تصویر گرافیکی از هاچ بک ملی ایران خودرو منتشر شد

ایران خودرو K121

به تازگی تصویری از پروژه K121 ایران خودرو در فضای مجازی منتشر شده و نشان می دهد که این خودروساز برنامه تولید یک هاچ بک ملی را در سگمنت B دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در تصویر منتشر شده از جانب صفحه اینستاگرام Car.industry مشخص است که این تصویر تزئینی بوده و ارتباطی به نسخه نهایی K121 ندارد. با پیگیری های انجام شده از جانب اسب بخار، معلوم گردیده که K121 هنوز به مرحله نمونه سازی نهایی نرسیده و الگوی استفاده شده در چراغ های عقب، طرح سپر و… متفاوت از نسخه نهایی است.

برای ساخت این تصویر از پژو ۲۰۸ نسخه GTi موجود در ایران خودرو و چراغ های عقب محصولات جدید رنو (کولئوس، تلیسمان، مگان و…) استفاده شده است.

ایران خودرو کی ۱۲۱ که یک هاچ بک در کلاس B به حساب می آید، مانند K132 و K125 بر مبنای پلتفرم PF1 گروه PSA طراحی شده و الگوی اصلی آن مربوط به پژو ۲۰۸ نسل قبل است. پس از عقد قرارداد پژو و ایران خودرو در زمان برجام، این امکان برای طرف ایرانی فراهم شد تا به صورت قانونی محصولاتی را با نشان تجاری ایرانی بر روی پلتفرم PF1 توسعه دهند.

پژو 208

با توجه به پروژه های قوای محرکه گروه صنعتی ایران خودرو، احتمال آن بسیار است که K121 مانند K132 با پیشرانه ۱.۶ لیتری EC5 و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک به بازار معرفی شود. پیشرانه EC5 که نسخه ارتقا یافته TU5 است، با داشتن زمان بندی هوشمند سوپاپ ها و پمپ روغن متغییر می تواند ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند.

با توجه به گفته های مدیران ارشد ایران خودرو پس از سدان K132، کراس اوور K125 به بازار عرضه می شود و سپس نوبت به تولید انبوه هاچ بک K121 خواهد رسید.

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.