استون مارتین V12 اسپیدستر معرفی شد

استون مارتین V12 اسپیدستر

«استون مارتین» از مدل «V12 اسپیدستر» (V12 Speedster) به عنوان جدیدترین سوپراسپرت رودستر خود رونمایی کرده است. این خودروی منحصر به فرد در تیراژ بسیار محدود تولید می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ظاهر استون مارتین V12 اسپیدستر از خودروهای مسابقه ای کلاسیک این شرکت الهام گرفته است و تنها در تعداد ۸۸ دستگاه تولید خواهد شد. این خودرو توسط بخش Q استون مارتین تولید می شود و هر کدام از نمونه های تولیدی یک میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

ویژگی های فنی استون مارتین V12 اسپیدستر

استون مارتین V12 اسپیدستر

قدرت خودرو به وسیله پیشرانه ۵٫۲ لیتری ۱۲ سیلندر تویین توربو به دست می آید. این پیشرانه ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گشتاور خارق العاده پیشرانه، V12 اسپیدستر را در مدت زمان ۳٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

استون مارتین V12 اسپیدستر

بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی در ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. استون مارتین اسپیدستر زیر پوشش فیبرکربنی بدنه خود از ساختار آلومینیومی بهره می برد که از ترکیب قطعات DBS سوپرلجرا و ونتیج تشکیل شده است. استون مارتین اسپیدستر از کمک فنرهای فعال بهره می برد که سه حالت رانندگی را برای راننده فراهم می آورد. رینگ های ۲۱ اینچی تک پیچ و ترمزهای کربن سرامیکی نیز از تجهیزات استاندارد خودرو خواهند بود.

کابین

استون مارتین V12 اسپیدستر

در کابین خودرو ترکیبی از فیبرکربن، چرم دست دوز، کروم، آلومینیوم و قطعات تولیدشده به وسیله پرینت سه بعدی را شاهد هستیم. استون مارتین به جای استفاده از داشبورد، از کیف چرمی برای قرارگیری وسایل کوچک استفاده کرده است.

استون مارتین V12 اسپیدستر جدیدترین خودرو در سگمنت ابَرخودروهای رودستر محسوب می شود که با فراری مونزا SP1/SP2 و مک لارن الوا در یک کلاس قرار می گیرد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.