برخی ویژگی های جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک اعلام شد + تصاویر

دنا پلاس اتوماتیک

صبح امروز در جلسه رسانه ها با «معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو»، برخی ویژگی های جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک اعلام شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، در خصوص پروژه دنا پلاس اتوماتیک اعلام کرد: «در حال حاضر تامین جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دنا پلاس به وسیله سفارش گذاری های خارجی انجام می شود و مدت هاست که محموله های این قطعه وارد ایران خودرو شده است. همچنین به سبب نصب جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته، تغییراتی در ساختار و پلتفرم دنا پلاس ایجاد شده است. در نگاه کلی و تخصصی، حدود ۱۰۰ قطعه در این خودرو نسبت به نمونه دنده ای تغییر کرده و بیشترین تغییرات در بخش قوای محرکه و تعلیق اعمال گردیده است».

مدیران 777 مدیران 777
کیانوش پورمجیب ایران خودرو

پورمجیب در ادامه افزود: «بر خلاف باور عموم که فکر می کنند، تنها یک جعبه دنده اتوماتیک AT به دنا پلاس و دنا پلاس توربو اضافه شده، این خودرو با تغییرات ساختاری دیگری هم همراه بوده است. به عنوان مثال رام خودرو، مجموعه اگزوز، طَبَق، سیستم خنکاری، ECU و TCU، میل موجگیرها و… در دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک متفاوت نسبت به نمونه های دنده ای است. همچنین با توجه به ویژگی های جعبه دنده AT و نیازمندی آن به خنک کاری مناسب، سامانه خنکاری با منبع انبساط مجزا برای این بخش تعبیه شده است».

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در پایان گفت: «گروه دنا پلاس اتوماتیک در نمونه تنفس طبیعی و توربو شارژ به فرمان کمکی برقی (EPS) مجهز است و با توجه به حذف سیستم هیدرولیک، بازدهی پیشرانه و قدرت موجود در سر چرخ ها تا حدی ارتقا پیدا کرده است».

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.