جتور X70 پلاس 2023؛ فیدلیتی پرستیژ زیر تیغ جراحی رفت

جتور X70 پلاس ۲۰۲۳؛ فیدلیتی پرستیژ زیر تیغ جراحی رفت
جتور X70 پلاس ۲۰۲۳؛ فیدلیتی پرستیژ زیر تیغ جراحی رفت

کمپانی جتور به تازگی از نسخه فیس لیفت X70 پلاس با مدل ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. با توجه به حضور قریب الوقوع X70 پلاس در ایران (با نام فیدلیتی پرستیژ)، در ادامه این محتوا به بررسی تغییرات نسخه ی فیس لیفت آن خواهیم پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، برند جتور در سال ۲۰۱۸ توسط چری و با هدف جلب نظر قشر جوان تأسیس شد. این کمپانی به واسطه حضور فیدلیتی یا همان جتور X70s توسط گروه بهمن، در کشور ما برای عموم مردم شناخته شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی بهمن فیدلیتی پرایم

جتور X70 پلاس ۲۰۲۳ در دسته SUVها یا کراس اوورهای متوسط جای می گیرد و طول، عرض و ارتفاعش به ترتیب ۴۷۴۹، ۱۹۰۰ و ۱۷۲۰ میلی متر است که با فاصله بین دو محور ۲۷۴۵ میلی متر فضای کافی را برای سرنشینان خود فراهم می کند. کابین در طرح بندی ۵ و یا ۷ صندلی قابل تنظیم است. صندلی های ردیف دوم نیز دارای قابلیت تنظیم حرکت پشت هستند. در مقایسه با Jetour X70 معمولی، نسخه پلاس با ابعاد کمی بزرگتر و ظاهر تهاجمی‌ تر با جلوپنجره بزرگ کرومی و چراغ‌های LED عمودی جدید روی سپر ظاهری پویاتر دارد. نمای جانبی نیز قوی است، در حالی که در عقب با نوار نور و چهار لوله اگزوز ظاهری بسیار اسپرت به نمایش می گذارد.

تفاوت های نسخه فیس لیفت جتور X70 پلاس

جتور X70 پلاس در نسخه فیس لیفت شده، در جزئیات تفاوت هایی را با نمونه قبلی نشان می دهد. به عنوان مثال، در کنار حفظ ابعاد و فیزیک جلوپنجره، گرافیک داخلی آن از خطوط افقی به عمودی تغییر یافته است. این تغییر هرچند بر حس و حال اسپرت بودن در نمای جلو افزوده است اما به همان میزان، جنبه های لوکس گرایی را در این نما کاهش داده است. در بخش عقب نیز تغییرات بسیار اندکی در جنس متریال استفاده شده در بخش دیفیوزر خودرو رخ داده است.

داخل کابین؛ تغییرات و امکانات جتور X70 پلاس ۲۰۲۳

در بخش داخلی نیز مانند ظاهر خودرو، تقریبا همه چیز دست نخورده باقی مانده است و اندک تغییرات رخ داده در بخش دریچه های سیستم تهویه و پنل تنظیمات آن صورت گرفته است.

جتور X70 پلاس ۲۰۲۳ که در بازار ایران، فیدلیتی پرستیژ نام خواهد داشت، به مراتب امکانات بیشتری نسبت به سایر نسخه های خانواده X70 و فیدلیتی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در کنار تمام امکاناتی مانند سقف پانوراما، رادار خطی و رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی و… که در فیدلیتی وجود دارد، شاهد هستیم که جتور X70 پلاس به کیسه های هوای پرده ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم، سیستم صوتی حرفه ای، تعویض دنده از پشت فرمان، کنترل حرکت در سراشیبی، رانندگی خودکار، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری پارک، سامانه پیشگیری از تصادف و ترمزگیری هوشمند، نور بالای اتوماتیک، چراغ های تطبیقی جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، سردکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سامانه استارت مبتنی بر هوش مصنوعی، حسگر اثر انگشت، نورپردازی کابین تطبیقی و… مجهز شده است.

مشخصات فنی؛ دست و دل بازی به سبک چینی ها

در بخش فنی ۴ نوع سیستم قوای محرکه برای جتور X70 پلاس مدل ۲۰۲۳ قابل سفارش گذاری است. نوع اول از ترکیب یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تشکیل شده است و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. گونه دوم نیز از پیشرانه ای مشابه اما گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه بهره مند است.

گونه سوم دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۱۹۵ اسب بخار به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر سود میبرد و گشتاور آن هم ۲۹۰ نیوتن متر است. در نهایت قدرتمند ترین نمونه از X70 پلاس به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر تجهیز شده و گیربکس آن هم مجددا از همان نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر است.

قیمت X70 پلاس ۲۰۲۳

جتور X70 پلاس ۲۰۲۳ با توجه به نوع پیشرانه و گیربکس و همچنین سطح تجهیزات، قیمتی در محدوده ۱۲۵۰۰ الی ۱۸۴۰۰ دلار را دارد.

رضا فراهانی صفرآبادی

پایگاه خبری اسب بخار

جتور X70 پلاس ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی دارد؟

در بخش فنی ۴ نوع سیستم قوای محرکه برای جتور X70 پلاس ۲۰۲۳ قابل سفارش گذاری است. نوع اول از ترکیب یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تشکیل شده است و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. گونه دوم نیز از پیشرانه ای مشابه اما گیربکس ۶ یرعته دو کلاچه بهره مند است.
گونه سوم دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۱۹۵ اسب بخاری به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر سود میبرد و گشتاور آن هم ۲۹۰ نیوتن متر است. در نهایت قدرتمند ترین نمونه از X70 پلاس به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر تجهیز شده و گیربکس آن هم مجددا از هپان نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر است.

امکانات جتور X70 پلاس چیست؟

در کنار تمام امکاناتی مانند سقف پانوراما، رادار خطی و رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی و… که در فیدلیتی وجود دارد، شاهد هستیم که فیدلیتی پرستیژ به کیسه های هوای پرده ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم، سیستم صوتی حرفه ای، تعویض دنده از پشت فرمان، کنترل حرکت در سراشیبی، رانندگی خودکار، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری پارک، سامانه پیشگیری از تصادف و ترمزگیری هوشمند، نور بالای اتوماتیک، چراغ های تطبیقی جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، سردکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سامانه استارت مبتنی بر هوش مصنوعی، حسگر اثر انگشت، نورپردازی کابین تطبیقی و… مجهز شده است.

جتور X70 پلاس چه قیمتی دارد؟

جتور X70 پلاس ۲۰۲۳ بسته به نوع پیشرانه و گیربکس و همچنین سطح تجهیزات، قیمتی در محدوده ۱۲۵۰۰ الی ۱۸۴۰۰ دلار را دارد.

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.