نکته ای در مورد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو!

دنا پلاس توربو اتوماتیک

در روزهای گذشته شاهد بودیم که گروه صنعتی ایران خودرو پیش فروش یکساله برخی محصولات خود را برگزار کرد و در این طرح فروش، مبالغ پیش پرداخت بر اساس قیمت های قبلی و بدون افزایش قیمت اعلام شد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ بسیاری از مشتریان ایران خودرو بر این باور هستند که این شرکت برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات خود ندارد و برای همین بر خلاف سایپا، پیش پرداخت خودروهای ثبت نامی را با معیار قدیم و بدون افزایش بها اعلام نموده است. همین اتفاق باعث شد تا بسیاری ارزش خرید خودروهای ایران خودرو را با توجه به مبالغ پیش پرداخت بیشتر از محصولات سایپا بدانند. چرا که در موارد مختلف، ودیعه اول خودروهای سایپا بیشتر از ایران خودرو بود و بر اساس این معیار باید قیمت خودروهایی مثل کوییک، ساینا، شاهین و… از پژو پارس، پژو ۲۰۶ و… بیشتر باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اما با بررسی های مختلف مشخص شد که خودروسازی سایپا میزان افزایش قیمت های شورای رقابت و سازمان حمایت را پذیرفته و برای همین در پیش فروش جدید خود، با توجه به بخشنامه های قانونی افزایش قیمت مورد نظر را اعلام نموده است. لذا با توجه به این افزایش قیمت، موظف بوده تا بر اساس شرایط روز حدود ۵۰ درصد بهای تمام شده خودرو را به صورت پیش پرداخت دریافت کند. اما گروه صنعتی ایران خودرو با عدم اعمال افزایش قیمت شورای رقابت، نشان داده که این میزان از رشد را قبول ندارد و به احتمال زیاد به دنبال ثبت افزایش قیمت های بیشتر است.

برای همین مبلغ اعلام شده برای پیش پرداخت فروش های جدید، دیگر به عنوان ۵۰ درصد قیمت نهایی خودرو نیست و بر اساس قوانین مختلف می تواند در زمان تحویل قیمت نهایی محصول را با توجه به مقیاس های اقتصادی روز اعلام کند. به گفته یکی از کارشناسان صنعت خودرو، قطعا این اقدام به نفع ایران خودرو است و هرچقدر این شرکت بتواند فرایند افزایش قیمت قانونی خود را دیرتر به نتیجه برساند، می تواند با معیار نوسان های جدید به رشد قیمت مصوب برسد. حال باید به مشتریان این شرکت به دنبال آن باشند که هرچه سریعتر ایران خودرو افزایش قیمت قانونی خود را اعلام کند و این ماجرا را به ماه های آینده نکشد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.