ایران خودرو 10 هزار تارا را فروش کرد

ایران خودرو تارا
فروش ایران خودرو تارا

روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو قرعه کشی پیش فروش تارا را برگزار نمود و در نهایت ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو را فروش کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، ایران خودرو اعلام کرد که مشتریان ۷ هزار دستگاه تارا دنده ای و ۳ هزار دستگاه تارا اتوماتیک مشخص شدند. منابع آگاه می گویند که چندین برابر ظرفیت موجود، برای تارا متقاضی وجود داشته و فرایند قرعه کشی باعث شده تا مشتریان اصلی این خودروی جدید مشخص شوند. این خودروساز چند ماه قبل تارا را در قالب پروژه K132 پیش فروش کرد و در آن مرحله هم بیش از ۶۰ هزار متقاضی برای این خودرو وجود داشت.

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.

در حال حاضر صف خرید چند صد هزار نفری برای تارا دنده ای و تارا اتوماتیک مشخص شده و این موضوع در دوره ای رقم خورده که برخی از افراد جامعه در فضای مجازی به قیمت گذاری های خودرو، فرایند قرعه کشی و عرضه خودرو انتقاد دارند. همچنین در ماه های قبل هم شاهد بودیم که صف های چند صد هزار نفری برای خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک، سورن پلاس، شاهین، رانا پلاس و… ایجاد شد و پس از قرعه کشی و مشخص شدن قیمت ها، بخشی از این خریداران نسبت به عملکرد خودروسازها و شورای رقابت انتقاد کردند.

به هر حال با تمام این حواشی فعلا ایران خودرو توانسته تا ۱۰ هزار دستگاه تارا را در این مرحله فروش کند. این خودرو جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو است که پلتفرم PF1 در آن دیده می شود و پیشرانه TU5 پلاس و یا همان EC5 بر روی آن نصب شده است. جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک توان پیشرانه را به چرخ های جلوی تارا می رسانند و امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری و… در آن دیده می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.