سدان جدید کارمانیا وارد بم شد + تصاویر

کارمانیا ek1 سودا SA01

به تازگی در پی حضور استاندار کرمان در کارخانه شرکت «کارمانیا» سدان جدید این خودروساز رونمایی شد. کارمانیا eK1 یا همان سودا SA01 قرار است تا در جایگاه یک سدان برقی وارد بازار ایران شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از روابط عمومی خودروسازی کارمانیا، استاندار محترم کرمان جناب آقای دکتر زینی وند، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه زاهدان آیت الله محامی بهمراه هئیت محترم همراه از کارخانه خودروسازی کارمانیا و روند تولید خودروی تمام برقی ek1 بازدید به عمل آوردند.

طی این بازدید مدیرعامل خودروسازی کارمانیا، مهندس محسن برازوان، ضمن معرفی بخش های مختلف کارخانه و معرفی و روال تولید اولین خودروی برقی ایران در خطوط تولیدی خودروسازی کارمانیا، توضیحاتی از روند پیشرفت دستاوردهای این خودروی برقی نسبت به خودروهای بنزینی همرده خود و نیز اهداف کلان این شرکت در تامین، تولید و عرضه خودروهای برقی و نیز جایگاه های شارژ آن را به هئیت محترم بازدید کننده اعلام نمودند.

مقامات عالی ضمن بازدید از جزییات این پروژه عظیم و نیز انجام تست رانندگی با خودروهای تمام برقی خودروسازی کارمانیا، ضمن ابراز رضایت از عملکرد و کیفیت این خودروها، حمایت خود را از این حرکت نوین که گامی بزرگ در برطرف کردن مشکلات بوجود آمده و هزینه های سربار گزاف درمانی بدلیل آلودگی های کلان شهرها خواهد بود را اعلام نموده و خواستارهمتی بزرگ و یاری همه دست اندرکاران این حوزه بویژه وزارت محترم صمت و وزارت نیرو در هموار شدن مسیر تولید و عرضه خودروهای برقی درکشور شدند.

سودا SA01 یا همان کارمانیا eK1

سودا SA01 یا همان کارمانیا eK1 یک سدان اقتصادی برقی در کلاس C و یا B پلاس به حساب می آید و بر اساس سوزوکی SX4 ساخته شده است. این خودرو قابلیت پیمایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ در نسخه های مختلف دارد و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتری ها در آن دیده می شود. البته که پیمایش در دسترس این خودرو یا همان eK1 حدود ۳۷۰ کیلومتر است. سودا SA01 جرمی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی ۲۴ دقیقه تکمیل می شود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA01 به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها نیاز دارد.

کمپانی سودا سعی کرده تا SA01 را در بازه خودروهای اقتصادی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده نکرده است. نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و… از جمله امکانات کارمانیا eK1 است. کارمانیا اعلام کرده که گارانتی کلی ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال را برای eK1 درنظر گرفته و پیشرانه الکتریکی و مدار کنترل را ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است. از سویی باتری های خودرو گارانتی ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر را دارد.

در حال حاضر شرکت کارمانیا تعهدات معوق زیادی را برای محصولات بی وای دی دارد و این احتمال مطرح شده که کارمانیا بخشی از تعهداتش را با eK1 پاسخ بدهد.

کارمانیا ek1 سودا SA01
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.