شورولت کوروت C8 امسال رونمایی می شود

شورولت کوروت C8 امسال رونمایی می شود
C8 را به یقین می توان تکنولوژیک ترین و اسپرت ترین کوروت تاریخ دانست. هر چند هنوز این مدل متولد نشده باشد! اما باید دید که Zora Arkus-Duntov در حدود ۶۰ سال پیش به چه می اندیشید که یکی از ماندگارترین اتومبیل های اسپرت تاریخ را خلق کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یک کوروت موتور وسط را در نظر بگیرید، خودرویی که می تواند به قلمروی سوپر اسپرت ها وارد شود! اگر چه گذار از کلاس کنونی کوروت به کلاس هایپر کارها، ریسک بزرگی برای شورولت محسوب می شود، اما رقیب اصیلی همچون پورشه ۹۱۱ هم این گذار را تا حدودی تجربه کرده است. بنابراین اگر شورولت، کوروت C8 را به صورت موتور وسط طراحی کرد، تعجب نکنید!
شورولت کوروت C8 امسال رونمایی می شود
مهم ترین چالش پیش روی کوروت، سلیقه نژاد پرستی خریداران این کلاس است که پورشه آلمانی را بر کوروت آمریکایی ترجیح می دهند. البته قیمت احتمالی C8 در محدوده پورشه ۷۱۸ کیمن خواهد بود و این خود یک مزیت رقابتی به شمار می رود. از سویی C8 با پیشرانه LT1 (بلوک کوچک) متعلق به کوروت استینگری عرضه خواهد شد. با وجود این که مراحل توسعه تجهیزات الکتریکی این خودرو، ماه ها به طول انجامید، اما به نظر می رسد در ۱۴ اکتبر امسال بسیاری از مردم و شرکت های خودروسازی شگفت زده می شوند. همچنین یکی از اعضای اصلی تیم طراحی C8 ادعا کرده است این مدل از ابتدا در دو فرم کوپه و اسپایدر به بازار می آید.


کوروت C8 به طور رسمی در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ در آمریکا رونمایی خواهد شد. همان جایی که سه سال پیش فورد با جی تی جدید، شلبی GT350 و پیکاپ F150 رپتور، گرد و خاک به پا کرد. اما پسوند GT برای کوروت جدید یک چیز اتفاقی نیست. به نظر می آید شورولت قصد دارد C8 GT را با پیشرانه تویین توربوی ۸ سیلندر خورجینی به کد LT7، به عنوان نسخه ای در حد فاصل مدل LT1 و نسخه پرچم دار خانواده C8 که از یک موتور هیبریدی بهره خواهد برد، به بازار بفرستد. اما در رابطه با نسخه هیبریدی که بالاترین مدل کوروت خواهد بود، پیش بینی می شود شورولت از یک موتور الکتریکی روی محور جلو استفاده کند. با این اوصاف، قدرتی کم تر از ۱۰۰۰ اسب بخار برای این نسخه انتظار نمی رود و این به معنی آن است که C8، چند پله بالاتر از فورد جی تی خواهد ایستاد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.