یاماها NMAX توربو ؛ نسل جدید اسکوتر گران قیمت بازار موتورسیکلت ایران

یاماها NMAX توربو
یاماها NMAX توربو

برند یاماها به تازگی یکی از جذاب ترین اسکوترهای خود را که در بازارهای شرق آسیا و همچنین بازار موتورسیکلت ایران بسیار محبوب و پرطرف‌دار است در نسلی جدید معرفی کرده؛ NMAX توربو محصول جدید این برند ژاپنی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در کشورهای آسیایی مانند اندونزی و فیلیپین و حتا ایران، مردم به علت وجود ترافیک برای رفت و آمد خود از موتورسیکلت ها به خصوص اسکوترهای شهری استفاده می کنند.

کلاس اسکوتر علاوه بر رشد در بازارهای جهانی چند سالی است که با عرضه مدل های مختلف در بازار ایران هم بسیار محبوب و پرطرف‌دار شده است و اکثر کمپانی ها موتورسیکلت سازی جهان، امروز بیش‌تر تمرکز بر تولید محصولاتی دارند که پیچیدگی مهندسی آن ها کم‌تر باشد و از نظر کاربری آسان ترین شرایط را برای راکب فراهم کنند، مانند اسکوترهای شهری که با گیربکس های اتومات عرضه می شوند. یک مثال خوب از این موضوع، اسکوتر محبوب یاماها NMAX است که به دلیل سادگی و عملکرد مناسب در بازارهای شرق آسیا به خصوص کشورهای اندونزی و فیلیپین بسیار پرطرف‌دار و پرفروش است.

یاماها NMAX توربو
یاماها NMAX توربو

در کشور اندونزی، برند یاماها به تازگی نسل جدید مدل NMAX را به مناسبت جشن ۵۰ سالگی خود عرضه کرده است. نام محصول جدید برند یاماها، NMAX Turbo است، این اسکوتر ماکسی که مخصوص تردد در شهر است، در نام‌گذاری مشتریان را گیج می کند، زیرا در موتورسیکلت و پیشرانه آن استفاده از سیستم توربوشارژر آن هم برای یک اسکوتر حجم پایین شهری چندان منطقی نیست، پس علت این نام‌گذاری چیست؟

یاماها درخصوص محصول جدید خود، NMAX توربو، می گوید: «این مدل تکنولوژی جدیدی را به کار گرفته است که باعث ایجاد یک شتاب ناگهانی در موتورسیکلت می‌شود، اما در واقع چه چیزی باعث شتاب حداکثری یاماها NMAX توربو می شود؟ در زیر بدنه این اسکوتر شهری، یک گیبرکس CVT الکترونیکی کمکی وجود دارد، که یاماها به آن Yamaha Electric CVT (YECVT) می‌گوید. این تکنولوژی دارای دو حالت برای راننده است، S-Mode برای “sport-touring” و T-Mode برای توربو. انتخاب حالت رانندگی توربو باعث می شود که این اسکوتر شهری در حداقل زمان ممکن بیش‌ترین شتاب را بگیرد و تمام ادوات و اجزای پیشرانه در حالت پرفورمنس قرار گیرند.

یاماها NMAX توربو
یاماها NMAX توربو

درخصوص پیشرانه یاماها NMAX توربو باید گفت، همان پیشرانه ۱۵۵ سی‌سی آب‌خنک Blue Core انژکتوری نسل قبل بر روی این محصول هم ارائه شده است. در حالت عادی بدون افزایش توان، این موتور حدود ۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴.۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

سایر امکانات و ویژگی های یاماها NMAX Turbo شامل یک نمایشگر TFT بسیار بزرگ همراه با امکان اتصال به گوشی همراه و چراغ‌های تمام LED با طراحی اسپرت و تیز شکل بدنه می شود.

یاماها NMAX توربو
یاماها NMAX توربو

واقعیت این است که علت نام‌گذاری برای NMAX Turbo از سوی یاماها بیش‌تر برای موفقیت در بازار فروش است و باید دید این محصول پرطرف‌دار در نسل جدید خود هم می تواند بازار را به سمت خود سوق دهد یا خیر، اما حقیقت این است که چیزی شبیه به توربو در این موتورسیکلت به کار نرفته و علت این نام‌گذاری فقط یک تکنولوژی پیشرفته است که باعث می‌شود سرعت آن به طور موقت افزایش یابد.

با این حال، نسل بعدی NMAX Turbo در ابتدا در بازار کشور اندوزی عرضه و پس از آن در سایر بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

۴.۱ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.