مرسدس بنز EQB مدل 2022 معرفی شد + تصاویر

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۶ دقیقه

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
  • مشخصات فنی مرسدس بنز EQB
  • میزان پیمایش مرسدس بنز EQB با هر بار شارژ
  • بازارهای عرضه کننده مرسدس بنز EQB
بنز EQB مدل 2022
بنز EQB مدل ۲۰۲۲

مرسدس یکی از کمپانی هایی است که این روزها فرآیند برقی سازی محصولاتش را با سرعت بالایی پیش گرفته است و در این راستا آن ها از مرسدس بنز EQB در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی کرده اند.

مرسدس بنز EQB یک کراس اوور کامپکت و تمام برقی است که به سبد محصولات EQ بنز اضافه می شود. پیش تر مدل های EQA و EQS از این سری معرفی شده بود و با سبک طراحی های این سری آشنایی داریم. براساس اطلاعات موجود، این مدل ابتدا در چین و سپس در اروپا در سال جاری تولید می شود و سال آینده عرضه این خودرو در آمریکا را خواهیم داشت.

یکی از مهم ترین ویژگی های بنز EQB جادار بودن آن در عین کامپکت بودن است. این خودرو ۴۶۸۴ میلی متر طول دارد که یعنی از خودرویی مثل موستانگ مک ای کوتاه تر است، اما در عین حال، سه ردیف صندلی در این خودرو داریم. در نسخه ای که برای بازار چین در نظر گرفته شده است، EQB به صورت استاندارد در نسخه ۷ صندلی عرضه می شود، اما در بازارهای هدف دیگر سفارش ردیف سوم آپشنال است. البته از آن جا که با یک خودروی کامپکت طرف هستیم، فضای صندلی های ردیف سوم در این خودرو برای کودکان و بزرگ‌سالان کوتاه قد مناسب است. در قسمت بار نسخه ۵ صندلی، ۱۷۱۰ لیتر فضا داریم که البته ردیف دوم هم خوابیده می شود تا در صورت نیاز فضای بیش تری داشته باشیم.

کمپانی هنوز مشخصات فنی بنز EQB را به صورت رسمی تأیید نکرده است، اما اعدادی حدودی برای آن داریم. با توجه به گزارش ها می دانیم مرسدس بنز EQB در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه می شود و پکیج باتری ها از حداقل توان ۶۶.۵ کیلووات ساعتی قابل سفارش خواهند بود. EQB در قوی ترین نسخه نهایت قدرت ۲۶۹ اسب بخار را دارد که هنوز از جزییات برد مسافتی آن خبری نیست و البته گفته شده که قرار است نسخه AMG این خودرو با قدرت ۲۸۸ اسب بخاری هم به بازار بیاید.

کابین بنز EQB مدل 2022
کابین بنز EQB مدل ۲۰۲۲

کمپانی در حال حاضر تنها اعلام کرده است نسخه EQB 350 4Matic با هر بار شارژ مسافت ۴۷۸ کیلومتر (براساس استانداردهای چین NEDC) را می پیماید که این میزان پیمایش براساس استانداردهای اروپا WLTP به ۴۱۹ کیلومتر می رسد و احتمالاً این پیمایش براساس استانداردهای آمریکا کم تر هم خواهد بود. فراموش نکنید اطلاعاتی که فعلاً منتشر شده مربوط به نسخه بازار چین و اروپاست، اما به احتمال زیاد نسخه بازار آمریکا هم همین مشخصات را خواهد داشت.

کمپانی مرسدس بنز سبک طراحی های سری EQ را در EQB هم به کار برده که شامل طرح جلوپنجره بسته با زمینه مشکی است که در امتداد چراغ های این خودرو قرار می گیرد. در نمای عقب خودرو چراغ های به هم متصل را داریم و خطوط بدنه شکسته تر از آن چیزی است که در خودرویی مثل EQS دیده می شد. در واقع، EQB کراس اوور برقی و البته اقتصادی بنز است که در رده قیمتی بسیار پایین تری نسبت به EQS قرار می گیرد. فعلاً اطلاعات ما از مرسدس بنز EQB به نکاتی که گفته شد محدود می شود، اما انتظار می رود مشخصات بیش تر در مورد این خودرو در زمان عرضه آن منتشر شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

مرسدس بنز EQB چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

مرسدس بنز EQB در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه می شود و پکیج باتری ها از حداقل توان ۶۶.۵ کیلووات ساعتی قابل سفارش خواهند بود. مرسدس بنز EQB در قوی ترین نسخه نهایت قدرت ۲۶۹ اسب بخار را دارد که هنوز از جزییات برد مسافتی آن خبری نیست و البته گفته شده که قرار است نسخه AMG این خودرو با قدرت ۲۸۸ اسب بخاری هم به بازار بیاید.

مرسدس بنز EQB در چه بازارهای عرضه می شود؟

براساس اطلاعات موجود، این مدل ابتدا در چین و سپس در اروپا در سال جاری تولید می شود و سال آینده عرضه این خودرو در آمریکا را خواهیم داشت.

میزان پیمایش مرسدس بنز EQB با هر بار شارژ چه قدر است؟

کمپانی در حال حاضر تنها اعلام کرده است نسخه EQB 350 4Matic با هر بار شارژ مسافت ۴۷۸ کیلومتر (براساس استانداردهای چین NEDC) را می پیماید که این میزان پیمایش براساس استانداردهای اروپا WLTP به ۴۱۹ کیلومتر می رسد و احتمالاً این پیمایش براساس استانداردهای آمریکا کم تر هم خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.