اعلام قیمت جدید کارخانه ها، تاثیری بر روی بازار نداشت

اعلام قیمت جدید کارخانه ها، تاثیری بر روی بازار نداشت
اعلام قیمت جدید کارخانه ها، تاثیری بر روی بازار نداشت

در آخرین ساعات روز گذشته بود که بالاخره قیمت های جدید محصولات ایران خودرو، سایپا و زامیاد توسط خود شرکت ها اعلام شد و به دنبال آن شاهد افزایش قیمت هایی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برای خودروهای این شرکت ها در مبداً کارخانه بودیم.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در نتیجه اعلام قیمت جدید، انتظار می رفت که بازار امروز خودروهای داخلی با افزایش قیمت چشم گیری روبرو باشد که خوشبختانه بازار تحت تاثیر قرار نگرفت و در برخی حالات حتی کاهش قیمت هم داشتیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بیشتر بخوانید :
قیمت جدید خودروهای ایران خودرو ابلاغ شد + جدول
قیمت جدید خودروهای سایپا ابلاغ شد + جدول
افزایش قیمت شدید محصولات زامیاد

یکی از عوامل گران شدن خودروها در روزهای گذشته، خبر افزایش قیمت خودروها در کارخانه بود که مرتباً از طرف اشخاص مختلف مطرح می شد و بازار را ملتهب تر می کرد. در نهایت اما دیشب انتظارها به سر رسید و قیمت جدید کارخانه ای خودروها توسط خود شرکت ها به مردم اطلاع داده شد تا تکلیف خریداران بازار آزاد و همچنین کسانی که در سامانه یکپارچه پولشان را بلوکه کرده بودند مشخص شود.

با وجود افزایش قیمت های بوجود آمد اما خوشبختانه بازار امروز اصلاً هیجانی نبود و در بیشتر موارد با کاهش قیمت روبرو بودیم و فقط برخی خودروها بودند که کمی گران تر از دیروز شدند. امیدواریم این روند کاهشی ادامه دار باشد و یا حداقل قیمت ها به ثبات برسند تا بازار به آرامش برسد و کسی از معامله خودرو پشیمان نشود. این را بدانید که وضعیت هیجانی بازار خودرو حتی دلالان این عرصه را هم ناراحت می کند چه برسد به مردم. نکته عجیب افزایش قیمت هایی که در بازار رخ می دهد این است که بسیاری از صاحبان خودرو از گران شدن خودروهایشان خوشنود می شوند و فکر می کنند که برد کرده اند، اما اصل قضیه این است که آن ها فقط حفظ سرمایه کرده اند و این که کسی از چنین وضعی خوشحال شود نشان دهنده کوته فکر بودنش است زیرا آتش تورم همه را می سوزاند.

بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو :

افت هایی که خودروهای ایرانی امروز داشتند شاید نتوانست قیمت آن ها را به هفته قبل برگرداند اما همین که توانست جلوی سیر صعودی آن ها را بگیرد، کافی است. امروز سورن پلاس ۱۶ میلیون، ۲۰۷ های پانوراما و سقف فلز اتوماتیک به ترتیب ۲۵ و ۱۸ میلیون و هم چنین دنا پلاس ۶ دنده هم حدود ۶ میلیون ارزان تر شدند. در این میان اما برخی ها مانند پارس تیوفایو و تارا اتوماتیک هم به ترتیب حدود ۱۰ و ۱۳ میلیون گران تر شدند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پارس تیوفایو۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱۶۲۸,۰۰۰,۰۰۰۶۲۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما۱,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک۱,۰۸۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۰۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک مشکی۱,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۰۷۸,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا :

محصولات سایپا امروز تغییر قیمت خاصی نداشتند و در بیشترین نوسان شاهین حدود ۸ میلیون افت کرد و از طرفی دیگر ساینا S هم حدود ۶ میلیون گران تر شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۹۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار ۱۴۰۱۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰۴۰۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک ۱۴۰۱۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰۵۰۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S۴۳۸,۰۰۰,۰۰۰۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۷۵۳,۰۰۰,۰۰۰۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی :

چینی ها اما بدون استثنا کاملاً کاهشی بودند و ارزان تر از دیروز شدند. برای مثال تیگو ۸ پرومکس مشکی ۱۲۰ میلیون و کی ام سی T8 حدود ۶۵ میلیون کاهش قیمت داشتند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما S5 6AT 1401۱,۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T8 مشکی۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم مشکی تو مارون۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۵ نفره مشکی ۱۴۰۱۲,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تیگو ۸ پرومکس مشکی۴,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX پرمیوم۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.