لوتوس الترا ، شاسی بلند تمام برقی لوتوس از راه رسید

لوتوس الترا
لوتوس الترا

لوتوس الترا شاسی بلند جدید و تمام برقی کمپانی لوتوس است که یک سال منتظرش بودیم و حالا این خودرو معرفی شده است و می توانیم نگاهی جامع به آن داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، کمپانی لوتوس شاسی بلند تمام برقی خود را اِلِترا (Eletre) نام گذاری کرده که در برخی کشور های اروپای شرقی معنای زنده شدن یا آغاز زندگی را می دهد. طراحان لوتوس سعی کرده اند تا نمادهای اسپرت و سنتی لوتوس را در این خودرو حفظ کنند. اما در مجموع تغییر کلاس و تولید یک کراس اوور باعث می شود با یک خودروی متفاوت و متمایز طرف باشیم.

مشخصات فنی لوتوس الترا

این کراس اوور تمام برقی بر اساس پلتفرم جدید کمپانی لوتوس ساخته شده که این پلتفرم مخصوص خودروهای تمام برقی پرمیوم است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، لوتوس الترا نهایت قدرت ۶۰۰ اسب بخار را در تریم های مختلف دارد. قدرت از طریق دو پیشرانه برقی سوار بر هر محور تامین می شود و با این قدرت بالا، شتاب گیری صفر تا صد در تنها ۳ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را در این خودرو می بینیم. هنوز جزئیات بیشتری در مورد قوای فنی و وزن این کراس اوور منتشر نشده است. اما با همین اطلاعات محدود دریافتیم که با یک کراس اوور پرمیوم، اسپرت و پرقدرت طرف هستیم.

علاوه بر اطلاعات ذکر شده، کمپانی سازنده اعلام کرده است که لوتوس الترا به پک باتری با ظرفیت بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت مجهز می شود و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را (بر اساس استاندارد WLTP) پیمود. همچنین این خودرو قابلیت شارژ سریع باتری ها را هم دارد و تنها با ۲۰ دقیقه شارژ سریع این خودرو می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را پیمود. لوتوس الترا به تعلیق بادی فعال هم مجهز می شود و فرمان پذیری چرخ های عقب را هم در این کراس اوور داریم.

لوتوس الترا

طراحی الترا

در جلو طراحی نمادهایی برگرفته از لوتوس امیرا را دارد که به حالت کراس اوور در آمده است. چراغ های باریک در جلو و در لبه کاپوت قرار گرفته اند و چراغ های اصلی در قسمت پایین در گوشه ها جای دارند. این نوع طراحی در خودروهای مدرن بسیار متداول شده و در خودروهای چینی جدید هم مثل لاماری ایما این سبک طراحی را می بینیم. در قسمت ورودی های هوا طرح مشبک مثلثی را می بینیم که ورودی های هوای، قابلیت های آیرودینامیک این خودرو را تشکیل می دهند. این دریچه ها در زمانی که به خنک کاری موتور، ترمز و باتری ها نیاز باشد، باز می شوند و فرآیند خنک کاری انجام می شود.

شیب سقف در لوتوس الترا باعث شده است تا استایل کوپه را در این خودرو داشته باشیم و خطوط شکسته در پروفیل جانبی باعث شده تا ظاهری چابک را در این خودرو داشته باشیم. سقف رنگ مشکی دارد و با قطعات پایینی در بدنه هماهنگ شده است. چراغ عقب به صورت خطی و یکپارچه طراحی شده و نام لوتوس در پایین این چراغ نوشته شده است.

کابین و سطح تکنولوژی در لوتوس الترا

در این خودرو چهار سنسور لیدار داریم که یک عدد در جلو و در بالای شیشه جلو قرار گرفته و یکی در عقب قرار گرفته و دو سنسور دیگر در نزدیک گلگیر های جلو قرار گرفته اند. همچنین کمپانی سازنده اعلام کرده است لوتوس الترا در بازارهایی که قانون اجازه می دهد، به جای آینه های جانبی دوربین قرار می گیرد. با کمک دوربین ها و رادار ها، این خودرو قابلیت نیمه خودران دارد که امکان بروزرسانی های بعدی لوتوس را هم دارد.

کابین لوتوس الترا

به جای استفاده از جلوآمپر، در لوتوس الترا یک نوار نازک با قطر ۳۰ میلیمتر قرار دارد که اطلاعات خودرو را در آن به راننده نشان می دهد. همین قطعه به صورت موازی در قسمت جلوی سرنشین هم قرار دارد که اطلاعات سیستم مولتی مدیا را نمایش می دهد. در وسط یک صفحه نمایش ۱۵.۱ اینچی بصورت افقی قرار گرفته که سیستم اطلاعات سرگرمی و اطلاعات خودرو را نمایش می دهد و علاوه بر این یک هدآپ هوشمند با قابلیت واقعیت افزوده در این خودرو به صورت استاندارد داریم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، الترا در کارخانه لوتوس در ووهان چین ساخته می شود و تولید آن در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و بازار های هدف برای این خودرو فعلا چین، بریتانیا و اروپا اعلام شده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع : Motor1

لوتوس الترا چه مشخصات فنی دارد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده لوتوس الترا نهایت قدرت حداقلی ۶۰۰ اسب بخار در تریم های مختلف دارد. قدرت از طریق دو پیشرانه برقی سوار بر هر محور تامین می شود و با این قدرت بالا، شتاب گیری صفر تا صد در تنها ۳ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را در این خودرو می بینیم.

لوتوس الترا با هر بار شارژ چه میزان مسافت طی می کند؟

علاوه بر اطلاعات ذکر شده، کمپانی اعلام کرده که الترا به پک باتری با ظرفیت بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت مجهز می شود که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را (بر اساس استاندارد WLTP) پیمود.

لوتوس الترا کجا ساخته خواهد شد و به کدام بازار ها می آید؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده، الترا در کارخانه لوتوس در ووهان چین ساخته می شود و تولید آن در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و بازار های هدف برای این خودرو فعلا چین، بریتانیا و اروپا اعلام شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.