شارژر اجباری خودرو

شارژر ماشین‌های الکتریکی

آلمان برای فروش انبوه ماشین‌های الکتریکی به ۷۰ هزار ایستگاه شارژ احتیاج دارد و به همین دلیل دولت آلمان نصب شارژر ماشین‌های الکتریکی را در پمپ‌ بنزین‌ها اجباری می‌کند.

مدیران 777 مدیران 777

در قالب این طرح، به خریداران ماشین‌های الکتریکی شش هزار یورو سوبسید پرداخت می‌شود و مالیات خرید ماشین‌هایی که مصرف سوخت بالایی دارند افزایش خواهد یافت.پیش‌بینی می‌شود اجرای این سیاست فروش ماشین‌های الکتریکی در آلمان را تا حد زیادی افزایش دهد.سهم ماشین‌های الکتریکی از کل فروش خودرو در سال گذشته میلادی در آلمان ۱/۸ درصد بود. اصلی‌ترین دلیل استقبال کم از ماشین‌های الکتریکی، نبود شارژر به اندازه کافی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در حال حاضر نزدیک به ۲۸ هزار ایستگاه شارژ در آلمان وجود دارد، اما کارشناسان معتقدند برای فروش انبوه ماشین‌های الکتریکی دستکم به ۷۰ هزار ایستگاه شارژ نیاز است.دولت فرانسه هم اعلام کرده که می‌خواهد این کشور را به بزرگ‌ترین مصرف کننده خودروهای الکتریکی در اروپا تبدیل کند. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه همزمان با کمک هشت میلیارد یورویی به صنعت خودرو گفت که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ سالانه یک میلیون دستگاه ماشین الکتریکی در این کشور تولید شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.