مرسدس بنز GLE مدل 2024 با فیس لیفت و تغییرات فنی نامحسوس عرضه خواهد شد

مرسدس بنز GLE مدل 2024
مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴

مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴، که قرار است فروش آن اواخر امسال شروع شود، نسبت به مدل ۲۰۲۳ تغییراتی داشته است، اما تغییرات به وجودآمده از نظر ظاهری در آن بسیار کم رنگ تر از اختلافات فنی است. البته مشخصات فنی جدید این خودرو هم با کمی کاوش مشهود می شود و می توان تغییرات فنی را نیز نامحسوس دانست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از جذاب ترین خودروهای تولیدی بنز را می توان محصولات کلاس GLE این کمپانی دانست، زیرا برای دو سلیقه مختلف قابل عرضه است و خریداران می توانند GLE را هم به صورت SUV و هم به صورت کراس اوور کوپه سفارش گذاری کنند.

مدتی قبل که تصاویر جاسوسی GLE لو رفته بود، جلوی خودرو را استتار کرده بودند و این استتار احتمال فیس لیف را افزایش داد، اما پس از معرفی کامل خودرو به سختی می شد تفاوت هایی را بین مدل ۲۰۲۴ و مدل ۲۰۲۳ پیدا کرد.

به این ترتیب، با توجه به محبوبیت کلاس GLE اما نسخه ۲۰۲۴ آن با تغییرات ظاهری و فنی زیادی روبه‌رو نشده و این نکته می تواند یک نکته منفی برای کمپانی بزرگی مانند مرسدس بنز باشد. با این حال، مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ شاید ظاهرش زیاد تغییر نکرده باشد، اما ویژگی های فنی نهانی دارد که یا قبلاً برای این خودرو استفاده نشده اند و یا فقط نسخه های میباخ به آن ها مجهز بودند.

تغییرات ظاهری بوجود آمده در مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴

همان طور که گفته شد، برای متوجه شدن تغییرات ظاهری به وجودآمده باید دقت زیادی به خرج داد، زیرا بیش تر اختلاف های موجود بین مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در اضافه شدن بخش های کرومی و همچنین طراحی گرافیکی درون چراغ است. بهتر است بدانید این به‌روزرسانی های ظاهری در همه تیپ های GLE مدل ۲۰۲۴، چه پلاگین هیبرید، چه هیبرید خفیف و چه نسخه های AMG یافت می شود.

تغییرات به وجودآمده در داخل کابین مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴

یکی از جذاب ترین ویژگی های مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ غربیلک فرمان جدیدی است که به قسمت های لمسی مجهز شده است و راننده می تواند با استفاده از آن قسمت های لمسی غربیلک، بخش های مختلف خودرو را کنترل کند. علاوه بر غربیلک فرمان با بخش های لمسی، دریچه هواهای کرومی و تم مشکی پیانویی هم داریم که پیش تر از این تریم فقط برای مدل های میباخ استفاده می شد.

ویژگی های آفرودی اضافه شده به نسخه بنزینی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴

از ویژگی های فنی اضافه شده به نسخه های بنزینی، نصب پکیج آفرودی است که شامل سینی محافظ زیر خودرو، کیت لیفت با افزایش ارتفاع از زمین حدود ۳ سانتی متری، نشان دهنده زاویه رول و فرمان، و دوربین جلو می شود.

جدا از ویژگی های فنی گفته شده، از آن جایی که کلاس GLE جزو SUVها و کراس اوورها محسوب می شود، بنابراین یدک کشی یک اتاقک یا هر وسیله دیگر نیز باید توسط این خودرو به خوبی انجام شود. برای راحت تر شدن این کار، کمپانی مرسدس بنز دو امکان جدید را برای این GLE های ۲۰۲۴ در نظر گرفته است که یکی از آن ها با توجه به سایز و ابعاد شیئی که بکسل می شود، بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به راننده نشان می دهد و دیگری هنگام دنده عقب رفتن به راننده کمک می کند.

مشخصات فنی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴

GLE 400e

مرسدس بنز GLE مدل 2024

این مدل از GLE به صورت پلاگین هیبرید طراحی شده و پیشرانه اش متشکل از یک موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری و یک موتور احتراقی ۲ لیتری با ۲۴۷ اسب بخار است. در مجموع، این دو موتور می توانند حداکثر توان ۳۸۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را بین هر چهار چرخ خودرو تقسیم کنند و منجر به شتاب صفر تا صدی ۵.۸ ثانیه ای نسخه پلاگین هیبرید شوند.

GLE 53S ,63S

مرسدس بنز GLE مدل 2024

مدل های ۵۳S و ۶۳S این خودرو هم با وجود توان و گشتاور بالایی که دارند، به صورت هیبرید خفیف یا Mild-Hybrid طراحی شده اند و در آن ها از یک موتور الکتریکی کوچک به همراه باتری ۴۸ ولتی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: خودروی هیبرید خفیف چیست؟

نسخه ۵۳S  AMG با مدل ۲۰۲۴ نسبت به مدل ۲۰۲۳ دارای یک توربوشارژر بزرگ تر است و وجود این توربوشارژر بزرگ تر برای یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی می تواند توان و گشتاور ۴۲۹ اسب بخاری و ۵۶۰ نیوتن متری را به همراه داشته باشد. این خروجی ها صفر تا صد ۵۳S را به ۴.۹ ثانیه می رساند.

۶۳S AMG هم یک پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر خورجینی دارد که توان خروجی آن ۶۰۳ اسب بخار است و می تواند پرفورمنس بسیار بهتری برای مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ فراهم کند.

منبع: motor1.com

تغییرات ظاهری به وجودآمده در مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ چیست؟

برای متوجه شدن تغییرات ظاهری به وجودآمده باید دقت زیادی به خرج داد، زیرا بیش تر اختلاف های موجود بین مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در اضافه شدن بخش های کرومی و همچنین طراحی گرافیکی درون چراغ است.

تغییرات به وجودآمده در داخل کابین مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ چیست؟

یکی از جذاب ترین ویژگی های مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ غربیلک فرمان جدیدی است که به قسمت های لمسی مجهز شده است و راننده می تواند با استفاده از آن قسمت های لمسی غربیلک، بخش های مختلف خودرو را کنترل کند.

ویژگی های آفرودی اضافه شده به نسخه بنزینی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ چیست؟

از ویژگی های فنی اضافه شده به نسخه های بنزینی، نصب پکیج آفرودی است که شامل سینی محافظ زیر خودرو، کیت لیفت با افزایش ارتفاع از زمین حدود ۳ سانتی متری، نشان دهنده زاویه رول و فرمان، و دوربین جلو می شود.

۳ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.