کوپرا فورمنتور VZ5 معرفی شد + تصاویر

فورمنتور VZ5
فورمنتور VZ5

کوپرا به عنوان زیرمجموعه اسپرت ساز سئات از قوی ترین محصول خود با نام کوپرا فورمنتور VZ5 پرده برداشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کوپرا فورمنتور VZ5 پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی آئودی را زیر کاپوت دارد که این پیشرانه نهایت قدرت ۳۸۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر را به فورمنتور VZ5 می دهد. این قدرت و گشتاور را تا به حال در محصولات کوپرا ندیده بودیم و این یعنی کوپرا فورمنتور VZ5 قوی ترین محصول این نشان است. قدرت پیشرانه در این خودرو ۱۰ اسب بخار کم تر از آئودی RS Q3 یا موتور یکسان است اما قدرت بالای همین موتور باعث می شود این خودرو در ۴.۲ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد و این یعنی فورمنتور VZ5 به میزان ۰.۳ ثانیه از عموزاده آلمانی خود سریع تر شتاب گیری می کند و نهایت سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه DSG اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود. ارتفاع در کوپرا فورمنتور VZ5 به ۱۰ میلی متر پایین تر از مدل VZ با ۳۰۶ اسب بخار آمده است تا چسبندگی بیش تری را در این خودرو داشته باشیم. قدرت با سیستم کنترل شاسی هوشمند خودرو هماهنگ می شود تا هماهنگی را در تعلیق و وضعیت ارتفاع در هر سرعتی داشته باشیم. برای کنترل این کراس اوور پرقدرت از کلیپرهای ترمز ۶ پیستونی استفاده شده و رینگ های ۲۰ اینچی مخصوصی مختص به این مدل طراحی شده است.

کوپرا فورمنتور
کوپرا فورمنتور

جلوپنجره با رنگ مشکی مات و مشبک طراحی شده که با همین رنگ ورودی های هوا را در پایین و گوشه های سپر می بینیم. دیفیوزر عقب فیبرکربنی به همراه خروجی های اگزوز با رنگ مسی ظاهری اسپرت به فورمنتور VZ5 داده و رنگ خاکستری مخصوصی هم برای بدنه و مختص به همین مدل قابل سفارش است که البته در کنار آن رنگ های دیگری هم قابل سفارش اند.

کابین کوپرا فورمنتور
کابین کوپرا فورمنتور

درون کابین روکش چرم مشکی و یا آبی قابل سفارش است و قطعاتی با روکش آلومینیومی و مسی رنگ در کابین به چشم می خورند که با رنگ نشان کوپرا همخوانی دارد. مشتریان می توانند کوپرا فورمنتور VZ5 را با گرافیک اختصاصی موسوم به داینامیکا بلک سفارش دهند که کابین به چرم ناپای قهوه ای مزین می شود. سیستم اطلاعات و سرگرمی از طریق صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی در دسترس قرار می گیرد که قابلیت اتصال اپل کارپلی و اواندروید را دارد. همچنین در این خودرو سیستم تشخیص صدا، کروز کنترل تطبیق پذیر و جلوآمپر دیجیتال به صورت استاندارد دیده می شود.

کوپرا فورمنتور VZ5 نسخه ای قوی تر از فورمنتور است که ظاهر اسپرت دارد. پسوند VZ از واژه اسپانیایی Veloz گرفته شده که به معنای سریع است و عدد ۵ نشان دهنده تعداد سیلندرهای پیشرانه این خودروست. براساس اطلاعات موجود قرار است تنها ۷۰۰۰ دستگاه از این کراس اوور اسپرت تولید شود و زمان عرضه آن هم اواخر سال جاری اعلام شده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.