ب ام و تورینگ کوپه ؛ زیبای کم تیراژ

ب ام و تورینگ کوپه

ب ام و تورینگ کوپه یکی از جدیدترین کانسپت های این کمپانی آلمانی است که با طراحی ظاهری خود می تواند به راحتی دل هر آدمی را ببرد و او را شیفته خود کند. این خودرو در کنار طراحی بسیار جذابش، قرار است بسیار کم تیراژ باشد تا خواستنی تر شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جدیدترین کانسپت یا خودروی مفهومی ب ام و نه تنها جزو یکی از کلاس های بدنه پرطرف‌دار نیست، بلکه قرار هم نیست شاهد تعداد زیادی از آن باشیم، زیرا کم تیراژ خواهد بود و در بیش ترین حالت ۵۰ عدد از آن فروخته خواهد شد.

ب ام و تورینگ کوپه

ب ام و تورینگ کوپه را می توان یک هاچ بک دودر دانست که تفاوتش با دیگر هاچ بک های این کمپانی در کشیده تر بودن و تعداد درهایش است. از این رو، به دلیل کشیده تر بودنش و طول درازترش به آن تورینگ می گویند و از طرفی، به دلیل این که فقط دو در دارد، جزو کوپه ها قرار می گیرد.

به گفته طراحان و افراد مرتبط، این خودرو قرار است با تیراژ بسیار پایینی تولید شود و تاکنون نیز فقط یک نسخه از آن ساخته شده تا ب ام و بتواند تک نسخه موجود از ب ام و تورینگ کوپه را در نمایشگاه Concorso d’Eleganza حاضر کند و به مراجعان نشان دهد.

طراحی ظاهری ب ام و تورینگ کوپه

ب ام و تورینگ کوپه

پایه و اساس ب ام و تورینگ کوپه از Z4 گرفته شده است، بنابراین با یک خودروی کاملاً متفاوت از دیگر محصولات ب ام و روبه‌رو نیستیم، اما فرم کفش‌مانند آن موجب می شود بیننده در نگاه اول به یاد هیچ یک از دیگر خودروهای این کمپانی نیافتد.

ب ام و تورینگ کوپه

در قسمت جلوی این خودرو از یک جلو پنجره کوچک تر نسبت به دیگر ب ام وها استفاده شده است که همین قضیه می تواند چهره جذاب تری را به این کانسپت هدیه دهد، زیرا همان طور که می دانید، اکثر ب ام وهای جدید دارای جلو پنجره های بزرگی هستند که آن چنان مورد استقبال مردم قرار نگرفتند و در شبکه های اجتماعی مسخره می شوند.

همان طور که پیش تر گفته شد، یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو کشیده تر بودنش است که این کشیدگی بیش تر در قسمت کاپوت خودرو خود را نشان می دهد و برخلاف دیگر کوپه ها که درِ بزرگی دارند، در این خودرو با در کوتاهی روبه‌رو هستیم. بخش عقب، یعنی فضای بار ب ام و تورینگ کوپه هم طول چندانی ندارد و مانند دیگر خودروهای کلاس تورینگ نیست. با توجه به این خصوصیات، یک خودروی بسیار ویژه را خواهیم داشت که اگر با تیراژ بالا هم تولید می شد، می توانست با طراحی و فرم خاص بدنه اش، به راحتی در خیابان ها دلبری کند و چشم ها را به خود بدوزد.

طراحی بخش عقب این خودرو بسیار شبیه به سری ۶ است با این تفاوت که درصد زیادی از چراغ بر روی بدنه و گلگیر قرار دارد و قسمت کمی از آن توسط درِ صندوق در بر گرفته می شود.

سر اگزوزهای بزرگ، درِ صندوق کوچک و دیفیوزر حجیم از دیگر ویژگی های طراحی عقب این خودروست که حس خشونت را به خوبی به دیگر راننده ها القا می کند.  

قیمت ب ام و تورینگ کوپه

از آن جایی که با یک خودروی عادی مواجه نیستیم و برای طراحی و ساخت آن هزینه زیادی صرف شده است، نمی توانیم یک قیمت کم برایش متصور شویم، اما نه در حد و اندازه ۷۵۰ هزار دلار. بله به گفته افراد مرتبط با این پروژه، ب ام و تورینگ کوپه قرار است با قیمت ۷۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

طراحی ظاهری ب ام و تورینگ کوپه چه ویژگی هایی دارد؟

در قسمت جلو از یک جلو پنجره کوچک تر نسبت به دیگر ب ام وها استفاده شده است که همین قضیه می تواند چهره جذاب تری را به این کانسپت هدیه دهد. همان طور که پیش تر گفته شد، یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو کشیده تر بودنش است که این کشیدگی بیش تر در قسمت کاپوت خودرو خود را نشان می دهد. طراحی بخش عقب این خودرو بسیار شبیه به سری ۶ است، با این تفاوت که درصد زیادی از چراغ بر روی بدنه و گلگیر قرار دارد و قسمت کمی از آن توسط در صندوق در بر گرفته می شود.

قیمت ب ام و تورینگ کوپه چه‌قدر است؟

از آن جایی که با یک خودروی عادی مواجه نیستیم و برای طراحی و ساخت آن هزینه زیادی صرف شده، نمی توانیم یک قیمت کم برایش متصور شویم، اما نه در حد و اندازه ۷۵۰ هزار دلار. بله به گفته افراد مرتبط با این پروژه، ب ام و تورینگ کوپه قرار است با قیمت ۷۵۰ هزار دلار به فروش برسد.  

۳.۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.