مرسدس بنز کلاس B سال ۲۰۱۹ با چاشنی نیمه خودران در پاریس + ویدیو

مرسدس بنز کلاس B سال ۲۰۱۹ با چاشنی نیمه خودران در پاریس + ویدیو
به کلاس B جدید خوش آمدید. این کراس اوور جمع و جور، ظاهری آشنا برای سال ۲۰۱۹ به تن کرده است اما درون و بیرون این خودرو با صفحه های تازه فلزی، گزینه های جدید پیشرانه و کلی فن آوری، به روز شده ‌است. به لطف سنسورهای به روز و سیستم هایی که از مرسدس بنز کلاس S به عاریت گرفته، از قابلیت های نیمه خودران چشم گیری برخوردار است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیش از این که به سراغ این فن آوری ها برویم، می پردازیم به نمای اولیه ای که با آن مواجه می شویم. در واقع عکس های جاسوسی ما را به تغییرهای ظاهری که مهندسان مرسدس بنز روی نسل قبلی کلاس B انجام داده اند رهنمون کرده بود و خوشحال هستیم که بگوییم ابعاد نسل گذشته، دیگر در این نسل وجود ندارند. برآمدگی جلو بسیار کوتاه تر شده است، با چراغ های چند شاخه جلو که از کلاس A به ارث برده است، شکل عجیب و‌ غریب در نمای کناری به دست فراموشی سپرده شده، به مانند چراغ های عقب که حالا نمایی کارتونی به خود گرفته اند. در حقیقت، شباهت درخور توجه ای به مدل پایه ای از طراحی مرسدس بنز در این مدل هم به چشم می آید و نتیجه آن این خودروی کلاس B شده که بسیار خوش تیپ به نظر می رسد.
مرسدس بنز کلاس B سال ۲۰۱۹ با چاشنی نیمه خودران در پاریس + ویدیو


درون خودرو جایی است که شگفتی اصلی اتفاق می افتد و کلاس B، دیجیتالی می شود. این خودرو در سه مدل مختلف قابل سفارش است. مدل پایه از یک جفت صفحه نمایش ۷ اینچی برخوردار است. مدل بعدی یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در کنار صفحه نمایش هفت اینچی دارد و مدل برتر این خودرو از دو صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی سود می برد. سیستم MBUX که در کلاس A معرفی شد اکنون با تمام قوا در این خودرو ایفای نقش می کند و به خریداران کلاس B این امکان را می دهد تا از طریق صفحه نمایش استاندارد خودروی شان به مجموعه ای وسیع از امکانات دسترسی داشته باشند. امکاناتی مانند کنترل صوتی هوشمند، واقعیت افزوده و هداپ دیسپلی، جزو آپشن های این خودرو محسوب می شوند. درست مانند موارد دیگری که در مدل های برتر این خودرو یافت می شوند، مانند صندلی های انرژی زای ردیف جلو.

وقتی سخن از فضای داخلی به میان می آید، کمی غافلگیر می شویم. تغییر طراحی، ورود و خروج را در این خودرو آسان تر کرده، به خصوص برای سرنشینی که وسط ردیف عقب نشسته باشد. این تغییرهای طراحی، کاربرد فضاها را نیز راحت تر کرده اما مرسدس بنز اعلام کرده که فضای بار بدون تغییر باقی مانده است. گرچه ما انتظار داشتیم که کلاس B جدید کمی جادارتر شود، اما با خواباندن صندلی های عقب، این فضا کمی کوچک تر از مدل پیشین خواهد شد و از ۱۵۴۵ لیتر به ۱۵۴۰ لیتر کاهش پیدا خواهد کرد.
مرسدس بنز کلاس B سال ۲۰۱۹ با چاشنی نیمه خودران در پاریس + ویدیو


با این که کلاس B در بخش فضای داخلی کمی ضعف دارد اما در بحث فن آوری حرف ها برای گفتن دارد. جدا از ارتقای سیستم MBUX، این خودروی جمع و جور از سیستم هوشمند نیمه خودران کلاس S نیز برخوردار است، با قابلیت هایی خاص در شرایط واقعی که برای نخستین بار در تاریخ این مدل رخ داده است. این خودرو با مجموعه ای از ویژگی های ایمنی نیز همراه شده، مانند سیستم فعال ترمز اضطراری و رادار بین خطوط در میان کلی ویژگی های دیگر.
چند پیشرانه آشنا به مدل کلاس B راه پیدا کرده اند اما در کنار این ها پیشرانه های جدیدی نیز وجود دارند. مدل ۲.۰ لیتری دیزل که در دو نسخه ۱۴۸ اسب بخاری و ۱۸۸ اسب بخاری قابل سفارش هستند و یک جعبه دنده جدید ۸ دنده نیز برای آن ها در دسترس خواهد بود. دیگر پیشرانه ها شامل مدل ۱.۵ لیتری دیزل از کلاس A می شود که در کنار دو مدل ۱.۳ لیتری دیزل که دو نمونه خروجی ۱۳۴ اسب بخاری و ۱۶۰ اسب بخاری دارند، صف پیشرانه های این خودرو را تکمیل می کنند. جعبه دنده ۷ دنده نیز همچنان قابل سفارش است و مرسدس بنز اعلام کرده که پیشرانه های دیگر نیز مانند گزینه چهار چرخ متحرک، در آینده به این مجموعه اضافه خواهند شد.
هر چه قدر هم که مرسدس بنز کلاس B خوب باشد، کمپانی برنامه ای برای ارائه این مدل در سواحل ایالات متحده آمریکا ندارد، زیرا در آن جا خودروهای شاسی بلند حرف اول را می زنند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.