اوپل کورسا کراس، رقیبی نوظهور برای ساندرو استپ وی

اوپل کورسا کراس، رقیبی نوظهور برای ساندرو استپ وی
“اوپل” تا امروز تنها نسخه الکتریکی نسل جدید “کورسا” را معرفی کرده است. اگرچه نمی توان انتظار داشت مدل های با پیشرانه درون سوز هم تفاوت ظاهری خاصی با مدل برقی داشته باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با این حال، می توان تنوع زیادی از تریم ها و مدل های مختلف را برای سوپرمینی جدید اوپل، پیش بینی کرد. مهم ترین نسخه از کورسا، مدل پایه آن است که به سبک نسل های قدیمی این خودرو، طراحی شده است. اما یک نسخه جنجالی که می تواند مشتریان جدیدی را به سمت کورسا جذب کند، مدل کراس است که همچون برادر بزرگ تر، اینسیگنیا، اوپل آن را “Country Tourer” می نامد. این مدل همچون دیگر مدل های کورسا، به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد.
اوپل کورسا کراس، رقیبی نوظهور برای ساندرو استپ وی
اکنون یک طراح مجارستانی دست به کار شده است و اولین رندر گرافیکی از کورسا Country Tourer را به سبک و سلیقه خود، طراحی کرده است. او نام طرح خود را “X-Tomy” گذاشته است. این سگمنت در حال مرگ بود که داچیا با ساندرو استپ وی آن را احیا کرد. فورد هم به تازگی با فیستا اکتیو، تصمیم به حضور در این بخش از بازار گرفته است. آئودی نیز به زودی مدل A1 City Carver را به بازار می فرستد. X-Tomy در دو نسخه OPC و GSI طراحی شده است تا استانداردهای تیپ بندی شرکت اوپل را رعایت کرده باشد. از آن طرف، نسخه الکتریکی کورسا نیز یک هاچ بک EV داغ با ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت است که برای بسیاری از خریداران جوان، می تواند جذاب به نظر آید. شایعه ها می گویند مدلی مشابه با این خودرو، اما از برند پژو و به عنوان عضوی از خانواده پژو ۲۰۸ معرفی خواهد شد که این موضوع، اشتراک پلت فرم این دو خودرو را به خوبی نشان می دهد.
اوپل کورسا کراس، رقیبی نوظهور برای ساندرو استپ وی
رقابتی که در آینده نزدیک میان نسل جدید کورسا OPC، فیستا ST و پولو GTI شکل می گیرد را می توان از جذاب ترین سه گانه های یک دهه آینده در اروپا دانست. تمام مدل های استاندارد کورسای جدید با پیشرانه ۱٫۵ لیتری دیزل یا ۱٫۲ لیتری توربوی بنزین سوز عرضه خواهند شد. در برخی از مدل ها، جعبه دنده ۸ دنده ساخت آیسین هم در فهرست انتخاب ها قرار دارد. اما پلت فرم و بسیاری از ویژگی های فنی و دینامیکی کورسا، از خانواده سوپرمینی های پژو – سیتروئن به ارث رسیده است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.