کپی هندی جیپ رانگلر معرفی شد

کپی هندی جیپ رانگلر

آن چه در تصاویر می بینید یک «جیپ رانگلر» نیست؛ در واقع، این خودرو محصول جدید «ماهیندرا»، خودروساز هندی، است که “Thar” نام دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در بسیاری از رسانه های خودرویی از ماهیندرا به عنوان یک کپی بردار صنعتی یاد می شود، اما در نظر داشته باشید که این کمپانی اجازه تولید این خودروها را از کمپانی «جیپ» دارد. کمپانی جیپ حق مالکیت طراحی جیپ “CJ”، که بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ تولید می شد، را به ماهیندرا فروخته است. پس ماهیندرا برخلاف بسیاری از کمپانی های چینی حق مالکیت این نوع طراحی را دارد و تولید این خودرو کاملاً قانونی است.

کپی هندی جیپ رانگلر

برای ماهیندرا Thar دو پیشرانه ۲ لیتر بنزینی و ۲٫۲ لیتر دیزلی قابل سفارش است. پیشرانه بنزینی توان تولید حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت را دارد و خروجی پیشرانه دیزلی ۱۳۰ اسب بخار است. انتقال قدرت در این دو پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته دستی و یا اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

همان طور که از ظاهر این خودرو پیداست، ماهیندرا Thar یک خودروی مناسب آفرود است. محصول جدید ماهیندرا به سیستم تمام چرخ محرک مجهز است و ترنسفرکیس دارد و با زاویه ورود ۴۱٫۸ درجه ای در این خودرو می توان گفت از این نظر از رقیب مستقیم خود، «سوزوکی جیمنی»، قوی تر است. این خودرو تا ارتفاع ۲۶ اینچی توان حرکت در آب را دارد که از این نظر هم از جیمنی بهتر عمل می کند. اما در بحث زاویه خروج و زاویه حفظ تعادل، ماهیندرا Thar کمی از جیمنی ضعیف تر عمل می کند.

برخلاف آن چه در جیپ رانگلر دیده می شد، ماهیندرا Thar تنها در نسخه دودر قابل سفارش است و می توان این خودرو را با سقف هاردتاپ و سافت تاپ (سقف پارچه ای) سفارش داد. همچنین بسته به سفارش مشتری و نیاز وی، ماهیندرا Thar ظرفیت جا به جایی چهار تا شش سرنشین را دارد.

در داخل این خودرو یک صفحه نمایش ۷ اینچی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که قابلیت اتصال اپل کارپلی، اتو اندروید و بلوتوث را دارد. این نمایشگر همچنین تجهیزات دیگری از جمله قطب نمای دیجیتالی، شیب سنج و زاویه چرخ ها را نیز به راننده نشان می دهد. این سیستم قابلیت اتصال به گوشی و ساعت هوشمند را نیز براساس برنامه مخصوص کمپانی ماهیندرا دارد.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو در دسترس نیست، اما انتظار می رود این خودرو به زودی در بازار هند عرضه شود و پس از آن به بازارهای دیگر ورود کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.