نسخه نهایی ساینا S رونمایی شد + تصاویر و کاتالوگ

سایپا ساینا S

پنج شنبه هفته گذشته در ادامه مراسم خداحافظی از پراید ۱۳۱ و معرفی «SP100 کراس»، «ساینا S» نیز به عنوان نسخه فیس لیفت ساینا به بازار معرفی شد. به گفته مدیران سایپا، از ابتدای هفته جاری تولید انبوه این سدان در کارخانه سایپا-سیتروئن (سایپا کاشان) آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتما بخوانید: سایپا SP100 کراس رونمایی شد + تصاویر

مدیران 777 مدیران 777

حتما بخوانید: مراسم خداحافظی با پراید ۱۳۱ برگزار شد + تصاویر

حتما بخوانید: کوییک فیس لیفت به صورت رسمی معرفی شد + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ ساینا فیس لیفت در دو تیپ S و G به بازار عرضه خواهد شد. نسخه S ساینا فیس لیفت نمونه پایه خواهد بود و نسبت به ساینا EX تغییراتی در آن اعمال شده است. اما ساینا G، به عنوان گزینه فیس لیفت فول آپشن و دنده ای به خط تولید خواهد آمد و از نظر سطح امکانات رفاهی در جایگاه بهتری قرار دارد.

در ساینا فیس لیفت از پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ استفاده می شود. این پیشرانه ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. پیشرانه M15 ساینا S و ساینا G دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که وجود امکاناتی مانند جلو آمپر جدید، سیستم GSI، چراغ روشنایی روز، غربیلک فرمان جدید، کلید تاشو، هشدار کمربند ایمنی، چراغ مشایعت تا منزل، سنسور پارک عقب و… در ساینا S و ساینا G مشترک است.

سایپا ساینا جی در کنار امکانات یاد شده به نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، رهیاب ماهواره ای، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، شیشه های عقب دودی، رینگ آلومینیومی، ترمز کمکی، سامانه کنترل پایداری، صندلی های چرم و پارچه و… مجهز است.

در بحث مشخصات و امکانات نسخه های مختلف ساینا فیس لیفت، جدول زیر آماده شده است و سایپا برنامه دارد تا در ابتدا نسخه S و G این خودرو را به بازار عرضه کند:

 ویژگی هاساینا S ساینا G
 پیشرانه (سی سی )۱۵۰۳ ۱۵۰۳
 تعداد سیلندر۴۴
تعداد سوپاپ۸۸
حداکثر قدرت (اسب بخار)۸۷۸۷
حداکثر گشتاور (نیوتن متر)۱۲۸۱۲۸
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۵
جعبه دنده۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
فرمانهیدرولیکهیدرولیک
ترمزABS-EBD-BAABS-EBD-BA
تعداد کیسه هوا۲۲
غربیلک طرح Dدارددارد
چراغ روشنایی روزدارددارد
شیشه های جلو و عقب برقیدارددارد
آینه های جانبی برقیدارددارد
شیشه های عقب دودیندارددارد
رینگ آلومینیومیآپشندارد
سنسور پارک عقبدارددارد
دوربین عقبندارددارد
سنسور نورآپشندارد
جلو آمپر جدیددارددارد
سنسور باد لاستیکندارددارد
استارت دکمه اینداردندارد
تریم داخلی ترکیب چرم و پارچهندارددارد
سامانه BCMدارددارد
نمایشگر تعویض دندهدارددارد
کنترل سیستم صوتی از روی فرمانندارددارد
سیستم تهویهدستی الکتریکیدستی الکتریکی
استاندارد ایزوفیکس صندلی هادارددارد
سنسور کمربند ایمنی رانندهدارددارد
نمایشگر ۷ اینچی لمسیندارددارد
رهیاب ماهواره ایندارددارد
بلوتوثندارددارد
ریموت سوییچ جدیددارددارد
کاتالوگ ساینا S و ساینا G

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات فنی سایپا ساینا اس و ساینا جی چیست؟

ساینا فیس لیفت در دو تیپ اس و جی به بازار می آید. هر دو این خودروها به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۸ سوپاپ مجهز هستند و ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در اختیار راننده می گذارند. این پیشرانه که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد، قدرتش را توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رساند.

تفاوت ساینا فیس لیفت با مدل قبلی چیست؟

ساینا فیس لیفت که با دو تیپ S و G تولید می شود، در بخش جلو پنجره، سپر جلو و عقب، درِ صندوق، چراغ های عقب، غربیلک فرمان، ریموت سوییچ، جلو آمپر و… متفاوت از ساینا EX است.

چه امکاناتی در ساینا S و ساینا G وجود دارد؟

ساینا S به عنوان نسخه پایه ساینا فیس لیفت به چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی دستی، شیشه ها و آینه های برقی، سنسور پارک عقب، نمایشگر تعویض دنده GSI، سامانه BCM، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BA و… مجهز است.
در ساینا G نیز نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، شیشه های دودی عقب، رهیاب ماهواره ای، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی و… هم دیده می شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.