فولکس واگن ID.R الکتریکی باز هم رکورد شکست!

فولکس واگن ID.R الکتریکی
خودروی الکتریکی «فولکس واگن ID.R» پس از رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ و مسابقات پایکس پیکس، این بار موفق به ثبت رکوردی جدید در فستیوال سرعت گودوود شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تا پیش از این، رکورد فستیوال گودوود در اختیار «نیک هدفیلد» با خودروی مک لارن مرسدس MP4/13 فرمول ۱ با زمان ۴۱.۶ بود که در سال ۱۹۹۹ ثبت شد.
فولکس واگن ID.R الکتریکی
فولکس واگن ID.R در ابتدا در جریان مسابقه انتخابی، زمان ۴۱.۱۸ را ثبت کرد. روز بعد، ابَرخودروی الکتریکی فولکس واگن موفق شد با ثبت زمان ۳۹.۹۰، رکورد ۲۰ ساله جشنواره سرعت گودوود را به میزان ۱.۷ ثانیه بهبود ببخشد. پشت فرمان این خودرو، «رومن دوما» راننده مشهور تیم فولکس واگن قرار گرفته بود که پیش تر موفق به ثبت رکوردی جدید برای خودروهای الکتریکی در پیست نوربرگ رینگ، با زمان ۶:۰۵.۳۳۶ شده بود. تیم فولکس واگن برای فستیوال سرعت، تغییرهای مخصوصی را انجام داده بود.
فولکس واگن ID.R الکتریکی
مهم ترین تغییر، تعویض بسته باتری های سنگین وزن استفاده شده در پیست نوربرگ رینگ و پایکس پیکس بود. بدین ترتیب، وزن فولکس واگن ID.R به زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم رسیده بود، تا برای مسیر کوتاه گودوود آمادگی لازم را داشته باشد. «اسون اسمیت» مدیر بخش موتور اسپرت فولکس واگن می گوید:
«با ثبت رکوردی جدید در فستیوال سرعت گودوود، پیشرانه الکتریکی نشان داد که می تواند قدرتمندترین پیشرانه های بنزینی را شکست دهد. رومن دوما بیش ترین بهره برداری از پتانسیل ID.R در این پیست کوتاه و تکنیکی را انجام داد. پس از ثبت رکورد در پایکس پیکس و نوربرگ رینگ، او اکنون به سومین پیروزی در دنیای خودروهای الکتریکی دست یافته است.»
فولکس واگن ID.R الکتریکی
کار فولکس واگن و خودروی الکتریکی ID.R همچنان ادامه دارد و این کمپانی قصد دارد اواخر سال ۲۰۱۹، مسیر دروازه بزرگ تیانمن شان در کشور چین با ۹۹ پیچ را طی کند.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.