آیا این رنج روور استیشن تنومند به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

آیا این رنج روور استیشن تنومند به واقعیت تبدیل خواهد شد؟
زمانی زمزمه هایی مبنی بر این که کمپانی رنج روور می خواهد از تولید خودروهای شاسی بلند فاصله بگیرد، به گوش می رسید، اما اکنون این رندر کامپیوتری نشان می دهد که یک رودروور استیشن چه طور به نظر خواهد رسید. ابتدای سال نشریه AutoCar پیش بینی کرد که خودروی لندروور جاده ای ممکن است ظاهری شبیه آئودی A6 AllRoad یا ولوو V90 Cross Country استیشن داشته باشد که به احتمال زیاد با پیشرانه ای الکتریکی و پیشرفته به بازار خواهد آمد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این نشریه افزود، این خودرو که به احتمال زیاد رودروور نامگذاری خواهد شد ممکن است از همان معماری آلومینیومی نسل آینده جگوار XJ سدان استفاده کند. این گزارش‌ها نشان می دهند طرح موتور دوقلو ممکن است برای این خودرو به همراه سامانه چهار چرخ متحرک با یک موتور روی هر محور به کار گرفته شود. به هرحال با وجود سامانه چهار چرخ متحرک، نشریه AutoCar معتقد است لندروور می خواهد از تصویر دو دیفرانسیل خود فاصله گرفته و از اعتبار برتر خود در زمینه خودروهای جاده ای و رقابتی بهره بگیرد. رندر کامپیوتری ما مشخص می کند که چنین خودرویی با جلو پنجره معروف لندروور که پایین تر از حالت آشنا به چشم ما نصب شده، چه ظاهری خواهد داشت. فرم کلی این خودرو چیزی مابین رنج روور ولار و جگوار XF اسپرت بریک است، اما جزییات به تمامی متعلق به لندروور است. برای مثال، دستگیره های مخفی درهای خودرو، الهام گرفته از ولار است درحالی که ورودی های هوای روی کاپوت مربوط به برادر بزرگ تر آن یعنی رنج روور اسپرت است. خط سقف به تمامی شبیه به ولار است، درست مانند کناره های خودرو، خط شانه و دریچه های پشت چرخ های جلو.
آیا این رنج روور استیشن تنومند به واقعیت تبدیل خواهد شد؟


با این که این خودرو، خودرویی جاده ای است، هنوز هم DNA لندروور از آن تراوش می کند. جزییات خودروهای اسپرت هم در آن به چشم می آید. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ در پشت چرخ های سیاه آن خودنمایی می کنند که بیانگر نیروی ترمز لازم برای متوقف کردن نیروی عظیم این خودرو هستند. جدا از بحث پیش بینی های سیستم موتور الکتریکی دوقلو، هنوز به درستی مشخص نیست که چه پیشرانه ای به رودروور راه پیدا خواهد کرد. ممکن است چیزی مشابه شاسی بلند جدید جگوار یعنی I-Pace باشد که قدرت خروجی ۴۰۰ اسب بخاری دارد. این رقم های، صفر تا صدی در محدوده پنج ثانیه در پی خواهند داشت. وقتی رنج روور مسئول پروژه باشد باید انتظار داشت بدنه ای سبک با سواری نرم در کار باشد و چون احتمال می رود این خودرو در سال ۲۰۲۰ معرفی شود، انتظار می رود از فن آوری برتر و برد بیش تری نسبت به برد ۲۹۲ مایلی
جگوار I-Pace برخوردار باشد. با وجود لوگوی رنج روور روی دماغه این رندر کامپیوتری، انتظار می رود که این تازه وارد به راحتی در نزدیکی صدر جدول قیمت‌ خودروهای این کمپانی، جایی برای خود دست و پا کند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.