

این خودروی تمام الکتریکی قدرت خود را از دو موتور الکتریکی به دست می آورد که به وسیله چهار ماژول الکتریکی ۲۰۰ ولتی تغذیه می شوند (در مجموع ۸۰۰ ولت). بدین ترتیب ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ پوند بر فوت (۱۰۵۳ نیوتن متر) گشتاور به eCopo هدیه داده می شود. جعبه دنده ۳ دنده مخصوص درگ و زیربندی سالید مخصوص نیز برگرفته از کامارو Copo است.
ورود کامارو الکتریکی به جمع 9 ثانیه ای ها! / eCopo رکورد شکست + ویدیو
به تازگی ویدیویی از صفحه “Dragzine” منتشر شده که کامارو eCopo را در پیست درگ، در حالی که دو چرخ جلویش بلند شده (Wheelie) نشان می دهد. کامارو eCopo که چند هفته پیش، پس از انجام چند تست توانسته بود با ۸۰ درصد قدرت خود، بهترین زمان ۱۰٫۱۴ ثانیه را ثبت کند، اکنون به باشگاه ۹ ثانیه ای ها محلق شده است. تعجب آور است که این خودرو در چند هفته چنین پیشرفتی داشته و اکنون با بهره مندی از ۱۰۰ درصد قدرت خود، زمان ۹٫۸۳۷ ثانیه را با سرعت ۱۳۴ مایل (۲۱۴٫۴ کیلومتر) بر ساعت ثبت کرده است. شاید برای خود آمریکایی ها هم عجیب باشد که یک خودروی الکتریکی بی سر و صدا، در میان غرش خودروهای ۸ سیلندر دیگر توانسته چنین زمانی را ثبت کند. بدین ترتیب در میان تشویق و خوشحالی تیم شورولت، کامارو eCopo به سریع ترین خودروی الکتریکی مسابقه های درگ تبدیل شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.