ب ام و M2 با 453 اسب بخار قدرت معرفی شد

ب ام و M2 با 453 اسب بخار قدرت معرفی شد
ب ام و M2 با ۴۵۳ اسب بخار قدرت معرفی شد

ب ام و M2 نسل دوم از سری ۲ تقویت شده توسط M پاور است که سرانجام معرفی شد و ما در ادامه به معرفی این کامپکت اسپرت می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بیمر سرانجام نسل دوم M2 را به بازار می آورد. خودرویی اسپرت که هم از نظر ظاهر با دیگر سری ۲ های ب ام و متفاوت است و هم پیشرانه قدرتمندتری دارد. M2 نخستین بار در سال ۲۰۱۵ بود که به جمع محصولات ام پاور آمد و استقبال به نسبت خوبی هم از این محصول جدید شد. پس از آن و معرفی نسل جدید از سری ۲، ب ام و نشان داد می تواند در این کلاس قوی تر هم ظاهر شود و برای یک خودرو موفق مثل سری ۲ جدید، چه چیز جذاب تر از نسخه M؟

مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی ب ام و M2

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه S58 ب ام و را داریم که قدرت از آن به چرخ های عقب می رسد. پیشرانه ۳ لیتر تویین توربو ۶ سیلندر خطی که توان تولید نهایت قدرت ۴۵۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را دارد. نسبت به نسخه قبل، افزایش قدرت ۴۸ اسب بخاری را در ب ام و M2 می بینیم و این قدرت به صورت استاندارد از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های عقب می رسد و البته جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش است.

ب ام و M2 با 453 اسب بخار قدرت معرفی شد

در نسخه دنده دستی ۴.۱ ثانیه زمان می برد تا این خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و این زمان در نسخه اتوماتیک به ۳.۹ ثانیه کاهش پیدا می کند. نهایت سرعت در ب ام و M2 به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و البته با انتخاب پکیج M درایور این نهایت سرعت تا ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت بالا می رود. برای ترمزگیری بهتر هم سیستم ترمز تغییر کرده است و ترمزهای ۶ پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب جایگزین شده اند و رنگ کلیپرها هم به صورت استاندارد آبی متالیک هستند و البته می توان به صورت آپشنال رنگ قرمز را هم سفارش داد.

ابعاد و طراحی ب ام و M2

نسبت به نسل قبل، ب ام و M2 جدید در طول افزایش ۱۰.۵ سانتی متری، در عرض افزایش ۳.۳ سانتی متری و ارتفاع نیز ۷.۶ میلی متر کاهش داشته است. فاصله محوری هم ۵.۳ سانتی متر بلندتر شده و حالا این خودرو ابعادی نزدیک تر به M4 پیدا کرده است. جلوپنجره به صورت دوتکه طراحی شده است و زیر آن ورودی های هوا سه قسمت مجزا دارند. این ورودی های هوا باعث می شوند خنک کاری سیستم پیشرانه، توربو و ترمزها به خوبی انجام شود. در نمای عقب، سپر بازطراحی شده و پهن تر شده است و دیفیوزر بزرگی را زیر آن می بینیم که چهار خروجی اگزوز در آن قرار گرفته اند.

ب ام و M2 با 453 اسب بخار قدرت معرفی شد

برای بدنه ۵ رنگ مختلف قابل سفارش است و رینگ های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب به صورت استاندارد و با رنگ مشکی براق قابل سفارش است. علاوه بر این، سیستم تعلیق تطبیق پذیر M و دیفرانسیل مخصوص ام پاور در این خودرو به صورت استاندارد ارائه می شود.

کابین و قیمت ب ام و M2

ب ام و M2 با 453 اسب بخار قدرت معرفی شد

درون کابین سبک جدید طراحی های M پاور را داریم و لوگوی M در نقاط مختلف کابین دیده می شود. صندلی های فیبرکربنی اسپرت به صورت استاندارد قابل سفارش هستند که از صندلی های معمولی سبک تر هستند. یک پنل خمیده در جلو دو صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهند که اندازه آن ها به ترتیب ۱۴.۹ و ۱۲.۳ اینچ است. گرافیک به کاررفته در این سیستم مثل دیگر محصولات ام پاور طراحی شده و دسترسی به بسیاری از تنظیمات اسپرت این خودرو از طریق این سیستم قابل انجام است.

ب ام و M2 با 453 اسب بخار قدرت معرفی شد

قرار است تولید ب ام و M2 در مکزیک و بعد از آن در آمریکا (در ماه آوریل) آغاز شود و قیمت پایه برای این کامپکت اسپرت ۶۳,۱۹۴ دلار خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

ب ام و M2 چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه S58 ب ام و را داریم که قدرت از آن به چرخ های عقب می رسد. پیشرانه ۳ لیتر تویین توربو ۶ سیلندر خطی که توان تولید نهایت قدرت ۴۵۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را دارد.

عملکرد فنی ب ام و M2 چگونه است؟

در نسخه دنده دستی ۴.۱ ثانیه زمان می برد تا این خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و این زمان در نسخه اتوماتیک به ۳.۹ ثانیه کاهش پیدا می کند. نهایت سرعت در ب ام و M2 به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و البته با انتخاب پکیج M درایور این نهایت سرعت تا ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت بالا می رود.

ب ام و M2 با چه قیمتی به بازار خواهد آمد؟

قرار است تولید ب ام و M2 در مکزیک و بعد از آن در آمریکا (در ماه آوریل) آغاز شود و قیمت پایه برای این کامپکت اسپرت ۶۳,۱۹۴ دلار خواهد بود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.