هیوندای i10 فیس لیفت با آپشن های بیش تر معرفی شد

هیوندای i10 فیس لیفت

هیوندای i10 را می توان یکی از کوچک ترین خودروهای موجود در دنیا دانست که شاهد حضور نسل قبلی آن در ایران بودیم. این خودروی کوچک کره ای این بار برخلاف همیشه با آپشن های بیش تر و همچنین تریم داخلی جذاب تری معرفی شده است که می تواند آن را نسبت به قبل جذاب تر کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای i10 یکی از کوچک ترین خودروهایی است که این روزها در بازار جهانی به فروش می رسد و به دلیل همین جمع و جور بودنش است که مردم کشورهای اروپایی بیش تر به سراغ این هاچ بک می روند تا بتوانند راحت تر در خیابان های کشورشان تردد کنند.

هیوندای i10 فیس لیفت
i10 فیس لیفت

نسل قبلی هیوندای i10 به ایران آمد، اما به دلیل بیش از اندازه کوچک بودنش و همچنین موتور کم توانی که داشت، زیاد مورد استقبال قرار نگرفت و مردم بیش تر به سراغ i20 رفتند، زیرا هم بزرگ تر بود و هم این که موتور قوی تری داشت. یکی دیگر از مشکلاتی که i10های مونتاژی کرمان موتور داشتند این بود که با تایرهای فاق کوتاه به مشتریان تحویل داده می شدند و از آن جایی که جاده ها و خیابان های ما پر از دست اندازه و چاله است، تایرهای این خودروی کوچک می ترکیدند. برای حل این مشکل صاحبان i10 تایرهای فاق بلند را جایگزین تایرهای فابریک کردند و این معضل حل شد، اما همچنان موتور کم توان آن می توانست آزاردهنده باشد.

اکنون هیوندای، کوچک ترین خودروی خود را با ویژگی های ظاهری و همچنین آپشن های به‌روزتر معرفی کرده است که می توان تغییر در امکانات به‌کاررفته را چشمگیرتر از تغییرات ظاهری دانست. از طرفی دیگر، هنوز حرفی از اضافه شدن موتور برقی به این خودرو زده نشده است و در این نسل هم شاهد یک پیشرانه هیبرید و یا تمام برقی نخواهیم بود.

تغییرات ظاهری i10 فیس لیفت

در نمای جلوی خودرو شاهد تغییرات کمی مانند طراحی متفاوت تر جلوپنجره و همچنین الگوی چینش چراغ های دی لایت هستیم و در قسمت عقب نیز فقط چراغ ها تغییر کرده اند و گرافیک LED به‌کاررفته در آن ها به‌روزتر شده است. از طرفی دیگر، طراحی رینگ های ۱۵ اینچی استفاده‌شده برای هیوندای i10 جدید هم تغییر کرده است و شاهد یک الگوی متناسب با دیگر محصولات این کمپانی هستیم.

اما مهم ترین ویژگی i10هایی که قرار است وارد بازار شوند، رنگ های جدیدی است می توانند داشته باشند. کمپانی هیوندای در نظر دارد دو رنگ جدید با نام های خاکستری لومن و آبی متا را به گزینه های قابل انتخاب توسط مشتری اضافه کند تا خریدار حق انتخاب بیش تری داشته باشد.

طراحی درون کابین

مهم ترین تغییری که در طراحی درون کابین این خودرو اتفاق افتاده جایگزین شدن کلاستر دیجیتال است که می تواند شما را با یک خودروی به‌روزتر طرف کند. از طرفی دیگر، در تریم داخلی از یک رنگ بنفش ملایم نیز استفاده شده است که رد آن را حتا در دریچه های تهویه هوا هم می بینیم.   

آپشن های استفاده شده در i10 فیس لیفت

در ابتدا باید گفت، اندازه مولتی مدیای استفاده‌شده برای هیوندای i10 جدید تغییری نکرده است، اما از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به‌روز شده است. برای مثال، راننده و سرنشینان می توانند از اپل کارپلی و اندروید اتوی وایرلس استفاده کنند تا دیگر مشکلات اتصال سیمی را نداشته باشند و همچنین از این به بعد نقشه ها و سیستم ناوبری با اتصال به مرکز هیوندای آپدیت می شود تا ناوبری خودرو با جدیدترین تغییرات به وجودآمده در خیابان های دنیا آشنا باشد.

از دیگر امکانات اضافه شده می توان به شارژر بی سیم، پورت USB-C برای سرنشینان جلو و عقب و همچنین سیستم هشدار تصادف از جلو با تشخیص دوچرخه و موتور سوار اشاره کرد.

مشخصات فنی i10 فیس لیفت

همان طور که گفته شد، در این نسخه هم خبری از پیشرانه هیبرید و یا تمام برقی نیست و از آن جایی که هیوندای در مورد مشخصات فنی حرفی نزده است، احتمالاً i10 جدید دوباره با همان موتورهای قبلی ارئه می شود.

برای i10هایی که قرار است نیمه دوم امسال در ترکیه ساخته شوند و سپس وارد بازار اروپا شوند سه پیشرانه در نظر گرفته شده که یکی از آن ها برای نسخه N-Line است.

موتور ۱ لیتری سه سیلندر با تزریق چندنقطه ای (MPi)، که می تواند ۶۶ اسب بخار توان تولید کند، برای نسخه پایه در نظر گرفته شده است و موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر MPi با ۸۳ اسب بخار توان نیز برای این خودرو قابل سفارش است. لازم به ذکر است که پیشرانه ۱.۲ لیتری، برای i10های کرمان موتور استفاده شده بود که ایرانی ها از آن راضی نبودند، اما احتمالاً این پیشرانه پاسخ‌گوی شهرهای اروپا باشد. 

موتور 1 لیتری سه سیلندر TGD-i
موتور ۱ لیتری سه سیلندر TGD-i

اما قوی ترین موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو مخصوص نسخه N-Line است که با وجود حجم ۱ لیتری و سه سیلندر بودنش، به واسطه تزریق مستقیم و همچنین پرخورانی توسط توربوشارژ (TGD-i)، می تواند ۹۹ اسب بخار توان فراهم کند. البته نسخه N-Line سیستم تعلیق اسپورت تر و کیت بدنه خشن تری هم دارد که به هندلینگ و جذابیت خودرو اضافه می کند. 

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه موتورهای MPI و GDI

منبع: carscoops.com

طراحی درون کابین هیوندای i10 فیس لیفت چگونه است؟

مهم ترین تغییری که در طراحی درون کابین این خودرو اتفاق افتاده جایگزین شدن کلاستر دیجیتال است که می تواند شما را با یک خودروی به‌روزتر طرف کند. از طرفی دیگر، در تریم داخلی از یک رنگ بنفش ملایم نیز استفاده شده که رد آن را حتا در دریچه های تهویه هوا هم می بینیم.  

آپشن های استفاده شده در هیوندای i10 فیس لیفت چیست؟

در مولتی مدیای جدید راننده و سرنشینان می توانند از اپل کارپلی و اندروید اتوی وایرلس استفاده کنند و همچنین از این به بعد نقشه ها و سیستم ناوبری با اتصال به مرکز هیوندای آپدیت می شود. از دیگر امکانات اضافه شده می توان به شارژر بی سیم، پورت USB-C برای سرنشینان جلو و عقب و همچنین سیستم هشدار تصادف از جلو با تشخیص دوچرخه و موتور سوار اشاره کرد.

مشخصات فنی هیوندای i10 فیس لیفت چیست؟

موتور ۱ لیتری سه سیلندر MPi که می تواند ۶۶ اسب بخار تولید کند، برای نسخه پایه در نظر گرفته شده و موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر MPi با ۸۳ اسب بخار نیز برای این خودرو قابل سفارش است، اما موتور در نظر گرفته شده برای نسخه N-Line با وجود حجم ۱ لیتری و سه سیلندر بودنش، به واسطه TGD-i بودنش، می تواند ۹۹ اسب بخار توان فراهم کند.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.