معرفی نسخه فیس لیفت بی وای دی تانگ

بی وای دی تانگ 2021

کمپانی چینی «بی وای دی» به تازگی تصاویر رسمی نسخه فیس لیفت مدل «تانگ» را در رسانه های چینی منتشر کرده که نشان می دهد این خودرو فیس لیفتی متوسط را پشت سر گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسخه معرفی شده از تانگ، بسیار شبیه به نسخه قبلی است و تنها در برخی جزییات تفاوت دیده می شود و در یک نگاه قادر به تشخیص این مدل از مدل قبل نخواهید بود. اما تغییرات اساسی و مهم تانگ در داخل کابین اتفاق افتاده است؛ جایی که کیفیت و سطح لوکس بودن ارتقا پیدا کرده و به خوبی بازطراحی شده است. بنا بر اطلاعات منتشرشده، پیش فروش این خودرو در چین در نسخه هیبرید DM از این هفته آغاز می شود و نمونه برقی تانگ در آینده معرفی خواهد شد.

حتماً بخوانید: بی وای دی تانگ الکتریکی را به بازار اروپا می برد

در بدنه خودرو همان سبک جدید طراحی های جدید بی وای دی را می بینیم که «سبک اژدها» نام دارد. ستون C در این خودرو به رنگ مشکی است و دو خط در کناره بدنه باعث شده طراحی سه بعدی بیش تری را در بدنه این خودرو داشته باشیم. همچنین در تانگ ۲۰۲۱ رینگ های تراش خورده جدیدی را می بینیم که با رنگ مشکی هماهنگی خوبی را با ترکیب رنگ قطعات بدنه دارد.

بی وای دی تانگ 2021

طراحی داخلی این خودرو به تمامی توسط «میشل پاگانتی» انجام گرفته است. میشل پاگانتی مدیر سابق تیم طراحی «مرسدس بنز» و مدیر کنونی تیم طراحی بی وای دی است. طراحی داخلی تانگ جدید بسیار شبیه به بی وای دی هان شده و به نظر می رسد بی وای دی سبک منحصر به خود را در طراحی های داخلی به خوبی یافته است. در داخل این خودرو ترکیب رنگ مشکی و قهوه ای دیده می شود و آن طور که از تصاویر پیداست، در ساخت قطعات داخلی این خودرو متریال درجه یک به کار رفته است. در طراحی رودری ها از پارچه و چرم درجه یک استفاده شده و صندلی راننده تا دوازده حالت تنظیم برقی دارد. فرمان تانگ جدید بازطراحی شده و علامت DiPilot، یا همان دستیار هوشمند رانندگی، در پایین آن دیده می شود. یک صفحه نمایش بزرگ در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایش دیجیتال دیگری در جلوآمپر، اطلاعات خودرو و سفر را به راننده نمایش می دهد. سیستم نورپردازی کابین با رنگ های مختلف برای این خودرو در نظر گرفته شده که این سیستم می تواند با حالت رانندگی و یا دمای داخلی اتاق خودرو هماهنگ شود. طراحی دسته دنده هم در تانگ جدید به روز شده و در کناره های آن دکمه هایی طراحی شده که امکانات و آپشن های این خودرو از طریق آن ها کنترل می شود.

بی وای دی تانگ 2021

در تصاویر منتشرشده از نسخه تانگ پلاگین هیبرید جدید نشان ۴٫۳S در عقب این خودرو دیده می شود، این نشان بیانگر آن است که احتمالاً بسته ای با عملکرد شتاب گیری بالا هم برای تانگ در نظر گرفته شده است. البته هنوز در مورد عملکرد و خروجی پیشرانه های هیبرید و پلاگین هیبرید تانگ جدید اطلاعاتی منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید این خودرو با چه مشخصات فنی‌ای به بازار عرضه خواهد شد.

بی وای دی تانگ 2021

بی وای دی سال جدید را با امضای قرارداد مهم خود با تویوتا، قطعی شدن حضورش در بازار اروپا و رونمایی از باتری های جدیدش، قدرتمند شروع کرده است و باید دید چه مدل هایی از این برند امسال به سبد محصولاتش اضافه خواهد شد. در سال های گذشته، بی وای دی با همکاری شرکت «کارمانیا» در ایران مدل هایی را به بازار عرضه کرد که این همکاری به دلیل وضعیت تحریم ها با مشکل مواجه شد. در حال حاضر، یکی از بهترین نشان های چین در بخش طراحی و عرضه خودروهای برقی در دنیا بی وای دی است و این نشان از معدود نشان های چینی است که حضورش در ایران می توانست در زمینه انتقال تکنولوژی بسیار به صنعت ما کمک کند.

بی وای دی تانگ 2021

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.