مرسدس بنز GLB مدل ۲۰۲۰ از راه رسید + ویدیو

مرسدس بنز GLB مدل 2020 از راه رسید
در دنیای خودرو وقتی با معرفی خودروهای جدید مواجه هستیم، در واقع فیس لیفت ها و یا تغییراتی را روی یک نسخه پایه می بینیم، اما در مورد مرسدس بنز GLB داستان متفاوت است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در واقع مرسدس بنز یک خودروی جدید را به بازار معرفی کرده است. در ظاهر این خودرو، سبک طراحی کلاس A کامپکت را پیش گرفته اما با این تفاوت که  GLB یک شاسی بلند ۷ نفره بر پایه پلتفرم کامپکت است.

این نخستین خودروی مرسدس بنز است که هم کامپکت است و هم ۷ نفره، اما تا زمان تست فنی و عملی این خودرو نمی توان مطمئن بود فضای سر یا پا در هر ردیف چه گونه است. البته از آن جایی که با یک شاسی بلند کامپکت رو به رو هستیم، به احتمال زیاد فضای ردیف آخر باید بیش تر مناسب کودکان باشد.
مرسدس بنز GLB مدل 2020 از راه رسید

اما در ردیف اول و دوم، صندلی های قابل تنظیم و فضای زیبای مشابه کلاس A باعث می شود سرنشینان و راننده، تجربه راحتی از سواری با این خودرو داشته باشند. صفحه نمایش ۷ اینچی پشت فرمان این خودرو در کنار صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز، اطلاعات وضعیت خودرو و امکانات خوبی را مثل اتصال اپل کار پلی و اتو اندروید در اختیار قرار می دهد. در بحث سیستم اطلاعات و سرگرمی، همان سیستم معروف MBUX مرسدس بنز در این خودرو قرار دارد که امکان کنترل صوتی به وسیله هوش مصنوعی، یکی از ویژگی های این سیستم پیشرفته است. امکاناتی مثل ترمز هوشمند و دوربین عقب به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد و آپشن های ایمنی دیگر مثل سنسور نقطه کور، مسیریاب، دستیار هوشمند پارک، هد آپ و صفحه نمایش بزرگ تر ۱۰٫۲۵ اینچی به صورت سفارشی روی این خودرو قرار می گیرد.
مرسدس بنز GLB مدل 2020 از راه رسید

مرسدس بنز GLB استخوان بندی کلاس A را دارد، اما فاصله محوری این خودرو ۵ اینچ از GLA بیش تر است و تنها ۱٫۷ اینچ از GLC کوتاه تر است. با این که نسخه پایه این خودرو دیفرانسیل جلو است اما انتظار می رود اکثر خریداران، نسخه ۴MATIC را انتخاب کنند، زیرا در این نسخه حالت رانندگی آفرود در کنار حالت های دیگر وجود دارد. در این نسخه قدرت به صورت ۵۰/۵۰ بین دو دیفرانسیل تقسیم می شود اما  در حالت اقتصادی (eco) 80 درصد نیرو به دیفرانسیل جلو می رود.
مرسدس بنز GLB مدل 2020 از راه رسید

پیشرانه این خودرو همان پیشرانه M260 مرسدس بنز است، یعنی موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر که ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و مرسدس بنز ادعا می کند این خودرو در ۶٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و گفتنی است انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته DCT انجام می شود.

مرسدس بنز این خودرو را در دو نسخه GLB 250 و GLB 250 4MATIC روانه بازار می کند و قیمت، پیش از عرضه اعلام خواهد شد. انتظار می رود این خودرو اواخر ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۲ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.