گزارش اسب بخار از بورس تهران/ صف فروش و بازگشت به مدار نزول خودرویی ها

بورس خودرو

در اولین روزکاری هفته خودرویی ها حاضر در بازار سرمایه بازهم در مسیر نزول قرار گرفتند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری “اسب بخار”، در حالی آخرین روزکاری هفته گذشته با مثبت شدن نمادهای صدرنشین به نظر می رسید که سایر نمادها نیز بتوانند به مسیر صعود بازگردند. اما اولین روز داد وستدها در هفته جاری نشان داد که آنها همچنان توان عبور از نقطه صفر مرزی را ندارند. طی داد و ستدهای امروز تنها سه نماد «ختور»، «خکرمان» و «خعمرا» مثبت شدند و باقی نمادها همچنان قرمز پوش ماندند. در همین حال تشکیل صف های فروش برای نمادهای خودرویی حاضر در بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که فعلا از جذابیت خودرویی ها برای سهامداران کاسته شده است و در عین روند خروج سرمایه از این گروه همچنان ادامه دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امروز در گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه درنزدیک به ۱۰۶هزار نوبت ۲ میلیارد و ۱۴۹ میلیون سهم به ارزش ۷۸۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. همچنین در این گروه امروز «ختور» با ۴٫۱، «خکرمان» و «خعمرا» با ۰٫۷۳درصد افزایش ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

اما در مقابل صدرنشت های این گروه که بیشترین حجم داد و ستد را به خود اختصاص داده بودند با افت هایی بیش از ۴ درصد همراه شدند.

طی داد و ستدهای صورت گرفته ۱۳ میلیون سهم «خسگتر» با افت ۴٫۰۳ درصد در ۲۴۷۷ نوبت و به ارزش ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان خرید و فروش شد. ۸۳۴ میلیون سهم «خساپا» هم که با افت ۴٫۶۱ درصدی همراه شده بود، در ۳۴هزار نوبت وبه ارزش۲۴۱ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان دست به دست شد. «خودرو» دیگر نماد صدرنشین گروه نیز با افت رزوانه ۴٫۵۶ درصدی ارزش های خود همراه شد. فعالان بازار یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون سهم این نماد را در نزدیک به ۵۰ هزار نوبت و به ارزش ۳۹۶ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان خرید و فروش کردند.

در این گروه همچنین «خپارس» ، «ختوقا»، «خزامیا»، «خبهمن» از دیگر بالانشینان این گروه بودند که به ترتیب با افت ۴٫۹۷، ۴٫۱۹، ۱٫۵۹ و ۴٫۷۹ درصدی در اولین روزکاری هفته همراه شدند.

بنابراین گزارش، «خمحرکه» ۱٫۱۴ ، «ورنا» ۰٫۵۱، «خاذین» ۰٫۴۸ ، «خریخت» ۰٫۱۶ ، «خاور» ۰٫۲۷ ، «خشرق» ۰٫۱ ، «خمهر» ۰٫۶۸ ، «خرینگ» ۱٫۹۲ ، «خوساز» ۰٫۱ ، «خکار» ۰٫۱۶ ، «خکمک» ۰٫۰۳ ، «خدیزل» ۱٫۷۸، «خزر» ۰٫۲۲، «خنصیر» ۰٫۰۲، «خفنر» ۰٫۰۹، «ختراک» ۰٫۰۴، «خلنت» ۰٫۱۵ و «خکاوه» ۰٫۱۲ از دیگر نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات بودند که با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

همچنین نمادهای «خاهن»، «خچرخش»، «خمحور»، «خموتور»، «خپویش» و «تشتاد» از سوی ناظر بازار متوقف شدند.

بنابراین گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۵۹۷ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد را ثبت کرد. معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال انجام دادند.

«پالایش نفت تهران»، «پالایش نفت اصفهان» و «بانک ملت» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل «فولاد مبارکه اصفهان»، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «معدنی و صنعتی گلگهر» و «گسترش نفت و گاز پارسیان» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.