نسل جدید ب ام و X6 معرفی شد + ویژگی های فنی و قیمت

نسل جدید ب ام و X6
نسل سوم «ب ام و X6» که بزرگ ترین کراس اوور کوپه این کمپانی محسوب می شود، به تازگی معرفی شده است. X6 اکنون پخته تر، قدرتمندتر و پیشرفته تر از هر زمان دیگری معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب ام و X6 همانند برادر خود X5، در پلتفرم مهندسی CLAR ساخته شده است.
نسل جدید ب ام و X6
با این وجود، ظاهر بنیادی X6 حفظ شده و اکنون در CUV محبوب ب ام و شاهد ویژگی های جدیدی هستیم. با استفاده از پلتفرم جدید، پیشرانه های جدیدی هم در نسل جدید X6 موجود هستند. مدل پایه ای sDrive40i و xDrive40i با پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوی ۶ سیلندر با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور عرضه می شوند.
نسل جدید ب ام و X6
با بهره گیری از این پیشرانه، قدرت مدل جدید به اندازه ۳۳ اسب بخار و گشتاور آن به میزان ۴۷ نیوتن متر نسبت به مدل کنونی، افزایش یافته است. شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای مدل sDrive در ۵.۲ ثانیه و برای مدل xDrive در ۵.۳ ثانیه انجام می گیرد. مدل قدرتمند X6 M50i از پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بهره می برد که ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
نسل جدید ب ام و X6
برای مدل M50i قدرت به میزان ۷۸ اسب بخار و گشتاور به میزان ۱۰۰ نیوتن متر نسبت به مدل کنونی افزایش یافته است.
شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای مدل M50i تنها در ۴.۱ ثانیه انجام می گیرد (۰.۵ ثانیه بهبود نسبت به مدل کنونی) و بیشینه سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
نسل جدید ب ام و X6
اگر پکیج تریلر مخصوص ب ام و برای مدل M50i سفارش داده شود، ظرفیت کشیدن بار به بیش از ۳.۲۶۵ کیلوگرم می رسد. هر دو مدل ۸ سیلندر و ۶ سیلندر X6 از جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک بهره می برند که در دیگر خودروهای ب ام و نیز استفاده می شود.
نسل جدید ب ام و X6
با بهره مندی از سیستم تعلیق طبق دوبل جناغی در جلو و ۵ نقطه اتصال (۵ Link) در عقب، ب ام و X6 از پایداری مناسبی برخوردار است. پکیج سفارشی فرمان پذیری دینامیک هم برای این خودرو قابل سفارش است که ویژگی هایی همچون پایداری فعال لرزش بدنه و فرمان پذیری فعال را شامل می شود. سیستم لرزش فعال با استفاده از موتورهای الکتریکی، لرزش بدنه را کاهش می دهد، در حالی که سیستم فرمان پذیری فعال، وظیفه فرمان دادن به چرخ های عقب را با توجه به سرعت و وضعیت جاده بر عهده خواهد داشت.
نسل جدید ب ام و X6
به منظور سفارشی ساختن مدل xDrive40i، پکیج آپشنال آفرود هم قابل سفارش است. در این پکیج سفارشی، ویژگی هایی همچون سیستم تعلیق بادی برای هر دو محور، دیفرانسیل هوشمند M Sport و چهار حالت مختلف رانندگی در برف، شن و ماسه، سنگ ریزه و سنگ های بزرگ وجود دارد.
نسل جدید ب ام و X6
در بحث فن آوری های داخل خودرو، X6 از هفتمین نسخه فن آوری iDrive ب ام و بهره می برد. در کابین خودرو دو نمایش گر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است. از ویژگی های سیستم سرگرمی می توان به راهنمای صوتی “Hey, BMW”، کنترل پیشرفته حرکت دست، اتصال به وای فای، شارژ وایرلس و سیستم اپل کارپلی اشاره کرد.
نسل جدید ب ام و X6
در بحث ایمنی، ب ام و X6 از انواع سیستم های پیشرفته ایمنی بهره می برد. از این سیستم ها می توان به راهنمای رانندگی فعال، کروزکنترل با رادار ترافیک، شناسایی نقطه کور، هشدار تصادف از جلو و کنترل فاصله پارک اشاره کرد.


با پرداخت مبلغی بیش تر، خریداران X6 از ویژگی های دیگری همچون راهنمای حفظ خط، راهنمای تغییر خط خودکار، جلوگیری از تصادف از پهلو و چند آپشن دیگر بهره مند خواهند شد.

قیمت پایه ای ب ام و X6 sDrive40i از ۶۴.۳۰۰ دلار آغاز می شود که شامل ۹۹۵ دلار هزینه تحویل خودرو می شود. قیمت مدل دو دیفرانسیل xDrive40i با اندکی افزایش، از ۶۶.۶۰۰ دلار آغاز می شود و قیمت مدل قدرتمند M50i به ۸۵.۶۵۰ دلار می رسد. ب ام و X6 همانند دیگر کراس اوورهای مدرن ب ام و، در کارخانه اسپارتانبرگ آمریکا ساخته خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.