کیا موتورز به دنبال ساخت یک پیکاپ سایز متوسط

پیکاپ کیا موتورز
پیکاپ کیا موتورز

این روزها دنیای پیکاپ ها در حال تحول و داغ تر شدن است. پیکاپ ها دیگر مانند گذشته یک وسیله کار و تجاری صرف نیستند و وارد بخش جدیدی از حیات خود شده اند. این مورد را می توان از سعی و تلاش خودروسازان مطرح برای ورود به سگمنت پیکاپ ها به خوبی متوجه شد؛ خودروسازانی نظیر پژو، هیوندای، جیلی و حالا کیا.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از ورود هیوندای به سگمنت پیکاپ ها و تولید سانتاکروز، اکنون تصاویری از پیکاپ کیا موتورز در حال گذراندن تست های جاده ای منتشر شده است که نشان از عزم این خودروساز برای ورود به بازار پیکاپ ها دارد.

نمای ظاهری پیکاپ کیا موتورز

پیکاپ کیا موتورز

با بررسی تصاویر منتشرشده به سرعت درمی یابید که پیکاپ کیا موتورز در نمای جلو شباهت بسیار زیادی با نسل جدید موهاوی خواهد داشت. این شباهت به موهاوی، علیرغم پوشش استتاری سنگین در بخش جلو و عقب این پیکاپ، از شکل و شمایل ال ای دی های جلوی آن دریافت می شود. همچنین لوگوی جدید کیا نیز بر پیشانی این خودروی استتارشده دیده می شود.

پیکاپ کیا موتورز

شکل و شمایل ستون A خودرو، آینه ها، درهای کناری، ارتفاع قسمت پشتی از سطح زمین و… نیز به ما نشان می دهند که احتمالاً با یک خودروی شاسی نردبانی طرف خواهیم بود.

پیکاپ کیا موتورز

مشخصات فنی؛ مشترک با موهاوی

هنوز کیا موتورز اطلاعات رسمی از پیکاپ خود منتشر نکرده است، اما آن چه مشخص است احتمالاً با پیکاپی در حد و ابعاد تویوتا هایلوکس و پژو لندترک مواجه خواهیم بود.

این پیکاپ چنان‌چه مانند ظاهر بیرونی، در بخش فنی نیز از موهاوی پیروی کرده باشد، احتمالاً با دو نوع پیشرانه ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۲۹۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر و یا ۳ لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد. گیربکس نیز می تواند یک نمونه ۸ سرعته اتوماتیک باشد که با این حساب، پیکاپ کیا موتورز توانمندی بسیار بیش تری را به نسبت هیوندای سانتاکروز ارائه خواهد کرد.

پیکاپ کیا موتورز

همچنین کیا موتورز اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۷، پیکاپ یا پیکاپ های تمام الکتریکی را نیز در سبد محصولات خود خواهد داشت، و به نظر می رسد این پیکاپ سایز متوسط نیز که تصاویرش منتشر شده است، بستر الکتریکی و در واقع، تبدیل شدن به یک محصول برقی را داشته باشد.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

پیکاپ کیا موتورز چه ابعادی دارد؟

آن‌چه مشخص است احتمالاً با پیکاپی در حد و ابعاد تویوتا هایلوکس و پژو لندترک مواجه خواهیم بود.

پیکاپ کیا موتورز چه مشخصاتی خواهد داشت؟

این پیکاپ چنان‌چه مانند ظاهر بیرونی، در بخش فنی نیز از موهاوی پیروی کرده باشد، احتمالاً با دو نوع پیشرانه ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۲۹۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر و یا ۳ لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد. گیربکس نیز می تواند یک نمونه ۸ سرعته اتوماتیک باشد. همچنین کیا موتورز اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۷، پیکاپ یا پیکاپ های تمام الکتریکی را نیز در سبد محصولات خود خواهد داشت، و به نظر می رسد این پیکاپ سایز متوسط نیز که تصاویرش منتشر شده است، بستر الکتریکی و در واقع، تبدیل شدن به یک محصول برقی را داشته باشد.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.