فونیکس آریزو ۶ جی تی با قلب تپنده تیگو ۸ پرو می آید

فونیکس آریزو ۶ جی تی
فونیکس آریزو ۶ جی تی

مدیران خودرو قصد دارد به زودی نسخه ای جدید از آریزو ۶ را تحت عنوان کامل آریزو ۶ جی تی به بازار عرضه کند.

مدیران 777 مدیران 777

خودروی جدید مدیران، که به زودی تحت برند فونیکس در بازار ایران عرضه خواهد شد، در بازار چین و برخی دیگر از بازارهای صادراتی چری، نام آریزو ۵ جی تی را دارد. در واقع، این خودرو فیس لیفتی از آریزو ۶ پرو (آریزو ۵ پلاس در چین) بوده و قرار است با ارتقای فنی نسبت به آریزو ۶ پرو به بازار آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نام گذاری های متعدد

به طور کلی، برندهای چینی و به پیروی از آن ها مونتاژکننده های ایرانی علاقه وافری به نام‌گذاری های متنوع و گسترش سبد محصول از این طریق دارند. آریزو ۶ که خود فیس لیفت عمده ای از آریزو ۵ به حساب می آمد، یک‌بار با پسوند پرو به آریزو ۶ پرو مبدل شد و اکنون با پسوند GT به زودی به عنوان سدانی جدید در سبد محصولات مدیران خودرو عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری آریزو ۶ جی تی

در آریزو ۶ جی تی شاهد تغییر عمده در نمای جلوی خودرو هستیم. جایی که جلوپنجره ساده نسخه پرو جای خود را به جلوپنجره X شکل مشابه سبک طراحی لکسوس داده است و چراغ های نیز با تبعیت از همین سبک، حالتی باریک و هشمگین به خود گرفته اند. در سمت راست جلوپنجره نیز یک نشان GT نصب شده است که حکایت از تغییرات فنی و ظاهری برای این خودرو دارد. در بخش عقب نیز خروجی های دوبل اگزوز در دو طرف سپر خودنمایی می کنند و قالب چراغ ها همچنان به صورت به هم پیوسته با زمینه تیره هستند. بخش های دیگر این سدان جدید مدیران خودرویی ها نظیر سقف و ستون ها و درهای کناری عیناً دست نخورده نسبت به قبل حفظ شده اند.

کابین آریزو ۶ جی تی

کابین فونیکس آریزو ۶ جی تی

کابین فونیکس آریزو ۶ جی تی در ایران تریم قرمزرنگ خواهد داشت و قالب صندلی ها نیز در این نسخه تغییر کرده اند. مانیتور و کلاستر یکپارچه، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژر وایرلس، سیستم فرمان پذیری صوتی، غربیلک فرمان جدید، گرم‌کن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات آریزو ۶ جی تی به حساب می آیند.

ابعاد خودرو

فونیکس آریزو ۶ جی تی

فونیکس آریزو ۶ جی تی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۱۰، ۱۸۲۹ و ۱۴۹۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۶۷۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی؛ بخش جذاب آریزو ۶ جی تی

برای فونیکس آریزو ۶ جی تی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.
خودروی آریزو ۶ جی تی طبق اعلام کارخانه شتاب صفر تا صدی معادل با ۶.۷۸ ثانیه دارد و طبق ادعای کمپانی چری، عملکرد بهتری نسبت به هوندا سیویک و ترامپچی امپاو ارائه می دهد.

جایگاه آریزو ۶ جی تی در بازار

فونیکس آریزو ۶ جی تی

به نظر می رسد با در نظر گرفتن توان فنی و امکانات آریزو ۶ جی تی، باید آن را بالاتر از آریزو ۶ پرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس CVT و قدری پایین تر از آریزو ۸ با پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۵۴ اسب بخاری، که به زودی وارد بازار ایران می شود، قرار داد. از دیگر رقبای آریزو ۶ جی تی در بازار ایران می توان به KMC J7 اشاره کرد. سدان J7 کرمان موتور علیرغم آن که از نظر قوای فنی و سطح امکانات و تجهیزات در پس آریزو ۶ جی تی قرار می گیرد، اما از ظاهری دارای طراحی جذاب و شارپی است که همین امر می تواند رقابت خوبی را بین این دو سدان هم وطن ایجاد نماید.

قیمت جهانی

خودروی فونیکس آریزو ۶ جی تی در بازار بین المللی در محدوده ۱۴۳۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار، بسته به سطح تجهیزات و امکانات، قیمت گذاری می شود.

فونیکس آریزو ۶ جی تی چه مشخصاتی دارد؟

برای آریزو ۶ جی تی از پیشرانه ۱.۶ لیتری تیگو ۸ پرو، استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

فونیکس آریزو ۶ جی تی چه تغییراتی کرده است؟

این خودرو در بخش دماغه و سپر عقب، پیشرانه و همچنین تجهیزات داخل کابین، نسبت به نمونه پلاس تغییر کرده است.

فونیکس آریزو ۶ جی تی چه قیمتی دارد؟

خودروی فونیکس آریزو ۶ جی تی در بازار بین المللی در محدوده ۱۴۳۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار، بسته به سطح تجهیزات و امکانات، قیمت گذاری می شود.

۴.۳ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.