معرفی ماهیندرا XUV700 ؛ شاسی بلند جدید هندی از راه رسید

ماهیندرا XUV700
ماهیندرا XUV700

کمپانی هندی ماهیندرا به تازگی از شاسی بلند جدید خود با نام XUV700 پرده برداشته که این خودرو جایگزینی برای مدل XUV500 است و به عنوان یک کراس اوور کامپکت به بازار می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ماهیندرا به عنوان بزرگ ترین قطب خودروسازی در هند شناخته می شود. در واقع نشان ماهیندرا زیر مجموعه ای از کمپانی بزرگ تری با نام ماهیندرا و ماهیندرا (Mahindra and Mahindra) است که تنها یکی از این زیرشاخه ها در تولید خودرو فعالیت دارد. ماهیندرا در کنار خودروسازی در صنعت تولید قطعه و موتورسیکلت هم جز تولید کنندگان است. علاوه بر این سهام اصلی سانگ یانگ کره جنوبی هم متعلق به این کمپانی است. البته که در چند وقت گذشته، بحث هایی بر سر انتقال سهام ماهیندرا در سانگ یانگ مطرح شده و برخی اختلاف های مالی میان این دو کمپانی خودروسازی پدید آمده است. ماهیندرا حالا چندسالی است که قصد دارد علاوه بر بازار هند، سهمی هم از دیگر بازار ها داشته باشد و به همین منظر خودروهایی جدید و جذاب را برای معرفی در نظر گرفته است.ماهیندرا XUV700 شاسی بلند کامپکتی است که آن ها به تازگی معرفی کرده اند و نشان جدید کمپانی هم روی بدنه این خودرو دیده می شود.

طراحی ماهیندرا XUV700

طراحی این خودرو نسبت به آنچه قبل تر از ماهیندرا دیده بودیم بسیار زیباتر و مدرن تر است. همانطور که گفته شد این اولین خودروی ماهیندرا است که نشان جدید کمپانی روی آن نقش بسته و قرار است آغازی قوی برای سری محصولات این کمپانی باشد. در جلو شکل جدیدی از طراحی چراغ ها را داریم که طراحی C شکل دارد .این نوع طراحی را پیش تر در محصولات رنو هم دیده بودیم و شاید بتوان گفت هندی ها در این بخش الگوبرداری جدی را داشته اند. چراخ های روشنایی روز در ماهیندرا XUV700 با دو نوار ال ای دی در کاسه چراغ قرار گرفته اند و دستگیره های در ها بصورت پنهان طراحی شده اند. این خودرو بر اساس پلتفرم ماهیندرا موسوم به W601 ساخته شده و ۴۶۹۵ میلیمتر طول، ۱۸۹۰ میلیمتر عرض و ۱۷۵۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۵۰ میلیمتر است.

طراحی کابین و امکانات ایمنی

کابین این خودرو بصورت ۵ و هفت صندلی قابل سفارش است و داخل کابین طراحی مدرن و جذابی را نسبت به طراحی های قبلی این نشان می بینیم. دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در داخل جلوآمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی را تشکیل می دهند که البته اندازه این دو صفحه نمایش در نسخه پایه کوچکتر است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو کاملا جدید است و نسل جدید سیستم های این کمپانی در ماهیندرا XUV700 دیده می شود. این خودرو امکاناتی نظیر تنظیم حالت های رانندگی ، سقف پانورامیک ، سیستم صوتی سونی و سیستم استاپ استارت را دارد .علاوه بر این امکانات ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل ، تابلوخوان ، نوربالای خودکار و… در این کراس اوور کامپکت دیده می شود.

مشخصات فنی ماهیندرا XUV700

ماهیندرا XUV700
کراس اوور هندی Mahindra XUV700

ماهیندرا XUV700 در دو نسخه بنزینی و دیزلی عرضه می شود و در هردو نسخه امکان سفارش آپشن چهار چرخ محرک فراهم است. نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توان تولید حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت در این نسخه بوسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتومایتک انجام می شود. ماهیندرا XUV700 در نسخه دیزلی پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل دارد که نهایت قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۸۲ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر هستند.

ماهیندرا XUV700 با قیمت پایه حدود ۱۶.۱۶۸ دلار به بازار می آید و رقیب مستقیم خودروهایی مثل هیوندای آلکازار، ام جی هکتور پلاس و تاتا سافاری در بازار هند است. عرضه این خودرو فعلا در بازار هند شروع شده است، اما ماهیندرا برنامه هایی فراتر برای این خودرو دارد و به زودی XUV700 را در بازار های هدف دیگر هم خواهیم دید. ناگفته نماند که روزگاری قرار بود خودروهای این نشان هندی در ایران هم عرضه شود که شما می توانید مقاله مربوط به آن را اینجا مطالعه کنید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

ماهیندرا XUV700 با چه پیشرانه هایی عرضه می شود؟

ماهیندرا XUV700 در دو نسخه بنزینی و دیزلی عرضه می شود و در هردو نسخه امکان سفارش آپشن تمام چرخ محرک فراهم است. نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توان تولید حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت در این نسخه بوسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتومایتک انجام می شود. ماهیندرا XUV700 در نسخه دیزلی پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل دارد که نهایت قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۸۲ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر هستند.

چه آپشن ها و امکانات ایمنی در ماهیندرا XUV700 دیده می شود؟

این خودرو امکاناتی نظیر تنظیم حالت های رانندگی، سقف پانورامیک، سیستم صوتی سونی و سیستم استاپ استارت را دارد. علاوه بر این امکانات ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل، تابلوخوان، نوربالای هوشمند و… در این کراس اوور کامپکت دیده می شود.

ماهیندرا XUV700 با چه قیمتی عرضه می شود و رقیب مستقیم چه خودروهایی است؟

ماهیندرا XUV700 با قیمت پایه حدود ۱۶.۱۶۸ دلار به بازار می آید و رقیب مستقیم خودروهایی مثل هیوندای آلکازار ، ام جی هکتور پلاس و تاتا سافاری در بازار هند است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.