سیر تکاملی نخستین ابرخودروی هوندا + ویدیو

سیر تکاملی نخستین ابرخودروی هوندا + ویدیو
NSX، خودرویی که نسل اول آن به صورت کلاسیک و نسل دوم آن همچنان در مسیر تکامل است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

Acura NSX، مهندسی ژاپنی فوق العاده هوندا را به نمایش گذاشت و تبدیل به نخستین ابرخودروی این نشان شد که قابلیت رقابت با برندهایی همچون فراری و پورشه را دارد.
خبر بد برای آمریکایی های ژاپنی سوار: تخصیص مقدار اندکی از نسخه خاص این خودرو برای این کشور است. تغییرها در NSX استاندارد شامل فرمان دستی، باتری سبک تر و چرخ های Y-Spoke از برند BBS است و این تغییرها ۶۸ کیلوگرم وزن از این خودرو کاسته است.
از یکی از نسخه های خاص این مدل، می توان به NSX-R GT اشاره کرد. این نسخه به طور انحصاری برای بازار ژاپن ساخته شده و مخصوص رقابت های قهرمانی ژاپن ( JGTC ) است که اکنون به عنوان سوپر GT شناخته می شود. این نسخه محدود به پنج عدد است و دارای یک ورودی غول پیکر هوا در بالای سقف بوده که این قطعه برای نسخه جاده ای کارآمد نبود.
آکورا به تازگی به روزرسانی بسیار کمی برای نسل دوم NSX ارائه داد. بزرگ ترین تغییرهای مکانیکی نسبت به نسخه قبل، وجود فنربندی جدید در جلو و عقب خودرو است، که به ترتیب ۲۶ و ۱۶ درصد سخت تر از نسخه پیشین است. این تغییر، زمان یک دور در پیست سوزوکار (SUZUKARA) را ۲ ثانیه بهبود بخشیده است. این کمپانی همچنین تغییراتی در نمای بیرونی خودرو ایجاد کرده است. دریچه هوای مشبک در جلو و همچنین قاب براق جلو پنجره و جلو پنجره ای مزین به رنگ بدنه، تغییرهایی مشهود در این نسخه است. آکورا همچنین رنگ¬ جدید نارنجی آتشین صدفی در بدنه و چرم آبی ایندیگو در اتاق خودرو را به این نسخه اضافه کرده است.
شایعه ها نشان می دهد تکامل NSX هنوز تمام نشده است. گزارش ها حاکی از آن است که مدل NSX Type R ممکن است در راه باشد و همچنین هوندا به مدل کانورتیبل نیز فکر می کند.

حسین بابایی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.