از خیز سایپا برای تولید برقی تا عرضه ۸ محصول جدید

جواد سلیمانی سایپا

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم خداحافظی از پراید و آغاز تولید محصولات جدید این خودروساز، از خیز سایپا برای تولید خودروی برقی و عرضه خودروهای جدید خبر داد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ مراسم رونمایی از ۳ محصول سایپا و خروج خودروی پراید از خط تولید فرصتی بود تا «جواد سلیمانی» در حضور رییس دفتر ریاست جمهوری و برخی معاونان وزارت صمت از جمله «نیارکی»، معاون امور صنایع این وزارت خانه و همچنین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و تنی چند از قطعه سازان به اهم اقدامات این خودروساز بپردازد.
وی که به عنوان اولین سخنران این مراسم سخن میگفت، اظهار کرد: «بسیار خرسندیم که در حوزه تولید ملی و در سال جهش تولید، حرکت همگانی انجام داده ایم».
وی ادامه داد: «در سال گذشته سایپا توانست ۵۰ درصد سهم بازار را به خودرو اختصاص دهد و به عنوان خودروساز اول شناخته شد. سایپا همیشه به عنوان دومین خودروساز بعد از ایران خودرو شناخته می شد، اما با همت تمام عزیزان و زحمتکشان این مجموعه توانستیم در سال گذشته رتبه اوا را به خود اختصاص بدهیم».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتما بخوانید: مراسم خداحافظی با پراید ۱۳۱ برگزار شد + تصاویر

مدیر عامل سایپا همچنین با اشاره به خودرو های معوق ادامه داد: «سال گذشته ۳۵۰ هزار خودروی معوق داشتیم که این میزان به ۱۲۰هزار دستگاه رسیده است و تا شهریور تمام خودرو‌ها را تحویل خواهیم داد».
مدیرعامل سایپاهمچنین گفت: «انضباط مالی در سایپا ایجاد کردیم و توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و باوجود مشکلات متعدد توانستیم تولید پراید را متوقف کنیم».
وی افزود: «امسال ۳ محصول و سال آینده ۵ خودروی جدید رونمایی خواهیم کرد».
سلیمانی تصریح کرد: «با ایجاد پویش طرح بومی سازی قطعات، نزدیک به ۲۰ درصد کاهش ارزبری داشتیم و توانستیم ۸۳ درصد تعهدات را کاهش دهیم».
وی با اشاره به رونمایی از محصول جدید سایپا به نام SP100 کراس گفت: «طراحی این خودرو، جدید و به روز و با کمک مهندسان داخلی انجام شده است و امیدوارم به زودی به تولید انبوه برسد».

حتما بخوانید: سایپا SP100 کراس رونمایی شد + تصاویر

مدیر عامل سایپا افزود: «این‌ خودرو بر روی پلتفرم بومی سایپا طراحی شده و به نوعی نمونه کراس اوور شاهین است و به زودی این خودرو با نام ایرانی به بازار عرضه می‌شود».
وی ادامه داد: «خوشبختانه در تولید این خودرو نیازی به واردات نداریم و تمام قطعات این خودرو به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است».
جواد سلیمانی گفت: «تاکنون ۳ دستگاه از این محصول نمونه سازی شده است. ۲۵ دستگاه هم در مهر تولید می‌شود و تا پایان سال SP100 کراس به تولید انبوه می‌رسد. همچنین ظرفیت تولید خودروهای با پلتفرم SP100 در سایپا، ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است».
وی افزود: «تولید انبوه کوییک اس و ساینا اس هم مطرح است و همچنین توقف تولید پراید را داریم و امروز می بینیم که تولید این محصول با همه خوبی‌ها و بدی‌ها به پایان رسید».
وی گفت: «تولید انبوه سایپا شاهین از مهر شروع می‌شود و محصولات جدید جایگزین محصول پراید خواهند شد. همچنین در تولید، از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده ایم و حدود ۹۳ درصد محصولات داخلی هستند و بنا داریم در سال‌های آینده میزان داخلی سازی را افزایش دهیم».
مدیر عامل سایپا در پایان گفت: «می‌خواهیم تولید خودرو برقی را عملیاتی کنیم و در سال آینده ۲ خودرو رونمایی خواهد شد و امیدوارم صنعت خودرو بتواند رضایت مردم را فراهم کند».

پایگاه خبری اسب بخار

علی طجوزی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.