مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک بر روی وبسایت ایران خودرو منتشر شد + تصاویر

دنا پلاس توربو اتوماتیک

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات رسمی و قطعی دنا پلاس توربو اتوماتیک را بر روی وبسایت خود قرار داده است. بر اساس اطلاعات موجود، این سدان اتوماتیک با کد کلاس ۷۰۷۰۲ به دست مشتریان خواهد رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ ایران خودرو در وبسایت خود اعلام کرده که دنا پلاس توربو اتوماتیک با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این خودرو به پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده دنا پلاس توربو اتوماتیک از نوع شش سرعته AT و ساخت کمپانی DAE چین است.

حتماً بخوانید: شمارش معکوس برای تحویل دنا پلاس توربو اتوماتیک آغاز شد + قیمت

وزن دنا پلاس توربو اتوماتیک کلاس ۷۰۷۰۲ حدود ۱۲۶۲ کیلوگرم اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱۱ ثانیه است. حداکثر سرعت این سدان اتوماتیک کلاس C توسط ایران خودرو ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت به صورت رسمی اعلام شده و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در بخش تجهیزات دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام شده که فرمان کمکی برقی، ۴ کیسه هوا، سانروف، صندلی های جلوی برقی، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر، کامپیوتر سفر، آینه های تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل و… در کلاس ۷۰۷۰۲ وجود خواهد داشت.

البته که پیش از این اعلام می شد، دنا پلاس توربو اتوماتیک کلاس ۷۰۷۰۲ با دو کیسه هوا به دست مشتریان می رسد. اما در آخرین به روز رسانی وبسایت ایران خودرو، ۴ کیسه هوا برای این محصول در نظر گرفته شد. چندی بعد از آغاز تولید آزمایشی این خودرو، ایران خودرو مشخصات تیپ های L1، L2 و L3 دنا پلاس توربو اتوماتیک را اعلام کرد. اما مشخص بود که این تیپ بندی در تولیدات اولیه اعلام نمی شود و فعلا در قالب طرح و پروژه تعریف شده است. اما منابع آگاه می گویند که از اواخر سال جاری، بحث تیپ بندی دنا پلاس توربو اتوماتیک انجام خواهد شد و این خودرو در نسخه های کم آپشن و فول آپشن به بازار می آید.

چند روز قبل یکی از مدیران گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که تولید انبوه دنا پلاس توربو اتوماتیک آغاز شده و بزودی این محصول وارد جاده های کشور می شود. همچنین با توجه به اطلاعات موجود، این خودرو مجوز شماره گذاری را دریافت کرده و قرار است تا تعهدات مربوط به دنا پلاس اتوماتیک (ثبت نام های اولیه) با تحویل نسخه توربو اتوماتیک انجام شود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.