گزارش اسب بخار از بورس تهران/ ایران خودرو و سایپا دوباره افت کردند

بورس خودرو

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه یک روز بیش تر تاب ماندن در بالای نقطه صفر را نداشتند و به جز دو سه نماد، همگی دوباره سقوط کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در روزی که شاخص کل نیز با افت همراه شد در گروه خودرو و قطعات، هم داد و ستدها چندان رونقی نداشت و هم این که تمامی آن ها به طور دسته جمعی با افت ارزش سهام خود همراه شدند. طی معاملات دیروز در ۷۲ هزار نوبت ۷۲۷ میلیون سهم به ارزش ۵۹۹ میلیارد تومان خرید و فروش شد. در این روز، «ایران خودرو» روز را با ۴٫۹۵- درصد افت شروع کرد و با همان میزان نیز به پایان رساند و ۱۳۵ میلیون سهم این نماد به ارزش ۶۲ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان در ۱۴ هزار نوبت دست به دست شد. «خساپا» نیز روز را با ۴٫۷۷- آغاز کرد و در پایان، اندکی از این افت کاسته شد و با ۴٫۲۷- به آخر داد و ستدهای امروز رسید. در همین روز طی ۲۵ هزار نوبت ۴۵۱ میلیون سهم این نماد به ارزش ۱۷۲ میلیارد تومان دست به دست شد. «خگستر» دیگر نماد صدرنشین این گروه از نمادهایی بود که با رشد ۴٫۹۹ درصدی روز را به پایان رساند. «خپارس» با ۴٫۹۸، «خمحرکه» ۳٫۸۲-، «خزامیا» ۴٫۹۷- از دیگر صدرنشین های گروه خودرو و قطعات بورس تهران بودند که روز را با کاهش ارزش روزانه سهام خود به آخر رساندند.

مدیران 777 مدیران 777

در این گروه «خبهمن» با ۲٫۸۲، «خدیزل» ۵، «خعمرا» ۰٫۰۵ و «خمحور» ۰٫۶۱ درصد رشد ارزش روزانه، تنها نمادهای مثبت خودرویی بورس اوراق بهادارتهران بودند.

براساس این گزارش، «ختوقا» ۴٫۰۲-، «ورنا» ۲٫۴۴-، «خکرمان» ۳-، «خاهن» ۲٫۲۲-، «خریخت» ۲٫۴۵-، «خمهر» ۱٫۱-، «خاذین» ۰٫۷۴-، «خاور» ۱٫۳۸-، «ختور» ۰٫۲-، «خشرق» ۱٫۶۹-، «خکاوه» ۱٫۶۱، «خرینگ» ۴٫۱۷-، «خوساز» ۰٫۴۵-، «خزر» ۱٫۱۸، «خکار» ۱٫۳۷-، «خکمک» ۱٫۴۲-، «ختراک» ۴٫۹۸-، «خموتور» ۰٫۰۷-، «خفنر» ۰٫۱۳-، «خچرخش» ۰٫۲- و «خلنت» ۰٫۲۵- درصد از دیگر نمادهای گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه بودند که با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

بر پایه این گزارش، شاخص بورس برخلاف روز گذشته، امروز روندی نزولی داشت. در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۶۷ هزار و ۳۵۷ واحد کاهش به رقم ۱ میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. معامله‌گران ۶۶۴ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس داشتند. همچنین فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، سرمایه‌ گذاری شاهد و بانک پارسیان نمادهای پربیننده بورس بودند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.