بررسی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰

پژو 2008

کمپانی خودروسازی پژو نیز همانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان به توسعه مدل‌های الکتریکی روی آورده است با این تفاوت که به جای ساخت یک نمونه تماما الکتریکی مجزا و خاص، از مشتریان می‌خواهد ابتدا خودروی پژوی موردنظرشان را انتخاب و سپس پیشرانه متناسب با نیازشان را برگزینند. از این رو نسخه تازه ای از پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه الکتریکی روانه بازار خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
پژو 2008

این سخن بدین معناست که شما می‌توانید به نمایندگی شرکت مراجعه و پس از انتخاب خودروی دلخواه، نوع قوای محرکه آن را از میان گونه‌های بنزینی، دیزل، برقی یا پلاگین هیبرید انتخاب کنید؛ بعد از سوپرمینی ۲۰۸، پژو ۲۰۰۸ دومین محصولی‌ست که چنین استراتژی را در پیش گرفته است.

پژو 2008

قدرت پیشرانه

شرکت پژو سه گونه قوای محرکه بنزینی (۱٫۲لیتری با توان‌های خروجی ۹۹، ۱۲۹ و ۱۵۳ اسب بخار)، پیشرانه دیزل ۱٫۵لیتری با قدرت ۱۰۱اسب بخار و قوای محرکه الکتریکی با توان ۱۳۶ اسب بخار- گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر-برد حرکتی ۳۰۹ کیلومتر و ظرفیت باتری ۵۰ کیلووات ساعت برای مدل E-2008 در نظر گرفته است.

پژو ۲۰۰۸ در ۴ تیپ عرضه می شود

میزان مصرف سوخت نسخه بنزینی ۱۲۹ اسب بخاری برابر ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر و شتاب ۰-۱۰۰ آن برابر ۸٫۹ تا ۹٫۱ ثانیه اعلام شده است. برای تمامی این مدلها چهار تیپ اکتیو، Allure، جی‌تی و جی‌تی-لاین در نظر گرفته شده است؛ همچنین نسخه GT فاقد پیشرانه دیزلی خواهد بود.

پژو 2008

نسخه برقی

نمونه برقی دارای تفاوت‌های ظاهری از جمله: جلوپنجره همرنگ بدنه و یا لوگوی شیرنشان پژو با قابلیت تغییر رنگ از آبی به سبز است. مدل GT نیز از روکش‌های چرمی آلکانترا در فضای داخلی برخوردار شده است.

طراحی خارجی پژو ۲۰۰۸ نسبتا جذاب است؛ به ویژه حالت چراغ‌های دی لایت LED موسوم به دندان شیر که نواحی جانبی سپر را در بر گرفته و گرافیک داخلی چراغ‌ها عقب و جلو با حالتی شبیه به چنگال شیر، طرحی متمایز و جذاب را برای این کراس‌اور فرانسوی پدید آورده‌اند

پژو 2008

با ورود به فضای داخلی ۲۰۰۸ حتما تحت تاثیر طراحی مدرن و دلچسب کابین پژو موسوم به آی-کاکپیت قرار خواهید گرفت؛ غربیلک فرمان جمع و جور، پنل کیلومتر شمار در بالای داشبورد و آرایش پیانو مانند دکمه‌های کنسول میانی، شما را جذب خود خواهند کرد.

پژو 2008

همانند پژو ۲۰۸، مدل ۲۰۰۸ نیز به یک نمایشگر پشت آمپر دیجیتال با گرافیک دو‌لایه مجهز شده که تصویرپردازی سه بعدی آن، به ویژه حین مسیریابی بسیار موثر و خوشایند جلوه خواهد کرد. این نمایشگر به اندازه سایر گونه‌های مشابه قابل شخصی‌سازی نیست و در به نمایش گذاشتن بعضی از منوها کند عمل می‌کند.

پژو 2008

نمایشگر لمسی مرکزی برآمده از قسمت میانه داشبورد زیبا و مدرن به نظر می‌رسد اما کار با آن خالی از اشکال نیست و جستجو در منوهای آن می‌تواند کمی وقت گیر باشد. قابلیت همگام سازی تلفن همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در تمامی مدل‌ها به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است.

صندلی های جلو راحتی بسیار بالا و در برگیرندگی عالی را به ویژه در مدل‌های GT و GT لاین به شما اهدا می‌کنند. متاسفانه از منظر ارگونومیک، آی-کاکپیت پژو به اندازه محصولات بزرگتر این خودروساز بی‌نقص عمل نکرده و زانوی رانندگان بلندقد به غربیلک فرمان نزدیک خواهد شد.

پژو 2008

همچنین ورود به صندلی شاگرد هم نیاز به بالا آوردن بیش از حد زانو نسبت به لگن خواهد داشت. در ناحیه اطراف پدال‌های گاز و ترمز نیز فضای محدودی برای افراد بزرگ‌پا وجود دارد که می‌تواند کمی آنها را دچار دردسر سازد.

فضای پا و سر در ردیف عقب گرچه اندکی محدود است اما این محدودیت بیشتر از سایر رقبای حاضر در این کلاس خودرویی به نظر نمی‌رسد. محفظه صندوق عقب پژو ۲۰۰۸ نسبت به فولکس واگن تی-راک اندکی کوچکتر است (۴۳۴ به ۴۴۵ لیتر)؛ اما پس از خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این مسئله حالتی برعکس پیدا کرده و پژو ۲۰۰۸ با ۱۴۶۷ لیتر در مقابل ۱۲۹۰لیتر، می‌تواند فضای بار بیشتری را نسبت به حریف آلمانی در اختیار شما قرار دهد.

پژو 2008

کف محفظه بار پژو ۲۰۰۸ به علت سهولت قرار دادن و یا برداشتن وسایل، تخت و صاف طراحی شده است؛ در بخش زیرین آن نیز محفظه‌ای به منظور جای دادن خرت و پرت‌های کوچکتر و یا کابل شارژر باتری مدل برقی وجود دارد. طبق ادعای پژو گنجایش فضای داخلی نسخه‌های بنزینی و برقی پژو ۲۰۰۸ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

پژو 2008

نسخه برقی پژو ۲۰۰۸ حدود ۳۰۰کیلوگرم نسبت به سایر نمونه‌ها سنگین‌تر است و شما این وزن اضافه را هنگام رانندگی با آن حس خواهید کرد. تعلیق مدل‌های مختلف پژو ۲۰۰۸ متناسب با وزن خودرو تطبیق داده شده و سواری با نشاط، سرزنده و درعین حال آرامش‌بخشی را از آنها شاهد هستیم.

پژو 2008

سیستم انتقال قدرت (گیربکس) پژو ۲۰۰۸ جدید

این خودروها به طرز تعجب برانگیزی چالاک، چسبنده و پرهیجان عمل می‌کنند. تعویض دنده‌ها با گیربکس ۶ سرعته دستی حس خوشایندی دارد. نمونه ۸ سرعته اتوماتیک نیز هیچگاه به سراغ ضریب دنده اشتباه نمی‌رود؛ با دقت و هوشمندی تمام و به انجام وظیفه خود مشغول است. نسخه برقی نیز چابک ( اما نه به اندازه سایر اتومبیل‌های برقی)، ساکت و متناسب عمل می‌کند.

پژو 2008

رقبای پژو ۲۰۰۸

مهمترین مسئله‌ای که پژو ۲۰۰۸ با آن روبروست، وجود انواع و اقسام محصولات مشابه و همکلاس این خودرو در بازارهای بین‌المللی است؛ حریفانی از فولکس واگن، رنو، سئات، اشکودا و… که راحتی و امکانات بیشتر را در ازای بهای کمتر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. نسخه برقی E-2008 نیز در مقابل کیا ای-نیرو و یا هیوندای کنا برقی از برتری چندانی سود نمی‌برد، به جز آن که بهای آن نسبت به دو خودروی ذکر شده ارزان‌تر است؛ قیمت نسخه برقی پژو ۲۰۰۸ برابر ۲۸,۱۵۰ پوند است.

پژو 2008

همچنین بهای نسخه بنزینی اکتیو مجهز به پنل کیلومتر شمار آنالوگ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رادیو DAB و تریم داخلی کربن برابر ۲۱,۱۵۰ پوند، بهای نسخه محبوب GT لاین با سقف مشکی، اسپویلر عقب، دوربین عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی و رهیاب، معادل ۲۶,۱۰۰ پوند و قیمت نسخه پرچمدار GT نیز که همراه با کروز کنترل L2، رادار نقاط کور و سامانه کمکی نگهدارنده درمسیر همراه خواهد بود، برابر ۳۱ هزار و ۵۷۵ پوند است.

پژو 2008

در نهایت باید گفت که گرچه مالکان پژو ۲۰۰۸ از بابت کیفیت ساخت، سطح تجهیزات، نوع کاراکتر، کیفیت سواری و هندلینگ خودرو ناامید نخواهند شد، اما نباید انتظار عملکردی در حد و اندازه پرچمداران حاضر در این کلاس از آن داشته باشند. همچنین لازم است شرکت پژو را به‌دلیل طرز خاص ارائه مدل الکتریکی، به عنوان یک نوع قوای محرکه و نه یک محصول مجزا، مورد تحسین و تشویق قرار دهیم.

منبع: دیجیاتو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.