جیلی Haoyue L مدل ۲۰۲۲؛ شاسی بلند جدید جیلی

جیلی Haoyue L
Haoyue L

کمپانی چینی جیلی به تازگی از نسخه فیس لیفت کراس اوور جذاب خود با نام جیلی Haoyue L پرده برداشته است. جیلی سعی دارد این خودرو را در بازارهای گوناگون و فراتر از بازار چین عرضه نماید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طراحی ظاهری جیلی Haoyue L

طراحی کلی جیلی Haoyue L به سادگی نشان می دهد که جیلی برنامه های زیادی را برای این خودرو در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و آفریقا دارد. در واقع، می توان گفت طراحان کمپانی جیلی در این فیس لیفت سعی کرده اند تا حد امکان، از ترندهای روز بهره بگیرند. قسمت جلوپنجره با ابعاد بسیار بزرگ و خطوط عمودی، طرحی نزدیک به سدان پریفیس را به خود گرفته است و نمای جلو را کاملاً عضلانی جلوه می دهد.

جیلی Haoyue L
Haoyue L

چراغ های جلو تمام ال ای دی و به صورت کشیده در امتداد جلوپنجره قرار گرفته اند. کمپانی تأیید کرده است چراغ های جلو هوشمند هستند؛ یعنی براساس مسیر و وضعیت خودرو، حالت نوردهی چراغ ها به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. دو ورودی هوای مثلثی شکل در دو طرف سپر نیز تکمیل کننده نمای جلوی جیلی Haoyue L  است.

جیلی Haoyue L
Haoyue L

در نمای کناری جیلی Haoyue L خطوط طراحی طوری در کنار هم قرار گرفته اند که بدنه خودرو، اسپرت تر و عضلانی تر به نظر می رسد. برآمدگی گلگیرهای عقب و جلو، عرض خودرو را بیش تر کرده و ترکیب چند خط موازی در پایین درها و بخش رکاب، جلوه خاصی را به طراحی کناری جیلی داده است. رینگ های خودرو نیز طرحی زیبا دارد و به صورت دورنگ (تراش خورده) ارائه شده اند.

جیلی Haoyue L
Haoyue L

چراغ های عقب خودرو در نسخه فیس لیفت، برخلاف قبل که با یک نوار کرومی به هم متصل بودند، با یک نوار ال ای دی و یک نوار مشکی به هم وصل شده اند و گرافیک داخلی آن ها نسبت به قبل بسیار بهتر و به روزتر شده است. جیلی Haoyue L طول ۴۸۶۰ میلی متر، عرض ۱۹۱۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۷۰ میلی متر دارد. با فاصله محوری ۲۸۲۵ میلی متر این خودرو در رده خودروهایی چون هیوندای سانتافه یا تویوتا پرادو و حتا اندکی بزرگ تر از آن ها قرار می گیرد. گفتنی است هنوز تصاویر داخلی خودرو منتشر نشده است.

جیلی Haoyue L
Haoyue L

طراحی داخلی جیلی Haoyue L

کابین جیلی Haoyue L
کابین Haoyue L

در بخش داخلی خوشبختانه خبری از اپیدمی کلاستر و مانیتور یکپارچه نیست و یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی به عنوان صفحه آمپر خودرو و همچنین یک نمایشگر عریض ۱۲.۳ اینچی نیز در بخش مرکزی داشبورد و به صورت ایستاده به عنوان بخش اطلاعات – سرگرمی خودرو تعبیه شده است. فرمان خودرو طرح دی کات دارد و دسته دنده نیز طراحی شکیل و زیبایی را ارائه می کند. چینش صندلی ها در این کراس اوور هفت‌نفره به شکل ۲+۳+۲ صورت گرفته است و تریم چرمی نیز بر حس و حال لوکس بودن کابین خودرو افزوده است.

کابین جیلی Haoyue L
کابین Haoyue L

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی جیلی Haoyue L نیز می توان به مواردی نظیر سقف پانورامیک، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، گیربکس شیفت بای وایر، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، کاپ هولدرف صندلی های جلو برقی، تریم چرم داخلی، آینه الکتروکرومیک، کلاستر دیجیتال و… اشاره کرد.

کابین جیلی Haoyue L
کابین Haoyue L

مشخصات فنی

جیلی Haoyue L دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با کد ۴G20  است. این پیشرانه در کراس اوور Boyue L  نیز استفاده شده است. پیشرانه مذکور دارای حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر است و با یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه کوپل شده است.

پیشرانه جیلی Haoyue L
پیشرانه Haoyue L

قیمت

نسخه استاندارد جیلی Haoyue در بازار چین قیمتی معادل با ۱۴۸۰۰ تا ۱۹۹۰۰ دلار دارد و نسخه L که به نوعی نمونه فیس لیفت و آپشنال محسوب می شود، قرار است در بازه ۲۰۶۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

جیلی Haoyue L چه مشخصاتی دارد؟

Haoyue L دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با کد ۴G20 است. این پیشرانه در کراس اوور Boyue L  نیز استفاده شده است. پیشرانه مذکور دارای حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر است و با یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه کوپل شده است.

Haoyue L چه ابعادی دارد؟

Haoyue L طول ۴۸۶۰ میلی متر، عرض ۱۹۱۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۷۰ میلی متر دارد. با فاصله محوری ۲۸۲۵ میلی مترT این خودرو در رده خودروهایی چون هیوندای سانتافه، تویوتا پرادو و حتا اندکی بزرگ تر از آن ها قرار می گیرد.

جیلی Haoyue L چه قیمتی دارد؟

نسخه استاندارد جیلی Haoyue در بازار چین قیمتی معادل با ۱۴۸۰۰ تا ۱۹۹۰۰ دلار دارد و نسخه L که به نوعی نمونه فیس لیفت و آپشنال محسوب می شود، قرار است در بازه ۲۰۶۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار به بازار عرضه گردد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.