ملاقات با ب ام و 735i مدل 2023 در تهران

به تازگی یک دستگاه از نسل هفتم ب ام و سری ۷ با کد اتاق G70 و مدل ۷۳۵i وارد تهران شده است و فرصتی فراهم شد تا ما نیز با آسمان هفتم بیمر ملاقاتی کوتاه داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب ام و سری ۷ جدید بیش از آن که طراحی ظاهری زیبایی داشته باشد، یک جعبه تکنولوژی بزرگ به همراه انجین های هیجان انگیز است. همین دو مورد نیز برای طرف‌داران این برند باواریایی برای سینه ستبر کردن و دفاع تمام قد از سری ۷ جدید کافی به نظر می رسد. البته ناگفته نماند هنگامی که شما از نزدیک با این اشراف زاده باوریایی ملاقات کنید، نظرتان در خصوص طراحی آن نیز تغییر خواهد کرد. شاید به گذشت چند سال زمان نیاز است تا عموم مردم بتوانند این سبک طراحی را درک کرده و شاید حتی بعد ها مانند سبک طراحی های کریس بنگل برای ب ام و، شاهد الگو شدن این نسل از سری ۷ برای سایر خودروسازان به خصوص در شرق آسیا نیز باشیم.

طراحی ظاهری ب ام و سری ۷ جدید

ظاهر سری ۷ جدید با نسل های قبلی این خودرو فاصله ای معنادار گرفته است و در واقع، در این خودرو نیز، مشابه X7، شاهد استفاده از زبان و امضای جدید ب ام و هستیم. شاخص ترین المان های این زبان را می توان در جلوپنجره کلیوی غول آسا و چراغ های دوتکه جلو (دی لایت ها در لبه کاپوت و پک چراغ های اصلی در میانه سپر) و درِ صندوق ساده و چراغ های خطی و ساده عقب دانست. استفاده از رینگ های ۲۰ اینچی M Power با تریم دو رنگ و لاستیک های بریجستون نیز بر جذابیت این خودرو افزوده است.

به طور کلی باید گفت شاید این نسل از سری ۷ چندان خوش عکس نباشد اما از نزدیک به معنای واقعی چیز دیگریست؛ بزرگ، با ابهت و لوکس!

درون کابین؛ دنیای متفاوت

درون کابین نسل جدید سری هفت شاهد استفاده از جدیدترین نسخه های لایو کاکپیت پلاس ب ام و و نرم افزار iDrive نسل ۸ این شرکت هستیم. در قسمت داشبورد شاهد به کارگیری یک پنل نمایشی منحنی با دو نمایشگر به هم پیوسته هستیم. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای بخش کلاستر و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینجی برای بخش اطلاعات-سرگرمی.

در پیشانی داشبورد نیز یک نوار کریستالی با کنترلرهای لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه و رطوبت کابین جانمایی شده است. ضمن اینکه استفاده از کلید های کریستالی دست ساز شفاف برای تنظیمات صندلی جلو، کلید استارت استاپ، کلید تغییر وضعیت گیربکس، کلید چرخان تنظیمات مدیا و… بر حس و حال لوکس بودن این خودرو به میزان زیادی افزوده است.

ردیف دوم سری ۷ را باید جایی دانست که شاید لذتش از پشت فرمان و ردیف جلو هم بیش تر است! در این بخش شاهد به کار گیری یک صفحه نمایش یا بهتر است بگوییم یک سینمای خودرویی با ابعاد ۳۱.۳ اینچی با کیفیت ۸K هستیم. این صفحه نمایش بزرگ به صورت لمسی و یا دو تبلت ۵.۵ اینچی که در هر یک از درهای عقب جانمایی شده است، کنترل می شود و با روشن کردن آن، کمتر کسی است که دلش بخواهد از ردیف دوم به جلو رفته و یا به طور کلی از این خودرو دل بکند.

این نمایشگر می تواند فیلم‌ها و نمایش‌ها را از Amazon Fire TV از طریق اتصال eSIM پخش کند، یا می‌توانید دستگاهی را از طریق کابل HDMI وصل کنید تا فایل مد نظر خود را پلی نمایید. حتی یک دوربین برای برگزاری جلسات مجازی در حال حرکت نیز وجود دارد. مورد دیگری که در خصوص این نمایشگر به چشم می آید آن است که هنگامی که صندلی های جلو بیش از حد به عقب آمده باشند، نمایشگر به صورت هوشمند و برای حفظ ایمنی خود، از باز شدن امتناع می کند.

نکته آخر آنکه با توجه به تعداد بلندگو ها و کیفیت سیستم صوتی و همچنین وجود نمایشگر های فوق پیشرفته در داخل خودرو، کابین سری ۷ واقعا به نوبه خود یک سالن سینمای مجلل و یا یک سالن کنسرت هیجان انگیز است.

از امکانات استاندارد این نسخه می توان به تریم داخلی پوشیده شده با چرم مرینو، درهای خودکار، سیستم تهویه صندلی ها، رینگ های ۲۰ اینچی، ماساژور صندلی های جلو، سقف پانورامیک، پرده برقی شیشه های عقب، استفاده از کریستال های سواروسکی در داخل کابین، سیستم های کمک رانندگی ADAS، سیستم پارک خودکار، نورپردازی کابین، فرپان پذیری چرخ های عقب، تنظیم ارتفاع خودرو از داخل کابین و… اشاره کرد.

حتما بخوانید: تمام نسل های ب ام و سری ۷

مشخصات فنی ب ام و ۷۳۵i

ب ام و ۷۳۵i به یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر با سیستم هیبرید خفیف و با حداکثر قدرت ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۵ نیوتن متر، تجهیز شده است. یک جعبه دنده ۸ سرعته اتومات استپ ترونیک نیز نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های عقب این خودرو می رساند. ا

ین نسخه شتاب صفر تا صد را در مدت ۶.۷ ثانیه به ثبت می رساند و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۷.۹ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. حداکثر سرعت این خودرو هم به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت حدود شده است.

پیشرانه بنزینی این خودرو بدون کمک موتور برقی و به تنهایی حدود ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و این اعداد برای موتور برقی ۴۸ ولتی ۷۳۵i هم به ترتیب ۱۸ اسب و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند که به صورت ترکیبی اعداد ذکر شده در ابتدای این پاراگراف را ارائه می دهند.

قیمت ب ام و ۷۳۵i 

ب ام و ۷۴۰i به عنوان نسخه پایه سری ۷ برای بازار اروپا و آمریکا قیمتی حدود ۹۵ هزار دلار دارد، اما ب ام و ۷۳۵i که نسبت به 740i قدرت و امکانات کم تری را ارائه می دهد، با قیمتی در محدوده ۸۰ تا ۸۵ هزار دلار به فروش می رسد.

البته نکته اسفناک آنجاست که ما با مبلغی در این حدود خودروهای کره ای و ژاپنی چند سال کارکرده را در کشور خرید و فروش می نماییم و با اندکی کمتر، چینی های صفر کیلومتر!!!

گالری تصاویر

۴.۴ امتیاز از ۱۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.