نسل جدید قوی ترین ۴ سیلندرهای دنیا معرفی شدند

مرسدس بنز CLA45 S
سرانجام پس از شایعه های فراوان و خبرهای ضد و نقیض، مرسدس بنز AMG A45 جدید معرفی شد. اما گویی این خودرو، تنها محصول «مرسدس بنز» در فستیوال سرعت «گوود وود» (Good Wood) نیست!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در واقع همزمان با A45 جدید، CLA 45 جدید هم به عنوان نسخه فست بک و جذاب تر A45، به نمایش درآمده است. این بار نسل جدید «۴۵»های AMG، در یک نسخه قدرتمندتر با پسوند “S” هم عرضه می شوند.
شما می توانید تمایز این دو مدل را با جلوپنجره جدید تهاجمی با خطوط عمودی، اگزوزهای چهارگانه در عقب و دیگر المان های ظاهری اسپرت، از مدل های «۳۵» AMG تشخیص دهید. همچنین سپر جلو در هر دو خودرو با ورودی های هوای بزرگ تری طراحی شده است و یک باله کربنی نیز در قسمت انتهایی این خودروها به چشم می خورد که طراحی آن در خودروی هاچ بک با فست بک، تفاوت دارد. گلگیرهای برجسته و رینگ های اسپرت جدید هم از دیگر المان های انحصاری خانواده «۴۵» هستند.
مرسدس بنز CLA45 S


مدل های استاندارد A45 و CLA 45 از رینگ های آلومینیومی ۱۸٫۰ اینچی برخوردارند. درحالی که مدل های با پسوند S با رینگ های ۱۹٫۰ اینچی عرضه خواهند شد. AMG به جای کالیپرهای ترمز نقره ای رنگ استاندارد، کالیپرهای بزرگ تر قرمز رنگ را نصب کرده است. بدون ذره ای تردید، نقطه عطف این دو خودرو، پیشرانه ۴ سیلندر توسعه یافته آن هاست. این واحد ۲٫۰ لیتری توربو شارژ که با کد M139 شناخته می شود، ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما این قدرت و گشتاور در نسخه های S، به ترتیب به ۴۱۶ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر می رسد. لازم به ذکر است که این پیشرانه قدرتمند در هر دو نسخه، به جعبه دنده ۸ دنده دو کلاچه متصل می شود و با سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic+ کار می کند.
مرسدس بنز CLA45 S
نسخه پایه A45 برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها به ۴ ثانیه زمان نیاز دارد. البته بیشینه سرعت آن به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. شما می توانید با سفارش “AMG Driver’s Package”، حداکثر سرعت این خودرو را به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت برسانید. البته باز هم این سرعت، به صورت الکترونیکی کنترل می گردد. A45 S نسبت به نمونه استاندارد، ۱ ثانیه زودتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین حداکثر سرعت آن نیز به میزان بسیار اندکی، بالاتر است.
نسل جدید قوی ترین 4 سیلندرهای دنیا معرفی شدند

در CLA 45 و CLA 45 S، برای هر دو مدل، یک دهم ثانیه شتاب کم تری از برادران هاچ بک آن ها را مشاهده می کنیم. CLA 45 استاندارد و CLA 45 S به ترتیب، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۴٫۱ و ۴٫۰ ثانیه پر می کنند. اما بیشینه سرعت آن ها، عددی مشابه با برادران هاچ بک آن ها را نشان می دهد. از ویژگی های مهم نسل جدید خانواده ۴۵، وجود حالت دریفت (Drift Mode) است که در مدل های S به صورت فابریک و در مدل های استاندارد، به شکل سفارشی نصب می گردد. همچنین می توان با خاموش کردن ESP و قرار دادن جعبه دنده در موقعیت تعویض دستی، حالت “Race Driving Mode” را فعال سازی کرد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.