دایملر و ب ام و برای ساخت خودروهای الکتریکی همکاری خواهند کرد

دایملر و ب ام و برای ساخت خودروهای الکتریکی همکاری خواهند کرد

مدیران 777 مدیران 777

شرکت های “دایملر” و “بی ام و” اکنون رقابت چندین ساله خود را کنار گذاشته اند و مشغول کار روی پروژه ای مشترک هستند. گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است خبر از آن می دهد این دو غول خودروسازی آلمان برای طراحی پلت فرم جدید خودروهای الکتریکی، همکاری خود را آغاز کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به احتمال زیاد نخستین محصول برای شرکت ب ام و در پلت فرم مشترک، i2 نام خواهد داشت. مدل جدید ب ام و به تمامی از صفر و با همکاری دایملر برای جانشینی نمونه i3 طراحی و ساخته می شود. بنا بر شایعه های منتشر شده، نمونه جدید i2 خلاف i3 از ساختار فیبرکربنی بهره نخواهد برد تا هزینه کم تر و سوددهی بیش تری داشته باشد.
دایملر و ب ام و برای ساخت خودروهای الکتریکی همکاری خواهند کرد
“کلاوس فرولیش” مسئول بخش توسعه ب ام و عقیده دارد با توجه به هزینه بالای ساخت نمونه i3، اکنون وقت آن رسیده که مدل جدیدی جایگزین این خودرو شود. اگر گزارش های به دست آمده صحیح باشند، ب ام و i2 تا سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد و رده مسافتی بیش از ۲۹۷ کیلومتر خواهد داشت. قیمت پیش بینی شده برای این خودرو کم تر ۳۳ هزار دلار خواهد بود.
دایملر و ب ام و برای ساخت خودروهای الکتریکی همکاری خواهند کرد
شرکت دایملر هم خودروی الکتریکی خود را بر پایه پلت فرم مشترک و پس از معرفی نمونه i2 عرضه خواهد کرد. محصول الکتریکی دایملر به احتمال زیاد تحت برند EQ مرسدس بنز ساخته خواهد شد و ابعادی نزدیک به ب ام و i3 خواهد داشت. شرکت های دایملر و ب ام و در سال های اخیر تمام تلاش خود را برای جلب توجه یکدیگر انجام داده اند.


این دو کمپانی تایید کرده اند در آینده شرکت حمل و نقل جدیدی برای امور جا به جایی قطعه ها و خدماتی همچون شرکت “اوبر” تأسیس خواهند کرد. خودروهای خودران، بزرگ ترین دغدغه این دو خودروساز هستند که زیربنای همکاری این دو را در آینده تشکیل خواهد داد.
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor Authority

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.