درگ دیدنی لامبورگینی اوروس با رنج روور اسپرت SVR + ویدیو

درگ دیدنی لامبورگینی اوروس با رنج روور اسپرت SVR

«لامبورگینی اوروس» احتمالاً سریع ترین SUV حال حاضر جهان است. اما خبر بد این است که وقتی بهترین باشی مدعی های جدید برای شکست تو ظهور می کنند! در برابر اوروس، چیزی بهتر از «رنج روور اسپرت SVR» نمی تواند قد علم کند! اکنون زمان آن رسیده است که این SUVهای پرفورمنس بالا به گفت و گو با یکدیگر بنشینند! ما خاطرات زیادی از برند «لند روور» داریم. رنج روور اسپرت هم یکی از اولین SUVهای اسپرت در این کلاس بوده است. ما هنوز هم آن درگ تاریخی رنج روور را در برابر «پورشه» بر روی چمن ها به یاد می آوریم! رقابتی دیدنی‌ای که تا سال ها در ذهن مردم باقی ماند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیشرانه سوپر شارژ ۵٫۰ لیتری V8، اولین چیزی است که هر رنج روور یا «جگواری» برای رجزخوانی در چنته دارد؛ یک واحد بی نظیر تولیدکننده نیرو و صدای طنین انداز! بسیاری از خودروهای اسپرت بریتانیایی شهرت خود را مدیون چنین پیشرانه هایی هستند. اما در میان محصولات لند روور، حقیقتاً قوی تر از رنج روور اسپرت SVR نداریم! این واقعیت را هم باید پذیرفت که بین این خودرو و لامبورگینی اوروس، ۷۵ اسب بخار اختلاف قدرت وجود دارد. این دو به واسطه یک مسابقه درگ هیجان انگیز از سوی “ArabGT” رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند؛ مسابقه ای که در نوع خود منحصر به فرد است. این دو قبلاً هرگز با یکدیگر تعامل نداشته اند! این درگی است که در یک پیست مسابقه واقعی برگزار می شود. نه یک باند فرودگاه متروکه!

اما پیش از شروع، بهتر است اندکی با مشخصات فنی آن ها آشنا شویم. SVR به همان پیشرانه V8 سوپرشارژی که به آن اشاره کردیم مجهز شده است. پیشرانه ای با توانایی تولید ۵۷۴ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور. SVR یک SUV لوکس ۱۱۵,۰۰۰ دلاری است که می توانید آن را با تعداد زیادی قطعات خاص فیبرکربنی سفارش دهید. همچنین این شاسی بلند اسپرت وحشی برای رساندن خود از حالت سکون به سرعت ۹۹ کیلومتر بر ساعت تنها ۴٫۵ ثانیه زمان صرف می کند!

در آن سوی میدان، پادشاه دنیای SUVهای اسپرت ایستاده است! خودرویی که از یک پیشرانه تویین توربوی V8 به حجم ۴٫۰ لیتر بهره می گیرد. پیشرانه ای که قادر به تولید ۶۴۱ اسب بخار قدرت خالص است. اوروس برای رساندن خود به مرز ۹۹ کیلومتر بر ساعت، یک ثانیه سریع تر از SVR وارد عمل می شود. همچنین بیشینه سرعت بالاتری هم از رنج روور دارد. شاید جالب باشد بدانید که گیربکس استفاده شده در هر دو خودرو یکسان است! با توجه به حرف هایی که تا این لحظه گفتیم، رنج روور شانسی برای پیروزی در این رقابت ندارد، اما شروع بسیار خوبی را در لحظه های اول به ثبت می رساند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.