مزدا ۳ جدید به معنای واقعی! + ویدیو

مزدا 3 جدید به معنای واقعی!
پس از انتظار فراوان، ” مزدا ” در نهایت از چهره جدیدترین نسل مزدا ۳ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۸ پرده برداشت. افزون بر نقاب تازه، خودروساز ژاپنی ویژگی های جدیدی را به محصول پر فروش اش اضافه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سیستم خلاقلانه Skyactiv-X با فن آوری احتراق فشرده سازی شده را می توان مهم ترین دست آورد مزدا در این مدل دانست. با این حال متأسفانه کمپانی ژاپنی تا این لحظه، تنها به معرفی این سیستم بسنده کرده است و از انتشار اطلاعات فنی کامل این محصول جدید، خودداری
می کند.
اما بر اساس سیاست های مزدا در قبال بازار، مشتریان باید منتظر طیفی از پیشرانه های ۱٫۵، ۲٫۰ و ۲٫۵ لیتری از خانواده Skyactiv-G با بهینه سازی های احتمالی باشند. پیش از این مزدا مدعی شده بود که نسل آینده پیشرانه هایش با بهبود فرآیند مکش و تخلیه هوا، مصرف سوخت کم تری را به ارمغان می آورند. همچنین می توان برای برخی از بازارها، عرضه پیشرانه دیزلی Skyactiv-D به حجم ۱٫۸ لیتر را کماکان انتظار داشت. جعبه دنده ۶ دنده دستی و یک جعبه دنده خودکار نیز، فهرست جعبه دنده های قابل انتخاب برای مشتریان را تشکیل می دهند.
مزدا 3 جدید به معنای واقعی!


سیستم چهار چرخ محرک نیز به عنوان یک آپشن سفارشی در اختیار مالکان قرار داده می شود. البته کمپانی سازنده هنوز اطلاعات فنی مربوط به این سیستم را در اختیار رسانه ها قرار نداده است. نسل جدید مزدا ۳ در دو اتاق هاچ بک پنج در و صندوق دار عرضه خواهد شد. در این نسل می توان ادعا کرد که مزدا ۳ در نسخه هاچ بک، به مراتب جذاب تر از نمونه سدان اش ظاهر شده است. هر چند نسخه سدان نیز با خطوط تیزتر و طراحی گیراتر به میدان آمده است.
در طراحی بیرونی خودرو، جلو پنجره بزرگ و جدید مزدا بر تمام بخش ها غلبه دارد. فرم جدید چراغ ها نیز بیش از هر زمان به خشونت ذاتی مزدا ۳ افزوده است. از آن سو، قطر کم ستون A می تواند بهبود دید راننده را تضمین نماید. اما درون کابین به نظر می آید که طراحان به دنبال اجرای شعار ” هرچه خلوت تر بهتر! ” بوده اند. تنظیمات گسترده کابین در نمایش گر ۸٫۸ اینچی و پنل مرکزی خلاصه شده اند. تنها دو کنترل کننده اصلی و چند دکمه برای دسترسی سریع به سیستم تهویه مطبوع دیده می شود. صفحه هد آپ دیسپلی نیز همچون گذشته در مقابل دید راننده قرار دارد.
مزدا 3 جدید به معنای واقعی!

مزدا ۳ جدید همچنین با استفاده از نسل نوین فن آوری های کمک راننده، کاربردی تر از پیش به نظر می رسد. به عنوان مثال سیستم گشت زنی و ترافیک مزدا (CTS)، با در نظر گرفتن حجم ترافیک، میزان شتاب، ترمزگیری و فرمان پذیری خودرو را در کنترل خود نگه می دارد. رادارهای پیش گیری برخورد از جلو هم می توانند در ترافیک های سنگین شهری، به یاری راننده بیایند. بازارهای جهانی در حالی خود را برای پذیرایی از چهارمین نسل مزدا ۳ آماده می کنند که تولید نسل دوم این خودرو در کشورمان به دلیل نبود قطعه ها، به توقف رسیده است!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.