ب ام و X6 سیاه‌تر از همیشه با رنگ ونتابلک

ب ام و X6 ونتابلک
تنها چند ساعت پس از شروع رسمی اخبار جدید نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، «ب ام و» نخستین برگِ غافلگیرکننده اش را رو می کند. در کنار نسل جدید X6، نمونه تکی را معرفی می کند که در بخش جلا و پرداخت نهایی رنگ خودرو نوظهور است و «ونتابلک» نام گذاری شده، که مخفف Vertically Aligned Nano Tube Array Black است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این رنگ مشکی نور را جذب می کند. برای این نمونه اولیه، ب ام و با سری نانوسیستم (surrey nano system) همکاری کرده، که نسل دوم این رنگ مشکی خاص را ایجاد کرده است. و به لطف ساختاری متشکل از میلیاردها ذره در سانتی مترمربع که تقریباً تمام نور را بدون بازتاب آن جذب می کنند، درک سطوح سه بعدی را تغییر می‌دهد. این رنگ مشکی ( این نوع پرداخت) درنهایت برای صنعت هوا‌فضا طراحی شده، و نیاز به طراحی خاص روان و قابل حرکت دارد تا ظاهر خودرو بیش از حد صاف و تخت به نظر نرسد. ساختار X6 مناسب این نوع پرداخت است و در نوع خود جلوه ای بی نظیر به وجود می آورد. ب ام و همراه این جلاکاری به
سوراخ های مشبک جلوی خودرو نورپردازی آپشنال اضافه کرده است و یک چراغ ال ای دی برای ایجاد کنتراست قوی تر. این ایده نمونه ای بی نظیر خواهد بود. مؤسس و سازنده سری نانوسیستم به صراحت اعلام کرد که این خودرو یک نمونه تک خواهد ماند. درحقیقت این نو رنگ آمیزی برای اعمال روی همه اتومبیل ها طراحی نشده، بنابراین استانداردهای لازم برای استفاده روزانه یک خودرو در جاده را ندارد. این نوع از پرداخت به هر حال همیشه در خودروها به صورت پرداخت برخی سنسورهای سیستم رانندگی خودکار و بهبود بخشیدن به عملکرد الکتریکی نور در شرایط خاص استفاده خواهد شد.


لاله شیخ زاده
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: کواتروروته

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.