پژو ۵۰۸ زیر تیغ جراحی رفت + تصاویر

پژو ۵۰۸
پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ هم اکنون عنوان بزرگ ترین سدان موجود در خط تولید کمپانی پژو را با خود یدک می کشد. به تازگی، تصاویری در رسانه ها درز کرده است که حکایت از تغییر چهره این شیر فرانسوی دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسل فعلی پژو ۵۰۸ از سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و در همان ابتدا با توجه به معرفی زبان جدید طراحی کمپانی پژو توانست نظرها رو به سوی خود جلب کند و به محبوبیت و موفقیتی فراتر از حد انتظار کمپانی فرانسوی دست یابد. این طراحی به قدری در سال ۲۰۱۹ خوب و درست انجام شده بود که با وجود گذشت ۳ سال، همچنان نمی توان ایراد و یا از مدافتادگی خاصی را به آن وارد دانست. با تمام این تفاسیر به نظر می رسد کمپانی پژو قصد دارد برای سال آینده میلادی، نسخه فیس لیفت این خودرو را معرفی کند که در ادامه بیش تر به آن خواهیم پرداخت.

نمای ظاهری؛ تغییراتی نه چندان بزرگ

پژو ۵۰۸
پژو ۵۰۸

به نظر می رسد عمده تغییرات این فیس لیفت در بخش دماغه و انتهایی خودرو صورت پذیرد. همان طور که در تصاویر جاسوسی نمایان است، هر چند پوشش استتاری سنگینی در بخش دماغه و انتهای خودرو به کار گرفته شده است، اما اگر بخواهیم طبق جزییات طراحی جدید پژو در خودروهای ۳۰۸ و ۴۰۸ اظهارنظر کنیم، باید گفت چراغ های جلوی ۵۰۸ احتمالاً باریک تر و جلوپنجره آن قدری بزرگ تر شده اند و گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر کرده است. همچنین لوگوی جدید پژو نیز برای ۵۰۸ فیس لیفت به کار خواهد رفت. این لوگو پس از ۳۰۸ و ۴۰۸، برای سومین بار در محصولات پژو به صورت رسمی به کار گرفته خواهد شد.

در بخش عقب نیز گرافیک چراغ ها دستخوش تغییرات جدیدی شده است که فعلاً زیر پوشش استتاری قابل رؤیت نیستند، اما حدس تغییرات احتمالی آن ها با در نظر گرفتن پژو ۴۰۸ جدید، کار چندان دشواری به نظر نمی رسد.

پژو ۵۰۸
پژو ۵۰۸

نکته دیگری که در تصاویر ۵۰۸ فیس لیفت با پوشش استتاری به چشم می آید، نصب یک آنتن در ستون B خودروست که می تواند حاکی از نصب تجهیزات جدید راداری و یا تغییر ساختاری در فیزیک خودرو باشد.

کابین پژو ۵۰۸ فیس لیفت

کابین پژو ۵۰۸
کابین پژو ۵۰۸

به نظر می رسد کابین خودرو و به خصوص بخش مربوط به اهرم تعویض حالات دنده و تریم داخلی نیز دستخوش تغییرات جدیدی قرار گیرند و به طور مثال، اهرم خلبانی دنده، مانند ۳۰۸ جدید جای خود را به چند دکمه برای انتخاب حالات گیربکس بدهد.

مشخصات فنی

پیشرانه پژو ۵۰۸
پیشرانه پژو ۵۰۸

در بخش فنی احتمالاً شاهد دو نوع پیشرانه‌ پلاگین هیبریدی و یک مدل بنزینی برای نسخه فیس لیفت پژو ۵۰۸ باشیم. مدل های پلاگین هیبریدی هر دو دارای پیشرانه های ۱.۶ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی می شوند. پیشرانه الکتریکی اگر طبق ۴۰۸ برای این خودرو به کار گرفته شود، در هر دو مدل ۱۰۹ اسب بخار نیرو تولید می کند، اما پیشرانه ۱.۶ توربوشارژ احتمالاً در یکی از نسخه ها ۱۵۰ و در نسخه دیگر ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید نماید.

زمان عرضه

احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از پژو ۵۰۸ فیس لیفت خواهیم بود و این نسخه نیز یک تا دو سال در خط تولید کمپانی فرانسوی قرار می گیرد و پس از آن، نسل کاملاً جدید ۵۰۸ به بازار معرفی خواهد شد.

نویسنده : رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

پژو ۵۰۸ جدید چه مشخصاتی خواهد داشت؟

در بخش فنی احتمالاً شاهد دو نوع پیشرانه‌ پلاگین هیبریدی و یک مدل بنزینی برای نسخه فیس لیفت پژو ۵۰۸ باشیم.

پژو ۵۰۸ فیس لیفت چه تغییراتی خواهد داشت؟

به نظر می رسد عمده تغییرات این فیس لیفت در بخش دماغه و انتهایی خودرو صورت پذیرد. همان طور که در تصاویر جاسوسی نمایان است، هر چند پوشش استتاری سنگینی در بخش دماغه و انتهای خودرو به کار گرفته شده است، اما اگر بخواهیم طبق جزییات طراحی جدید پژو در خودروهای ۳۰۸ و ۴۰۸ اظهارنظر کنیم، باید گفت چراغ های جلوی ۵۰۸ احتمالاً باریک تر و جلوپنجره آن قدری بزرگ تر شده اند و گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر کرده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.