گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خساپا، خودرو و ختوقا سه تفنگدار سبز جاده مخصوص

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خساپا، خودرو و ختوقا سه تفنگدار سبز جاده مخصوص

سرانجام پس از مدت ها امروز «سایپا» و «ایران خودرو» در کنار «ختوقا» توانستند باز هم در قامت لیدری گروه خودرو و قطعات قرار بگیرند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، پس از مدت ها که خبری از حرکت صعودی در نمادهای شاخص ساز گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه نبود، امروز با حمایت های صورت گرفته، آن ها توانستند به مدار رشد بازگردند و پس از دو هفته متوالی شاهد رشد روزانه ارزش سهام خود در بورس تهران باشند. البته این رشد تنها برای سه نماد یادشده به همراهان «خعمرا» یاد داد که نماد یادشده عملاً با توجه به میزان حجم عرضه و ارزش ریالی چندان تأثیری در این گروه ندارد اما در روزی که تنها چهار نماد در این گروه بالاتر از نقطه صفر مرزی قرار دارند، می تواند برای سهام داران خعمرا قابل توجه باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در روزی که شاخص کل با رشد همراه شده بود ۵ میلیارد و ۵۷۱ میلیون سهم در ۳۵۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان دست به دست شد.

براساس این گزارش، نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون سهم خودرو در ۱۲۰ هزار نوبت به ارزش ۹۰۹ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان خرید و فروش شد. این نماد امروز توانست با ۲٫۹۳ درصد رشد روزانه ارزش سهام خود همراه شود. ۱ میلیارد و ۸۲۶ میلیون سهم «خساپا»، که از رشد روزانه ۱٫۳۳ درصدی برخوردار شده بود، در ۹۱ هزارنوبت به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان دست به دست شد. ختوقا نیز، که امروز رشد ۲٫۴۸ درصدی را تجربه می کرد، ۱۰۶ میلیون سهمش در ۱۰ هزار نوبت به ارزش ۴۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.

در مقابل، ۶۸۵ میلیون سهم «خگستر» که با افت ۱ درصدی مواجه شده بود در ۷۰ هزار نوبت و به ارزش ۴۰۸ میلیارد تومان خرید و فروش شد. این میزان برای «خپارس» به عنوان یکی از صدرنشین های این گروه ۱۵۰ میلیون سهم بود که ۲۱ هزار نوبت و به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان ثبت شد. «خبهمن» نیز از دیگر صدرنشین های افت کرده این گروه بود که فعالان بازار کمی بیش تر از ۷۰ میلیون سهم این نماد را در ۱۰ هزار نوبت و به ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان دست به دست کردند.

«خمحرکه» ۱٫۶۴، «ختور» ۴٫۳۲، «خکرمان» ۱٫۷۴، «ورنا» ۲٫۱۶، «خاور» ۱٫۴، «خوساز» ۴٫۲۵، «خشرق» ۱٫۲۹، «خمهر» ۱٫۷۹، «خرینگ» ۲٫۰۵، «خکار» ۱٫۲، «خکمک» ۰٫۱، «خنصیر» ۰٫۳۷، «خزر» ۲٫۶۳، «خچرخش» ۰٫۰۴، «خدیزل» ۰٫۲۲، «خمحور» ۱٫۱۶، «خفنر» ۰٫۱۴، «خکاوه» ۱٫۴۵، «خلنت» ۱٫۸۶، «خفناور» ۰٫۰۸ و «تشتاد» ۰/۳۴ درصد افت از دیگر نمادهای حاضر در این گروه هستند که همچنان قرمزپوش هستند. در این گروه همچنین «خزامیا»، «خاهن»، «خریخت»، «ختراک» و «خپویش» از سوی ناظر بازار متوقف مانده اند.

بر پایه این گزارش، شاخص کل بورس که به کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقبگرد داشت، امروز با بیش از ۳۹ هزار واحد رشد، به کانال ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشت.

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۹ هزار و ۵۰۵ واحد صعود، رقم ۱ میلیون و ۷۰۴ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران امروز ۲ میلیون معامله به ارزش ۱۷۷ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر، معدنی و صنعتی چادرملو و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.