گزارش اسب بخار از بورس تهران/ عرق سرد بر پیشانی خودرویی ها

بازار بورس

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه به رغم افزایش حجم داد و ستد نسبت به روز گذشته باز هم نتوانستد از نقطه صفر مرزی عبور کننده و آخرین روز کاری هفته را در ادامه هفته پرافت خود به پایان رساندند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه امروز هر چه تلاش کردند نتوانستند رنگ خود را عوض کنند. در حالی که حجم خرید و فروش از نظر میزان جا به جایی سهام و ارزش ریالی آن نسبت به روز گذشته بیش از ۵ برابر شده بود باز هم نتوانست جاده مخصوصی ها را به مدار مثبت درآورد. در این میان، تلاش سهام داران و حمایت های آنان موجب شد که از میزان و شدت افت ارزش سهام کاسته شود.

مدیران 777 مدیران 777

طی داد و ستدهای امروز کمی بیش از ۱ میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم به ارزش ۱۶۳۹ میلیارد در ۲۰۲ هزار نوبت دست به دست شد.

در این میان، باز هم بیش ترین حجم داد و ستد به صدرنشین های این گروه اختصاص داشت. ضمن این که، حمایت سهام داران موجب شد که در برخی نمادها، مانند «خودرو» و «خگستر»، از شدت میزان افت گرفته شود.

براساس این گزارش، امروز فعالان بازار در ۵۷ هزار نوبت ۶۶۴ میلیون سهم خودرو را با افت ۰٫۹۲ درصد به ارزش ۳۵۷ میلیارد تومان خرید و فروش کردند. همچنین ۲۳۴ میلیون سهم خگستر با افت ۳٫۷۸ درصد در ۳۲ هزار نوبت به ارزش ۲۳۸ میلیارد تومان دست به دست شد. این میزان برای «خساپا»، که افت ۴٫۸۸ درصد را تجربه کرد، ۱۲۰ میلیون سهم در ۵۱ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان بود که در ۱۲ هزار نوبت معاملاتی ثبت شد.

در این گروه نمادهای «خمحرکه» ۱٫۴۱-، «خپارس» ۰٫۸۵-، «خزامیا» ۲٫۰۴-، «ختوقا» ۰٫۹۶-، «ورنا» ۱٫۷-، «خریخت» ۲٫۳۸-، «خمهر» ۲٫۴۶-، «خشرق» ۱٫۴۳-، «خاهن» ۴٫۷۵-، «ختور» ۰٫۹-، «خاذین» ۲٫۷۳-، «خاور» ۵-، «خوساز» ۰٫۶۶-، «خرینگ» ۳٫۴۵-، «خنصیر» ۱٫۰۹-، «خچرخش» ۰٫۸۷، «خزر» ۴٫۵۸-، «خکار» ۱٫۷۹، «خفنر» ۴٫۴۶-، «ختراک» ۱٫۳۴-، «خموتور» ۰٫۷۳، «تشتاد» ۰٫۲۵-، «خکاوه» ۲٫۳۷- و «خفناور» ۰٫۶۲- درصد افت از دیگر ساکنان گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه هستند که توان عبور از نقطه صفر مرزی را نداشتند.

در مقابل «خبهمن» ۴٫۹۵، «خدیزل» ۴٫۷۶، «خپویش» ۴٫۹۸، «خلنت» ۰٫۹۱، «خمحور» ۴٫۹۶، «خکرمان» ۲٫۹۳ و «خعمرا» ۰٫۰۶ درصد رشد، تنها نمادهایی بودند که امروز با رشد همراه شدند.

براساس این گزارش، شاخص کل بازار سرمایه، که در ساعات ابتدایی معاملات امروز مجدد به کانال ۲ میلیون واحد بازگشت و تا ۲ میلیون و ۳۹ هزار واحد پیش رفت، در ساعات میانی و پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در مرز ۱ میلیون و ۹۸۳ هزار واحد ایستاد.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۶ هزار و ۷۸۸ واحد کاهش رقم ۱ میلیون و ۹۸۳ هزار واحد را ثبت کرد. معامله‌گران امروز ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۶۹ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان، نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی و در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و سرمایه‌ گذاری شاهد، نمادهای پربیننده بورس بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.