صفر تا ۳۰۰ کیلومتر با AMG GT 63S + ویدیو

صفر تا 300 کیلومتر با AMG GT 63S + ویدیو
جدا از توانایی های خارق العاده و ویژگی های جذاب سوپر اسپرت ها، کم تر مکان امنی پیدا می شود که بتوان تمام قابلیت های آن ها را بدون قانون شکنی به چالش کشید. شاید در این میان، باند فرود هواپیما، مناسب ترین مکان برای انجام یک درگ اساسی باشد! آن هم برای درگ با خودروی توانمندی همچون مرسدس بنز AMG GT 63S در نسخه چهار در!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مجله موتور اسپرت در کانال یوتیوب خود، بار دیگر به سراغ محصولی از ستاره نقره ای اشتوتگارت رفته است. مرسدس بنز AMG GT چهار در، یک سدان کوپه زیبا و تازه نفس آلمانی است که توسط کارشناسان موتور اسپرت در باند خلوت فرودگاه Essaouira-Mogador در کشور مراکش، مورد آزمایش قرار گرفت. برای بسیاری از ما سوال برانگیز بود که AMG GT 63S چه گونه در شتاب صفر تا صد، از پس پورشه پانامرا بر می آید؟! اما اکنون شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، داستان دیگری دارد.
در نظر بگیرید این یک سدان به نسبت بزرگ است که در حدود ۲ تن وزن دارد. چهار نفر به راحتی می توانند درون آن بنشینند و سواری لوکس و راحتی مشابه با E-Class و CLS را درون آن تجربه کنند. البته قیمت پایه بالایی هم دارد که از ۱۵۹٫۰۰۰ دلار آغاز می شود. با این اوصاف، این خودرو را می توان جدیدترین دارنده عنوان “پر سرعت ترین خودروی چهار سرنشین در نوربرگ رینگ” دانست. این موضوع، مناسب برای آن دسته از افرادی است که چنین رکوردهایی را به خوبی به یاد می سپارند تا بلکه اندکی
راحت تر قیمت بالای آن را هضم کنند.
اما به تست صفر تا ۳۰۰ باز گردیم. ویدیوی موجود نشان می دهد این خودروی ۶۳۰ اسب بخاری برای رساندن خود از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳٫۹ ثانیه زمان مصرف می کند. برای رسیدن به سرعت ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت، این زمان به ۱۱٫۲۵ ثانیه افزایش می یابد و در کم تر از ۱۹ ثانیه هم می توان عقربه سرعت سنج را روی عدد ۲۵۰ مشاهده کرد. این اعداد و ارقام را باید به خاطر بسپاریم، چرا که نمونه ای قدرتمندتر از AMG GT 63S نیز در مراحل توسعه قرار دارد!
در حقیقت به زودی پیشرانه ۴٫۰ لیتری ۸ سیلندر خورجینی AMG GT به یک پیشرانه الکتریکی در عقب خودرو متصل می گردد تا خروجی ترکیبی آن را به بیش از ۸۰۰ اسب بخار برساند! به احتمال فراوان مرسدس بنز، نام این نسخه قدرتمند را AMG GT 73 می گذارد!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.