مرسدس بنز GLS؛ کلاس S در لباس SUV + ویدیو

مرسدس بنز GLS؛ کلاس S در لباس SUV + ویدیو
مرسدس بنز GLS به عنوان شاسی بلندی لوکس و رقیب جدی ب ام و X7 در نیویورک رونمایی شد. این خودرو ظاهری شبیه به GLE در ابعاد بزرگ تر دارد و با توجه به ویژگی های آن می توان گفت لوکس ترین شاسی بلند با نشان بنز لقب می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

GLS جدید نسبت به نسل قبل ۷۷ میلی متر بلندتر است و از نظر پهنا ۲۲ میلی متر افزایش عرض داشته است. همچنین از نظر فاصله محوری، این خودرو ۶۰ میلی متر افزایش طول داشته است. تمام این افزایش ها در ابعاد، بیان گر این است که فضای بیش تری به خصوص در ردیف دوم و سوم این خودرو خواهیم داشت.
مرسدس بنز GLS؛ کلاس S در لباس SUV + ویدیو


در این خودرو تمام صندلی های سه ردیف به صورت الکتریکی قابل تنظیم هستند و در صورت نیاز، صندلی های ردیف دوم و سوم خوابیده و فضای بیش تری در بخش بار فراهم می شود. اما افزون بر نسخه ۷ صندلی، نسخه ۶ صندلی با دو صندلی لوکس در ردیف دوم هم قابل سفارش است.
مرسدس GLS جدید در دو تیپ عرضه می شود. مدل پایه ۴۵۰ با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مدل ۵۸۰، موتور تویین توربوی ۴ لیتری ۸ سیلندر با فن آوری EQ هیبرید توان تولید ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۹۹ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت در هر دو تیپ به وسیله جعبه دنده ۹ دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. این اعداد و ارقام باعث می شود در نسخه ضعیف تر در ۵٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نسخه قوی تر تنها در ۵٫۲ ثانیه به این سرعت دست پیدا می کند. همچنین نهایت سرعت این خودرو ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت در هر دو تیپ محدود شده است.
مرسدس بنز GLS؛ کلاس S در لباس SUV + ویدیو

همانند مدل GLE این خودرو هم به عنوان آپشن می تواند فن آوری E-Active Body Control داشته باشد. آپشنی که با اسکن مسیر و پستی بلندی های جاده بهترین موقعیت را برای سیستم تعلیق فراهم می کند تا رانندگی نرم و راحتی داشته باشیم.
در ظاهر، این خودرو شباهت های زیادی با GLE دارد، مانند جلوپنجره ای با دو نوار کرومی که ظاهر جذابی به این خودرو داده است. در مدل پایه، رینگ ها ۱۹ اینچی هستند اما در GLS580 رینگ های ۲۱ اینچی استفاده شده است. همچنین برای مدل ۵۸۰ پکیج های AMG لاین و نایت، قابل سفارش است.
مرسدس بنز GLS؛ کلاس S در لباس SUV + ویدیو

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مرسدس بنز یا همان MBUX در صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی پشت فرمان و صفحه نمایش مرکزی ۱۲٫۳ اینچی این خودرو نصب شده است و آپشن هایی مانند مکان یابی، ۹ پورت USB، ۶۴ حالت مختلف نورپردازی محیطی، اپل کار پلی و اتو اندروید به صورت استاندارد در این خودرو موجود است اما گزینه هایی مانند گرم کن و سردکن لیوان، هد آپ و ماساژورهای هوشمند به صورت آپشن قابل سفارش هستند.
آپشن های ایمنی GLS همانند دیگر مدل های بنز عالی هستند و ترمزهای هوشمند، دستیار پارک هوشمند،کروز کنترل هوشمند و… به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.
هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان فروش این خودرو منتشر نشده است اما انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۹ فروش این خودرو آغاز شود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.